Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Jawel.

Buitenevenementen kunnen zonder problemen en maatregelen georganiseerd worden, kans op besmetting is verwaarloosbaar.
Binnen is die kans groter maar vergelijkbaar met het gevaar van motorrijden. Met maatregelen (ventilatie enz..) kan die kans zeer verkleind worden.
Ben benieuwd wanneer het RIVM dit oppikt, ik denk in 2023...

gevegt

Well-known member
Jawel.

Buitenevenementen kunnen zonder problemen en maatregelen georganiseerd worden, kans op besmetting is verwaarloosbaar.
Binnen is die kans groter maar vergelijkbaar met het gevaar van motorrijden. Met maatregelen (ventilatie enz..) kan die kans zeer verkleind worden.
Ik trap morgen mijn brommer maar weer eens aan.

SanMark.

Well-known member
Jawel.

Ik vermoed dat Atreides en de Wolf is nog even overtuigt moeten worden want die kwamen ook met zeer overtuigend bewijs dat de kans groot was dat je buiten ook besmet kon raken.

Als die eindelijk overtuigt zijn kan het door naar van Dissel en het RIVM.

De Wolf

Well-known member
Ik heb het hele stuk gelezen maar ik vind de conclusies botsen met wat ze schrijven.
Zeker de conclusie dat een binnenevenement met goeie ventilatie net zo gevaarlijk is als motorrijden valt niet serieus te nemen. Neem bijvoorbeeld een concert van de Toppers waar mensen gaan meezingen in een vol Ziggodome? Dat is gewoon vragen om problemen.

In de buitenlucht schrijven ze het aannemelijk is maar omdat ze geen voorbeelden van massabesmetting kunnen vinden trekken ze de conclusie dat het verwaarloosbaar is.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoezo? Ik heb wel eens in OV tussen Topperspubliek gezeten, maar daar mis je niks aan.

Joost

Well-known member
Ik heb het hele stuk gelezen maar ik vind de conclusies botsen met wat ze schrijven.
Zeker de conclusie dat een binnenevenement met goeie ventilatie net zo gevaarlijk is als motorrijden valt niet serieus te nemen. Neem bijvoorbeeld een concert van de Toppers waar mensen gaan meezingen in een vol Ziggodome? Dat is gewoon vragen om problemen.

In de buitenlucht schrijven ze het aannemelijk is maar omdat ze geen voorbeelden van massabesmetting kunnen vinden trekken ze de conclusie dat het verwaarloosbaar is.
Ik ben het met je eens dat er best een verschil in soort evenement gemaakt had kunnen worden. Een vol Ziggodome met zingende mensen is heel wat anders dan een volle bioscoop of theater.

De buitenlucht conclusie daar valt niets op af te geven.

JMD

Well-known member
Dus na 6 maanden is nog geen buitenbesmetting gevonden, ondanks allerlei demo's enz, dan is het dus wel duidelijk dat die kans verwaarloosbaar is. Want aan de andere kant zijn er al zat besmettingshaarden gevonden die binnen waren.

JMD

Well-known member
Ik ben het met je eens dat er best een verschil in soort evenement gemaakt had kunnen worden. Een vol Ziggodome met zingende mensen is heel wat anders dan een volle bioscoop of theater.
Qua activiteit ja, niet qua grootte. Want een ziggodome heeft ook betere ventilatie dan een bioscoop, simpelweg omdat het groter is.

De Wolf

Well-known member
Dus na 6 maanden is nog geen buitenbesmetting gevonden, ondanks allerlei demo's enz, dan is het dus wel duidelijk dat die kans verwaarloosbaar is. Want aan de andere kant zijn er al zat besmettingshaarden gevonden die binnen waren.

Die zijn er dus wel.

Wat betreft de ventilatie van Ziggodome. Daar zal best een prima systeem in zitten maar wanneer je dicht bij elkaar staat te praten, zingen, schreeuwen dan maakt dat weinig meer uit.

De Wolf

Well-known member
Frankrijk wordt ook steeds meer rood / oranje. Ze overwegen zelfs een nieuwe lockdown.

Ben benieuwd wat ze met de tour gaan doen.

Bovenaan