Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Ik hoop wel dat ze heel Nederland gaan straffen voor het niet normaal kunnen doen in Rotterdam en Amsterdam. In Brabant alleen een zware piek in boz. Toevalig bij een moskee maar dat was gewoon heel toevallig, die waren daar toevallig met 300 man bij elkaar.

Heel Nederland of anders niet (y)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Stapt inderdaad wel makkelijk over de shitzooi van maart heen die in Brabant en Limburg was ontstaan. Over geheel Nederland tot aan Duitsland aan toe lagen die gezellige Brabanders aan de beademing.
 

erka

Well-known member
Ik hoop trouwens niet dat Groningen opnieuw gestraft wordt voor alle nalatigheid in Amsterdam, Rotterdam, Brabant, Limburg, Biblebelt, carnavalsvierders , kerkgangers en offerfeesten. En hou die gezellige Brabanders die nu allemaal weer vrolijk op de kermis lopen, op terras zitten en 3x zoenen bij elke gelegenheid ook maar op hun eigen IC-s svp.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie ook niet echt in waarom je die maatregelen ook in Groningen zou invoeren. De zomervakantie zit er bijna voor iedereen op. Groningen ligt ver genoeg van alles af dat men uit de genoemde gebieden eventjes op bezoek gaat in Groningen.
 

zwammy

Well-known member
Net als die eerdere pieken in Brabant, die waren óók allemaal héél toevallig he.

Vakantietijd en op wintersport in Oostenrijk in combinatie met carnaval, dat was niet zo spannend hoor. Als aan het begin van de crisis de vakantie in het noorden geweest was daar de piek geweest, dat begrijp je hopelijk wel toch?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op 21 februari gingen dorpen in Lombardijen al dicht. Dat was het laatste stukje van de vakantie van het noorden. Toen was corona er dus al lang en breed. Daarna ging het in Brabant nog vrolijk even door met carnaval. Ik denk niet dat de vroege vakantie in het noorden heel veel verschil heeft gemaakt. Dat men toen de ernst van de situatie nog niet door had is een ander verhaal.

Laatste weekend was het in de horeca in Brabant ook wat drukker dan in het noorden van het land. Hoef je verder toch niet omheen te draaien? Je wil ook graag dat we signalementen kunnen benoemen.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Op 21 februari gingen dorpen in Lombardijen al dicht. Dat was het laatste stukje van de vakantie van het noorden. Toen was corona er dus al lang en breed. Daarna ging het in Brabant nog vrolijk even door met carnaval. Ik denk niet dat de vroege vakantie in het noorden heel veel verschil heeft gemaakt. Dat men toen de ernst van de situatie nog niet door had is een ander verhaal.

Laatste weekend was het in de horeca in Brabant ook wat drukker dan in het noorden van het land. Hoef je verder toch niet omheen te draaien? Je wil ook graag dat we signalementen kunnen benoemen.
Rivm/ de Wolf is/zijn er nog steeds niet overuit of aerosols de reden voor de besmettingen zijn. Het zou kunnen.

En heel misschien helpt ventileren ook wel. Gaan ze nu gvd onderzoeken en hopen in oktober daar meer over te weten. Staat verdomme al zeker 4 maand op twitter.
 

erka

Well-known member
Vakantietijd en op wintersport in Oostenrijk in combinatie met carnaval, dat was niet zo spannend hoor. Als aan het begin van de crisis de vakantie in het noorden geweest was daar de piek geweest, dat begrijp je hopelijk wel toch?

Neuj, want wij hebben hier geen carnaval. Had je hoogstens hier en daar een wintersporter gehad die goed te isoleren was geweest maar geen superspread event. Hier wonen bovendien veel minder mensen, en de lucht is veel schoner. Het is ook geen toeval dat in Brabant ook de Q-Koorts uitbrak en de MKZ-crisis het heftigst was destijds. Die hebben wij hier ook niet gehad.

Afgeven op Amsterdam en Rotterdam vind ik beetje makkelijk vanuit Brabant.
 

erka

Well-known member
Wel weer een eigenwijze studentenvereniging.

