Coronavirus 2

JMD

Well-known member
De Jonge geeft aan dat er extra maatregelen gaan komen, 'want de besmettingen nemen toe'. En dat doet hij op een moment dat de besmettingen eigenlijk al een dag of 10 ongeveer gelijk blijven...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat het draagvlak erg hoog gaat zijn zolang de ziekenhuisopnames beperkt zijn. Maar goed, morgen gaan we nieuwe cijfers krijgen die ongetwijfeld dramatisch zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik denk niet dat het draagvlak erg hoog gaat zijn zolang de ziekenhuisopnames beperkt zijn. Maar goed, morgen gaan we nieuwe cijfers krijgen die ongetwijfeld dramatisch zijn.
Ja, die zijn (nog) dramatisch, maar het blijft de laatste week echt wel gelijk (of misschien wel licht dalend).

Maar een beetje angst zaaien kan nooit kwaad, te weinig mensen zijn nog angstig ofzo...
Gevolg is dat je draagvlak gaat verliezen (zoals je terecht aangeeft), want we gingen in maart 'op slot' (terecht) vanwege de overbelaste IC. Daar is nu nog lang geen sprake van, zelfs met oplopende besmettingen sinds half juli is het op de IC's nog best rustig (ja, er is een stijging, maar die is nou ook weer niet zo groot)
 

De Wolf

Well-known member
Dat zeggen we allemaal ;)

Maar zonder gekheid, vorige week had de NOS hier een nieuwsitem en toen was er ‘s avonds bijna niemand met een mondkapje. Van een aantal Rotterdammers heb ik begrepen dat het in hun stad ook niet overal trouw wordt gedaan en regelmatig de mensen dat ding onder hun neus trekken.
 

JMD

Well-known member
Punt is ook gewoon dat je die mondkapjes of wel moet doen, of niet. Je kan niet het ene deel van een stad wel mondkapjes verplichten en het andere deel niet. Dat is verwarrend. Zeg gewoon: in deze stad moet het wel.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind het vreemd dat dit soort drukke plekken geen portier hebben. Hier hadden we een aantal weken geleden een kermis. Daar stonden een paar beveiligers om te controleren dat het niet te druk werd en wanneer dat wel het geval was mocht niemand meer naar binnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Punt is ook gewoon dat je die mondkapjes of wel moet doen, of niet. Je kan niet het ene deel van een stad wel mondkapjes verplichten en het andere deel niet. Dat is verwarrend. Zeg gewoon: in deze stad moet het wel.

Wat een flauwekul dit. Het is heel duidelijk in Amsterdam. Wallen, Kalverstraat, Albert Cuyp en Plein 40-45. Daar raak je niet per ongeluk. Slaat nergens op dat je dan in de rest van Amsterdam ook een kapje op moet. Wens ik Halsema succes met handhaven. Daar ligt denk ik mijn grens.
 

erka

Well-known member
Op beelden die af en toe voorbijkomen is te zien dat in Rotterdam en Amsterdam op de plekken waar het moet geen hond zich er aan houdt.
 

Mario

Well-known member
Op beelden die af en toe voorbijkomen is te zien dat in Rotterdam en Amsterdam op de plekken waar het moet geen hond zich er aan houdt.

Het is ook niet te handhaven, of je moet heel veel mankracht inzetten. Ik vermijd zelf gewoon het centrum, ik heb er niets te zoeken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In het begin van de coronacrisis werd er in Amsterdam onAmsterdams goed gehandhaafd. Je zag door de hele stad handhaving rondrijden en het Vondelpark zat er ook vol mee. Nu kom ik al een paar maanden niks meer tegen en in het Vondelpark zie je hooguit een busje. Ik zie vanuit mijn werk de Engelse jongeren weer vrolijk rond slenteren. Ik stap mijn kantoor binnen en zij staan al op straat te blowen. Het is een paar maanden geleden gewoon weer lekker losgelaten. De coronamaatregelen gelden niet voor toeristen.

Maar goed. Vanaf volgende week mogen ze de mondkapjesplicht in geheel toeristisch Amsterdam invoeren. Dan heb ik er toch niet direct iets meer te zoeken.
 

zwammy

Well-known member
Ik hoop wel dat ze heel Nederland gaan straffen voor het niet normaal kunnen doen in Rotterdam en Amsterdam. In Brabant alleen een zware piek in boz. Toevalig bij een moskee maar dat was gewoon heel toevallig, die waren daar toevallig met 300 man bij elkaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoop wel dat ze heel Nederland gaan straffen voor het niet normaal kunnen doen in Rotterdam en Amsterdam. In Brabant alleen een zware piek in boz. Toevalig bij een moskee maar dat was gewoon heel toevallig, die waren daar toevallig met 300 man bij elkaar.

Meerdere pieken zijn terug te voeren op de gemeenschap met een onduidelijk signalement. In Bergen op Zoom zaten mijn ouders een paar dagen en die schrokken zich ook rot van de piek daar. In Amsterdam en Rotterdam heb je ook pieken in dezelfde gemeenschap. Corona blijkt dus wel racistisch te zijn.
 

JMD

Well-known member
Meerdere pieken zijn terug te voeren op de gemeenschap met een onduidelijk signalement. In Bergen op Zoom zaten mijn ouders een paar dagen en die schrokken zich ook rot van de piek daar. In Amsterdam en Rotterdam heb je ook pieken in dezelfde gemeenschap. Corona blijkt dus wel racistisch te zijn.
Heeft ook te maken met het Offerfeest van een paar weken terug. Belangrijk feest voor de moslims, dus ongetwijfeld zijn er een hoop mensen bij elkaar gekomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft ook te maken met het Offerfeest van een paar weken terug. Belangrijk feest voor de moslims, dus ongetwijfeld zijn er een hoop mensen bij elkaar gekomen.

Los van het Offerfeest zoekt men elkaar toch wel op. Mijn bovenburen die gelukkig vertrokken zijn die zijn ondanks corona ook met drie gezinnen in een woonkamer van ongeveer 25m2 vrijwel iedere dag van de week. Dan zijn de woonkamers op een flatje in Utrecht Overvecht vaak nog net wat groter.

Ik scrolde vanmorgen eventjes de gemeentelijke verordening door met maatregelen, maar waar wij niet met 4.500 man in een stadion met een capaciteit van 50.000 plaatsen mogen zingen, is er voor religie gelukkig weer een uitzondering gemaakt.
 
Bovenaan