Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Daar heb je gelijk in de NPO is een compleet D666 bolwerk geworden onder leiding van Shula Rijxman.
Maar ook de vrouw van Kasja Olongren ofwel Irene van den Brekel zit tot aan haar oksels er in.
Dus Kasja Olongren krijg je er gratis bij.
Je merkt het vooral aan de nieuws en aktualiteitenrubrieken.
De NPO is een complete D66 promo-zender geworden met 3 eigen netten.
Wil je op je ouwe dag nog graag vriendjes worden met SM.?

JMD

Well-known member
Goede brief idd.

De rol van de media als 'angstaanjager' (zoals ook opgemerkt in het amateurvoetbal algemeentopic) is wel een opvallende idd. Ze benoemen altijd het negatieve. Toen de VS steeg hoorde je het dagelijks, het daalt nu: niks. Idem in Mexico. Het aantal besmettingen in NL neemt een beetje af, wat hoor je: de meest opgenomen patiënten sinds mei. Toen in Hillegom die uitbraak was, was het dagelijks in het nieuws en werd gesproken van een lokale lockdown. Tot bleek dat alles onder controle was, hier in de regio (Haarlems Dagblad, regionale omroep) werd dat nog wel gemeld, de NOS: stilte. Wereldwijd blijft het aantal besmettingen al weken stabiel, dat hoor je niet. Wel hoor je als er ergens weer een piek is.

Men wordt door al die berichten angstig, en schiet dus ook in de vlekken als er ergens 1 coronageval is, dan moet direct maar een sportpark dicht ofzo. Ik vraag me dan echt af wat die mensen die dat doen denken? Dat corona opeens verdwenen is? Zelfs met vaccin en/of medicijn zal het terugkomen, alleen als griepvirus. Inmiddels (zie ook die brief) is aangetoond dat corona momenteel redelijk op griep lijkt, en daar sluiten we toch ook niks voor af? Hoogstens wordt eens een wedstrijd afgelast omdat een half team griep heeft...

Max

Administrator
Forumleiding
De media is sowieso van laag niveau. Zijn een stelletje op sensatie belusten typegeiten en alles voor de clicks. Gaan de besmettingen van 5.000 naar 5.001, dan is de kop dat de besmettingen zijn gestegen!!! Van 5.000 naar 4.950 zijn de besmettingen nog steeds hoog. De meeste vragen richting Rutte en De Jonge zijn ook gericht op sensatie. Ofwel veel te weinig maatregelen ofwel teveel.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En als de aantallen besmettingen dalen komen er verhalen bij NOS/RTL over dat iemand aan corona overleden is, en dat we daarom allemaal maar in lockdown moeten ofzo.

Ik geloof absoluut niet in complottheorieën, maar ik vraag me toch echt af wat de media in hemelsnaam aan het doen is. Vind je het gek dat er mensen naar andere bronnen gaan kijken? Dan kom je soms goede tegen, maar dan kan je ook bij die complottheoriewappies uitkomen...

erka

Well-known member
De media hebben van het kabinet verzoek gekregen op het hoogtepunt van de coronacrisis niet te kritisch te zijn. Vind ik al wat van, maar nu is het helemaal niet meer nodig.

Overigens is het toch wel de NOS die de kroon spant hoor. NOS is toch echt staatsmedia soms. Niet zoals in andere regimes, maar ze vertellen ook niet het complete verhaal.

SanMark.

Well-known member
De media hebben van het kabinet verzoek gekregen op het hoogtepunt van de coronacrisis niet te kritisch te zijn. Vind ik al wat van, maar nu is het helemaal niet meer nodig.

Overigens is het toch wel de NOS die de kroon spant hoor. NOS is toch echt staatsmedia soms. Niet zoals in andere regimes, maar ze vertellen ook niet het complete verhaal.

Het is inderdaad een mooie drie eenheid , Rutte en cs bepalen wat er in het nieuws komt, de NOS zend het kritiekloos uit en het RIVM past de cijfers hoe Rutte en de rest het willen hebben.

De Wolf

Well-known member

De besmettingen in Maassluis waar ventilatie niet de verspreider geweest kan zijn. Een van de onderzoekers van het ventilatiesysteem gaf toch een andere verklaring af bij op 1 dat de ventilatie op circulatiestand stond om energie te besparen en dat hij er eigenlijk niet over mag praten.

Joost

Well-known member
Het is inderdaad een mooie drie eenheid , Rutte en cs bepalen wat er in het nieuws komt, de NOS zend het kritiekloos uit en het RIVM past de cijfers hoe Rutte en de rest het willen hebben.
De NOS heeft ook Nieuwsuur waarin ze aardig kritisch zijn. Daarnaast geloof ik niet dat Rutte cs de uitkomsten bepalen.

JMD

Well-known member
Hebben ze dat verzoek serieus gedaan? Was toch alleen de Volkskrant die dat deed?

We kunnen binnenkort weer zingen. :p

JMD

Well-known member
De NOS heeft ook Nieuwsuur waarin ze aardig kritisch zijn. Daarnaast geloof ik niet dat Rutte cs de uitkomsten bepalen.
Nee, dat laatste geloof ik zeker niet. Maar een beetje meer kritische houding tov hoe het kabinet/RIVM/OMT dit handelt mag wel.
Laat ze dat maar afhalen van de continue kritiek op bv Trump, die plaat is inmiddels grijsgedraaid en bekend.

leo1949

Well-known member
Dat zei ik al "Teveel D66 invloed"
Vlak die Kasja Olongren niet uit die heeft heel veel touwtjes in handen daar.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarom worden mensen zo boos als ze hun naam en telefoonnummer moeten delen voordat ze op een terras gaan zitten? Alsof dat niet al zo was als je online reserveert voor een restaurant.

Echt, mensen doen zo panisch om zogenaamde privacy schending. Mij boeit het precies niets allemaal. Ik heb niks te verbergen.

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom worden mensen zo boos als ze hun naam en telefoonnummer moeten delen voordat ze op een terras gaan zitten? Alsof dat niet al zo was als je online reserveert voor een restaurant.

Echt, mensen doen zo panisch om zogenaamde privacy schending. Mij boeit het precies niets allemaal. Ik heb niks te verbergen.

Ik begreep dat je het ook mag weigeren. Zaterdag in het restaurant was het ook optioneel om het bij het intekenlijstje op te geven. De coronacrisis maakt gekkies wel weer wat beter zichtbaar.

zwammy

Well-known member
Haha idd. Bij het reserveren is het geen probleem maar als je er eemaal bent is het opeens wel een probleem. Npo kijkers.

Bovenaan