Aha, is dat jouw manier van denken? Ik wil het niet zien, dus ga ik maar niet zoeken...
[/MEDIA]
Ik ga er vanuit dat men komt men een bron. Zo hoort dat, is ook een stukje opleiding (die jij zeker gehad moet hebben). Ik plaats ook vrijwel altijd een bron bij mijn 'nieuws'.
Verder heb je nu meerdere bronnen verzamelt waaruit blijkt dat het RIVM een foute inschatting heeft gegeven. Deze inschatting is m.i. op twee pijlers gebaseerd:
1. Containment van vrijwel alle ziektes lukte tot nu toe uitzonderlijk goed in NL
2. Het is lastig om de te roepen 'brand' als brandmeester. Die schade die je daarmee veroorzaakt kan al snel groter zijn dan de voordelen.
3. Nouwlettend in de gaten houden en 'lijkt op dit moment klein' zijn woorden die m.i. nog steeds verdedigbaar zijn in de tijdsframe. Gelet op bovenstaande.
Feitelijk correct.
lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep
Ook feitelijk juist (want beiden influenca). Voor eckte nuance moet je niet naar een tweet gaan.
Kom ik even bij die knoepert van een fout van Maurice. Deze onzin verkondigde meneer toe de ziekte al lang en breed in Nederland was.