Coronavirus 2

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, ik ben het probleem. Die vergelijking met een boete is flauw, want dat is een harde meting. 50 is goed, 51 niet. Bij een leeftijd is dat niet zo, je kunt niet zeggen: Oke, over een paar minuten ben je jarig en dan vinden wij je besmettelijk voor andere mensen. Je klasgenoot is morgen jarig, die is nog een dagje compleet ongevaarlijk.

Ik ben vooral heel blij dat er hier in (zuid)Limburg de schouders opgehaald worden wat betreft corona. Alle sportevenementen gaan door en mogen doorgaan. Biljarten, darten en zaalvoetbal zijn geen probleem.

En nog altijd ken ik nog niemand die corona heeft gehad.

Joost

Well-known member
Ja, ik ben het probleem. Die vergelijking met een boete is flauw, want dat is een harde meting. 50 is goed, 51 niet. Bij een leeftijd is dat niet zo, je kunt niet zeggen: Oke, over een paar minuten ben je jarig en dan vinden wij je besmettelijk voor andere mensen. Je klasgenoot is morgen jarig, die is nog een dagje compleet ongevaarlijk.

Ik ben vooral heel blij dat er hier in (zuid)Limburg de schouders opgehaald worden wat betreft corona. Alle sportevenementen gaan door en mogen doorgaan. Biljarten, darten en zaalvoetbal zijn geen probleem.

Een leeftijd is ook hard. Als hij niet met de bus maar met de trein gaat kan hij de ene dag nog met een railrunnerticket en een dag later betaald hij vol tarief.

Forza AZ

Well-known member
Bij een pretpark of dierentuin moet je ook gewoon je gegevens achterlaten. Het enige verschil wat horeca heeft is dat je daar niet altijd hoeft te reserveren.
Ik ben 2 weken geleden naar Slagharen geweest met kaarten die een vriend bij een loterij had gewonnen. Die kaarten werden alleen gescand en er werd verder nergens gevraagd naar m'n naam en of ik gezondheidsklachten had.

erka

Well-known member

Leeftijd is niet hard? Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Als er iets hard is, is het wel hoe oud je bent.

Max

Administrator
Forumleiding
Het is gewoon te ingewikkeld en inconsequent. Gewoon een algehele lockdown in Heerlen. Dat is veel duidelijker, consequenter en eerlijker.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Leeftijd is niet hard? Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Als er iets hard is, is het wel hoe oud je bent.

Je snapt mijn uitleg toch wel? Waarom is persoon A die vandaag 11 jaar en 364 dagen is niet verplicht om een mondkapje op te doen in de bus en persoon B die vandaag precies 12 jaar is wel? Dat is toch 100% een schijnmaatregel.

Joost

Well-known member
Je snapt mijn uitleg toch wel? Waarom is persoon A die vandaag 11 jaar en 364 dagen is niet verplicht om een mondkapje op te doen in de bus en persoon B die vandaag precies 12 jaar is wel? Dat is toch 100% een schijnmaatregel.
Nee het is een maatregel voor een bepaald deel van de bevolking. En dat bepaalde deel is iedereen die 12 jaar of ouder is. Natuurlijk is er weinig verschil maar dat is met alle dingen waarbij je een grens trekt.

Van een tweeling die aan beide kanten van middernacht geboren is mag misschien de een wel stemmen, de andere niet.

Bij alle grenzen die er zijn zal het verschil rond de grens minimaal zijn maar zogauw je er verder van af komt wordt het verschil steeds groter.

erka

Well-known member

Nee snap ik niet. Is toch precies hetzelfde als je 17 jaar en 364 dagen bent en een rijbewijs hebt je nog met een begeleider moet rijden en als je 1 dag ouder bent je zelf mag rijden? Of dat je bij 64 jaar en 364 dagen geen recht hebt op AOW en 1 dag later wel.

Zo werken grenzen gewoon.

De Wolf

Well-known member

Persoon B hoeft ook geen mondkapje op. Dat is pas vanaf 13 jaar.

In Amsterdam en Rotterdam hoef je overigens vanaf dinsdag geen mondkapje meer te dragen in de aangewezen gebieden.

Mario

Well-known member
Ik ben 2 weken geleden naar Slagharen geweest met kaarten die een vriend bij een loterij had gewonnen. Die kaarten werden alleen gescand en er werd verder nergens gevraagd naar m'n naam en of ik gezondheidsklachten had.

