Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
De baas van de BOA's zal wel weer ontevreden zijn . Nog even en ze gaan staken en ligt het hele land plat.
Wat een ellende.
 

Mario

Well-known member
BOA, dat is toch een soort van Melkert baan? Als je langdurig werkloos bent, wordt je automatisch BOA.
 

stc

Well-known member
Ja, in Nederland. En stel dat het lukt om in NL het aantal besmettingen naar 0 te krijgen (utopie, maar goed). Wat dan? Dan wil je vervolgens NL op slot houden om maar op nul te blijven?

Men wijst nu vaak naar Nieuw Zeeland, maar als er 1 land makkelijk af te sluiten is, is het dat... Bij ons kan dat gewoon niet

Je moet natuurlijk eerst zorgen dat de getallen richting 0 gaan. Om alles richting 0 te houden, ben je natuurlijk ook afhankelijk van de maatregelen in omringende landen.

Ik heb op meerdere plaatsen afgelopen weken gezien, dat werkelijk veel mensen (jong en oud) zich niet meer houden aan bijvoorbeeld de 1,5 meter.

Gisteren zag ik ook dat bijvoorbeeld een restaurant gesloten is, omdat het te druk was in dit restaurant.

Als alles zo doorgaat, komen er vanzelf weer strengere maatregelen, waar veel mensen weer over gaan klagen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hier is er over Nederland gezegd dat er te weinig maatregelen zijn genomen en de maatregelen die er zijn niet gehandhaafd worden. Onder andere daarom staat Nederland hier op de "zwarte lijst".
 

JMD

Well-known member
Hij heeft het erover dat 21 doden van vóór half april zijn, terwijl in zijn bron staat dat als als sterfdatum de datum van positieve test/opname geldt. Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Ja, klopt.

Maar hoe kan het zijn dat je nu ineens nog 21 doden 'vindt' van begin april. Dat kan toch niet in deze tijd???
Kom op zeg, we leven in 2020, zo moeilijk moet het toch niet zijn om in 6 maanden een werkende site te bouwen waarin ziekenhuizen/huisartsen enz opnames/overlijdens door corona kunnen melden zodat het 1 dag later direct bekend is?
 

JMD

Well-known member
Vrijwel geen kans op een Corona uitbraak in het najaar en huidige maatregelen zijn overkill, aldus een ziener die hier niet meer genoemd zou mogen worden:
Zoek je ook nog even de mededeling op van het RIVM uit februari dat corona hier nooit zou komen en als het zou komen we er geen last van zouden hebben?? Beetje vreemd dat je wel kritisch bent naar De Hond, maar eenzelfde flater van het RIVM niet meldt.
 

Batigoal

Well-known member
Voor het eerst is er een coronageval vastgesteld op Vlieland. Dat was daar nog niet voorgekomen. Schiermonnikoog en Ameland zijn nog coronavrij.
 

Atreides

Well-known member
Zoek je ook nog even de mededeling op van het RIVM uit februari dat corona hier nooit zou komen en als het zou komen we er geen last van zouden hebben??

Kom lekker zelf maar met die quote.

Beetje vreemd dat je wel kritisch bent naar De Hond, maar eenzelfde flater van het RIVM niet meldt.

Ik heb me vaak genoeg kritisch uitgelaten over de nogal 'Nederlandse' visie van het RIVM.
 

JMD

Well-known member
Kom lekker zelf maar met die quote.
Aha, is dat jouw manier van denken? Ik wil het niet zien, dus ga ik maar niet zoeken...

Dus bij deze, gewoon even googelen:

Nog eentje doen?

En deze is ook wel leuk...
Zaten ze er toch weer naast... Maar alleen over de fouten van De Hond praten we...

Of deze:
Mevrouw Timen is nu de mevrouw die moord en brand schreeuwt...

Of wat dacht je van deze, toen het virus allang in Italië dood en verderf zaaide:



Maar blijf vooral zeggen dat De Hond er ook wel eens naast zit....
 

JMD

Well-known member
O, en omdat je het coronadashboard ook wel niet zal kunnen vinden, bij deze:

Of nog nauwkeuriger:

En dan in de grafiek beneden kijken waar het blauwe lijntje eindigt. Dat is nu 4 september (effectieve waarde 1,33) (die staat ook op de hoofdpagina), van later is geen effectieve waarde bekend, alleen een schatting. Komende dinsdag (29-9) zien we dus de waarde van 11 september, dat is dus 2 weken later...
 
Bovenaan