Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Het is voor nu veel te kort dag (en zelfs voor 6 maanden was dat nog te kort dag), maar wat corona feitelijk ook aantoont is dat de zorg in Nederland gewoon niet op orde is. En nee, dat ligt niet aan de zorgmedewerkers, artsen enz. Ik dacht meer aan het continu minimale aantal bedden maar beschikbaar willen hebben, aan zorgmedewerkers gewoon te weinig betalen (waardoor je ook mensen niet enthousiast krijgt) enz...

Overigens ligt daar een pijnlijke overeenkomst met het onderwijs. Ook daar hebben managers (zonder enige feeling met de werkvloer) het voor het zeggen. Ook daar gaat het alleen maar om 'met zo min mogelijk geld zo veel mogelijk kunnen doen'. Ook daar zijn overheidsuitgaven al jaren gestegen, maar ziet men er op de werkvloer verdomd weinig van.

Dus na corona: hup de bezem door de zorg en onderwijs, sloop die nutteloze tussenmanagerlagen, waar vele 'Peter's' zitten (van het Peter principle), zorg voor meer bedden (en meer handen aan het bed) in de zorg, zorg voor meer zorgmedewerkers. En in het onderwijs: verlaag de werkdruk door minder leerlingen per klas, zorg voor meer docenten. Moet je zien hoeveel mensen dan ineens wél in de zorg/onderwijs willen werken.
 

JMD

Well-known member
De 1ste lockdown heeft niet geholpen😅
Die Famke Louise moet je niet serieus nemen, maar er zijn onderzoeken (o.a. een Amerikaans) die idd er op wijzen dat lockdowns niks uitmaken. (Overigens zei Rutte dat afgelopen vrijdag ook in zijn speech, dat het niet de maatregelen waren die voor een afname van positieve tests/ziekenhuisopnames enz. gezorgd hebben, maar dat 'wij' dat zelf hebben gedaan door ons aan de basisregels te houden)
 

erka

Well-known member
De oppositie heeft geen vertrouwen meer in De Jonge. Dat is wel duidelijk nu. Ook deel coalitie is kritisch.
 

JMD

Well-known member
Kan ook niet uitblijven...

Je moet als politiek nooit je oren laten hangen naar een TV-programma, maar de 20 minuten opsomming van afgelopen zondag bij Zondag met Lubach was echt dodelijk. Dat speelt ongetwijfeld mee.

Ben benieuwd of het CDA nu nog steeds zo blij is met hem als lijsttrekker.
 

erka

Well-known member
Zo, Dijkhoff gaat mee met de oppositie. Ik vraag me af of Hugo de Jonge straks nog minister is.
 

erka

Well-known member
Dit is wel een boeiend debat vind ik. Meestal eindigt het in geneuzel maar je ziet nu de hele kamer de druk opvoeren en het is behoorlijk concreet. Behalve De Jonge, die heeft inderdaad 56 miljoen woorden nodig per antwoord.
 

gevegt

Well-known member
Dit is wel een boeiend debat vind ik. Meestal eindigt het in geneuzel maar je ziet nu de hele kamer de druk opvoeren en het is behoorlijk concreet. Behalve De Jonge, die heeft inderdaad 56 miljoen woorden nodig per antwoord.
Mee eens. Hoewel ik er morgenvroeg uit wil, blijf ik kijken.
Hup Hugo!
 

erka

Well-known member
CDA Heerma volgt Dijkhoff. Oeioeioei.

Zit Heerma eigenlijk in het Omtzigt kamp?

edit: check, ja dus.
 

erka

Well-known member
He jammer, VVD en CDA kritisch op de Jonge maar CU en D66 juist vrij vriendelijk. Vooropgezet natuurlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Die Famke Louise moet je niet serieus nemen, maar er zijn onderzoeken (o.a. een Amerikaans) die idd er op wijzen dat lockdowns niks uitmaken. (Overigens zei Rutte dat afgelopen vrijdag ook in zijn speech, dat het niet de maatregelen waren die voor een afname van positieve tests/ziekenhuisopnames enz. gezorgd hebben, maar dat 'wij' dat zelf hebben gedaan door ons aan de basisregels te houden)
Die lockdown zorgde ervoor dat je een stuk minder / amper de basisregels kon overtreden.
 

Fregge

Well-known member
Die lockdown zorgde ervoor dat je een stuk minder / amper de basisregels kon overtreden.
Ik denk dat als je nu nog een mondkapjesplicht had voor openbare gebouwen bijvoorbeeld, dat mensen zich beter aan de regels houden. Omdat het virus dan aanweziger is.
 
Bovenaan