JFK
Well-known member
En nog altijd ken ik nog niemand die corona heeft gehad.
Ja dus?
Omdat jij niemand kent die Corona heeft (gehad) bestaat het niet?
Een leeftijd is ook hard. Als hij niet met de bus maar met de trein gaat kan hij de ene dag nog met een railrunnerticket en een dag later betaald hij vol tarief.Ja, ik ben het probleem. Die vergelijking met een boete is flauw, want dat is een harde meting. 50 is goed, 51 niet. Bij een leeftijd is dat niet zo, je kunt niet zeggen: Oke, over een paar minuten ben je jarig en dan vinden wij je besmettelijk voor andere mensen. Je klasgenoot is morgen jarig, die is nog een dagje compleet ongevaarlijk.
Ik ben vooral heel blij dat er hier in (zuid)Limburg de schouders opgehaald worden wat betreft corona. Alle sportevenementen gaan door en mogen doorgaan. Biljarten, darten en zaalvoetbal zijn geen probleem.
Ik ben 2 weken geleden naar Slagharen geweest met kaarten die een vriend bij een loterij had gewonnen. Die kaarten werden alleen gescand en er werd verder nergens gevraagd naar m'n naam en of ik gezondheidsklachten had.Bij een pretpark of dierentuin moet je ook gewoon je gegevens achterlaten. Het enige verschil wat horeca heeft is dat je daar niet altijd hoeft te reserveren.
Ja, ik ben het probleem. Die vergelijking met een boete is flauw, want dat is een harde meting. 50 is goed, 51 niet. Bij een leeftijd is dat niet zo, je kunt niet zeggen: Oke, over een paar minuten ben je jarig en dan vinden wij je besmettelijk voor andere mensen. Je klasgenoot is morgen jarig, die is nog een dagje compleet ongevaarlijk.
Ik ben vooral heel blij dat er hier in (zuid)Limburg de schouders opgehaald worden wat betreft corona. Alle sportevenementen gaan door en mogen doorgaan. Biljarten, darten en zaalvoetbal zijn geen probleem.
Satyr Ratelband?Leeftijd is niet hard? Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Als er iets hard is, is het wel hoe oud je bent.
Leeftijd is niet hard? Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Als er iets hard is, is het wel hoe oud je bent.
Nee het is een maatregel voor een bepaald deel van de bevolking. En dat bepaalde deel is iedereen die 12 jaar of ouder is. Natuurlijk is er weinig verschil maar dat is met alle dingen waarbij je een grens trekt.Je snapt mijn uitleg toch wel? Waarom is persoon A die vandaag 11 jaar en 364 dagen is niet verplicht om een mondkapje op te doen in de bus en persoon B die vandaag precies 12 jaar is wel? Dat is toch 100% een schijnmaatregel.
Je snapt mijn uitleg toch wel? Waarom is persoon A die vandaag 11 jaar en 364 dagen is niet verplicht om een mondkapje op te doen in de bus en persoon B die vandaag precies 12 jaar is wel? Dat is toch 100% een schijnmaatregel.
Je snapt mijn uitleg toch wel? Waarom is persoon A die vandaag 11 jaar en 364 dagen is niet verplicht om een mondkapje op te doen in de bus en persoon B die vandaag precies 12 jaar is wel? Dat is toch 100% een schijnmaatregel.
Ik ben 2 weken geleden naar Slagharen geweest met kaarten die een vriend bij een loterij had gewonnen. Die kaarten werden alleen gescand en er werd verder nergens gevraagd naar m'n naam en of ik gezondheidsklachten had.
Nee, het is inderdaad een schijnmaatregel om te vragen naar klachten.Alsof iemand die vraag met 'ja' gaat beantwoorden.
Die zijn er dus wel.
14 family members contract COVID-19 after backyard barbecue
A family is mourning and hoping for healing after 14 family members were infected by the virus.www.fox4news.com
De Wolf zit er nog vaker naast dan de NOS en het RIVM dat is op zich een hele prestatie.Ik was je post niet vergeten, had alleen nog tijd gehad me er in te verdiepen. Het hele verhaal is vooral weer het zoveelste bewijs van copy+paste journalistiek..
De bron is deze post; https://dallasvoice.com/a-harsh-les...cVAry92Ua2vyOCcB1vUyXLgDyGqhhGTfcl3Dn-cfMZNso
Gelukkig was de beste man ook te gast hier;
Special Edition: Tony Green and Dr. Catherine Troisi (July 30, 2020) | Houston Public Media
A Dallas man, who had believed the virus was a hoax, tells the story of how 14 members of his family contracted COVID-19 after a party. Plus, an epidemiologist discusses latest information about the pandemic and answers listeners’ questions.www.houstonpublicmedia.org
En is het toevallig een journalist die de zaak op zijn blog rechtzet;
Wat hij in het geluidsfragment daar ook nog bij zegt is dat ze de hele dag samen zijn geweest in zijn huis.
Op geen enkele wijze is deze besmettingshaard toe te wijzen aan een barbecue in de buitenlucht.
De laatste 3 dagen gemiddeld 0,7 patiënten op de IC per dag er bij gekomen...
En dat na een maand waarin de positieve testen flink toenamen...
Dat weet ik. Maar waarom dan die paniek 1 maand geleden dat het helemaal mis zou gaan qua IC-opnames...Het zijn ook vooral jongere mensen. Die komen niet zo snel op de IC te liggen.