Alsof iemand die vraag met 'ja' gaat beantwoorden.

JMD

Well-known member
Die klachtenvragen zijn idd een schijnmaatregel. De regel is dat je thuis blijft als je je niet goed voelt. Als je dan toch (terwijl je je slecht voelt) naar buiten gaat ga je echt niet die vragen zo beantwoorden dat je wordt weggestuurd....

Ben het niet helemaal eens met Satyr, maar deels wel. Ik begin me ook steeds meer af te vragen of we momenteel niet een beetje aan het doordrijven zijn. In maart snapte ik de maatregelen. Dat was toen nodig omdat de IC's overvol dreigden te raken. Nu nemen we maatregelen omdat anders de IC's in no-time weer zo vol liggen. De laatste 3 dagen werden er gemiddeld 1,7 personen op de IC opgenomen (volgens het 'dashboard'). En men zegt grofweg dat pieken in besmettingen 2 weken later tot pieken in ziekenhuisopnames leiden en weer 2 weken later tot pieken in de IC. Dus momenteel merken we de piek van begin augustus. Toen stegen de positieve testen in NL vrij snel. Zien we dit in de IC's terug? Absoluut niet. Sterker nog, volgens Stichting Nice (die dat bijhoudt) dalen de aantallen de laatste weken...

En verder: toen die aantallen besmettingen opliepen in juli/augustus en even later weer afliepen zaten daar totaal geen maatregelen tussen (behalve een 'foei' van de premier). Zijn die wisselende aantallen besmettingen niet gewoon een normaal periodiek verschijnsel inmiddels. Vrijwel alle Europese landen hebben gedurende de zomerperiode een opleving gehad (of zitten er nog middenin), maar op een gegeven moment liep het weer terug...

De teststraten lopen overvol. Hoe komt dat? Omdat gezegd wordt dat iedereen zich moet laten testen als een bekende (die je gezien hebt) corona heeft... Als we dat nou eens afschalen tot: alleen als je klachten hebt.
Als ik (als docent) op een ochtend wakker word met een ochtendhoestje (waar ik sowieso wel eens last van heb, aangezien ik natuurlijk veel mijn stem gebruik) dan moet ik me ziek melden en laten testen... Eigenlijk ook als ik weet dat ik dit vaker heb.

Joost

Well-known member
Die zijn er dus wel.

Ik was je post niet vergeten, had alleen nog tijd gehad me er in te verdiepen. Het hele verhaal is vooral weer het zoveelste bewijs van copy+paste journalistiek..

De bron is deze post; https://dallasvoice.com/a-harsh-les...cVAry92Ua2vyOCcB1vUyXLgDyGqhhGTfcl3Dn-cfMZNso

Gelukkig was de beste man ook te gast hier;

En is het toevallig een journalist die de zaak op zijn blog rechtzet;

Wat hij in het geluidsfragment daar ook nog bij zegt is dat ze de hele dag samen zijn geweest in zijn huis.
Op geen enkele wijze is deze besmettingshaard toe te wijzen aan een barbecue in de buitenlucht.

SanMark.

Well-known member
Ik was je post niet vergeten, had alleen nog tijd gehad me er in te verdiepen. Het hele verhaal is vooral weer het zoveelste bewijs van copy+paste journalistiek..

De bron is deze post; https://dallasvoice.com/a-harsh-les...cVAry92Ua2vyOCcB1vUyXLgDyGqhhGTfcl3Dn-cfMZNso

Gelukkig was de beste man ook te gast hier;

En is het toevallig een journalist die de zaak op zijn blog rechtzet;

Wat hij in het geluidsfragment daar ook nog bij zegt is dat ze de hele dag samen zijn geweest in zijn huis.
Op geen enkele wijze is deze besmettingshaard toe te wijzen aan een barbecue in de buitenlucht.
De Wolf zit er nog vaker naast dan de NOS en het RIVM dat is op zich een hele prestatie.

• Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
De laatste 3 dagen gemiddeld 0,7 patiënten op de IC per dag er bij gekomen...

En dat na een maand waarin de positieve testen flink toenamen...

De Wolf

Well-known member
De laatste 3 dagen gemiddeld 0,7 patiënten op de IC per dag er bij gekomen...

En dat na een maand waarin de positieve testen flink toenamen...

Het zijn ook vooral jongere mensen. Die komen niet zo snel op de IC te liggen.

Bovenaan