Ja, die zijn (nog) dramatisch, maar het blijft de laatste week echt wel gelijk (of misschien wel licht dalend).Ik denk niet dat het draagvlak erg hoog gaat zijn zolang de ziekenhuisopnames beperkt zijn. Maar goed, morgen gaan we nieuwe cijfers krijgen die ongetwijfeld dramatisch zijn.
Mondkapjesplicht gaat iig wettelijk niet werken dus ben benieuwd waar ze nu mee komen.
Punt is ook gewoon dat je die mondkapjes of wel moet doen, of niet. Je kan niet het ene deel van een stad wel mondkapjes verplichten en het andere deel niet. Dat is verwarrend. Zeg gewoon: in deze stad moet het wel.
Op beelden die af en toe voorbijkomen is te zien dat in Rotterdam en Amsterdam op de plekken waar het moet geen hond zich er aan houdt.
Ik hoop wel dat ze heel Nederland gaan straffen voor het niet normaal kunnen doen in Rotterdam en Amsterdam. In Brabant alleen een zware piek in boz. Toevalig bij een moskee maar dat was gewoon heel toevallig, die waren daar toevallig met 300 man bij elkaar.
Heeft ook te maken met het Offerfeest van een paar weken terug. Belangrijk feest voor de moslims, dus ongetwijfeld zijn er een hoop mensen bij elkaar gekomen.Meerdere pieken zijn terug te voeren op de gemeenschap met een onduidelijk signalement. In Bergen op Zoom zaten mijn ouders een paar dagen en die schrokken zich ook rot van de piek daar. In Amsterdam en Rotterdam heb je ook pieken in dezelfde gemeenschap. Corona blijkt dus wel racistisch te zijn.
Heeft ook te maken met het Offerfeest van een paar weken terug. Belangrijk feest voor de moslims, dus ongetwijfeld zijn er een hoop mensen bij elkaar gekomen.