Met vrijwel geen besmettingen toen ze weer terugkwamen. Iedereen al weer vergeten blijkbaar. Ook amper besmettingen in Groningse studentenleven. Een paar uit Dokkum, dat is het wel zo'n beetje.
 

erka

Well-known member
O ja, en offerfeesten hebben we hier ook niet. Belangrijkste is nu dat we de introductieweken van de studenten even goed doorkomen en dan mag de rest van Nederland mooi op slot.
 

zwammy

Well-known member
Op 21 februari gingen dorpen in Lombardijen al dicht. Dat was het laatste stukje van de vakantie van het noorden. Toen was corona er dus al lang en breed. Daarna ging het in Brabant nog vrolijk even door met carnaval. Ik denk niet dat de vroege vakantie in het noorden heel veel verschil heeft gemaakt. Dat men toen de ernst van de situatie nog niet door had is een ander verhaal.

Laatste weekend was het in de horeca in Brabant ook wat drukker dan in het noorden van het land. Hoef je verder toch niet omheen te draaien? Je wil ook graag dat we signalementen kunnen benoemen.

Zeker, hier wonen op de randstad na de meeste mensen dus zo gek is het niet alleen de massale besmettingen van Adam en rdam hebben we hier niet. Het gaat mij erom dat er op de achterlijkheid van boz en de kermis in Tilburg na het hier wel meevalt met de besmettingen. Kijk, dat je het niet met het noorden vergelijkt is logisch want daar is het allemaal verspreid
 

Max

Administrator
Forumleiding
Neuj, want wij hebben hier geen carnaval. Had je hoogstens hier en daar een wintersporter gehad die goed te isoleren was geweest maar geen superspread event. Hier wonen bovendien veel minder mensen, en de lucht is veel schoner. Het is ook geen toeval dat in Brabant ook de Q-Koorts uitbrak en de MKZ-crisis het heftigst was destijds. Die hebben wij hier ook niet gehad.

Afgeven op Amsterdam en Rotterdam vind ik beetje makkelijk vanuit Brabant.

Vooralsnog staat Brabant keurig boven Noord-Holland in de lijstjes. Dus zo makkelijk is het niet.
 

Maasveld

Well-known member
Ach, die hele corona is een hoax van de pedofiele regeringsleiders om een dictatuur erdoorheen te krijgen. Staat al zeker 4 maanden op Twitter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker, hier wonen op de randstad na de meeste mensen dus zo gek is het niet alleen de massale besmettingen van Adam en rdam hebben we hier niet. Het gaat mij erom dat er op de achterlijkheid van boz en de kermis in Tilburg na het hier wel meevalt met de besmettingen. Kijk, dat je het niet met het noorden vergelijkt is logisch want daar is het allemaal verspreid

Het aantal inwoners per vierkante meter is in Amsterdam ook veel hoger dan in welke Brabantse stad dan ook. Dan heb je in Amsterdam vervolgens ook dat er dagelijks toerisme is, er veel studenten wonen en veel Moslims wonen. Dan is het vervolgens ook nog een extreme hittegolf. Allemaal een recept voor een stijging van besmettingen. Als je de kaart niet op augustus zet, maar op de rest van de coronatijd, dan kleurt Brabant iedere week donkerder dan Amsterdam. In dat kader is het schattig dat je nu even komt afgeven op Amsterdam, terwijl de ziekenhuizen ook in Amsterdam vol lagen met Brabanders in april. Maar ik begrijp dat alle IC’s in Brabant klaar zijn om de omgekeerde invasie op te vangen. Dat is mooi!
 

De Wolf

Well-known member
Met vrijwel geen besmettingen toen ze weer terugkwamen. Iedereen al weer vergeten blijkbaar. Ook amper besmettingen in Groningse studentenleven. Een paar uit Dokkum, dat is het wel zo'n beetje.

Het Vindicat reisje is uiteindelijk met een sisser afgelopen. Maar vrij recent in het noorden is Dokkum, Terschelling en AZC in Delfzijl.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het Vindicat reisje is uiteindelijk met een sisser afgelopen. Maar vrij recent in het noorden is Dokkum, Terschelling en AZC in Delfzijl.

Tot dusver is Groningen en Friesland nog altijd een stuk lichter van kleur dan het westen en zuiden toen we gingen versoepelen en dat met meer testen.
 
Bovenaan