Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Pfff... Dit is zo nietszeggend...

Het aantal besmettingen is vergeleken met vorige week ongeveer gelijk gebleven (oke, ietsje minder, maar dat is statistisch niet significant), het aantal besmettingen de laatste dagen neemt af. Om dan te beginnen met te zeggen dat het niet goed gaat is 10 dagen te laat. 10 dagen terug was het logisch om zo te openen...

En dan zo'n 'we adviseren dringend' enz... Iemand die schijt aan de maatregelen heeft gaat hierdoor daar echt niet mee stoppen om feestjes te geven... (net als de wassen neus van het checkgesprek)

erka

Well-known member
Dat van die feestjes en zaaltjes huren vind ik echt een kuladvies. Wat een onzin zeg.
Hier gaat een groot deel van de bevolking lacherig op reageren, dat weet ik zeker.

JMD

Well-known member
Beginnen ze weer over volstrekt nietszeggende R0 cijfer dat gebaseerd is op totale nonsens.
Sterker nog: het neemt af, was 1,3 is nu 1,19. En gezien hoe het aantal besmettingen zich ontwikkelt zal het verder dalen verwacht ik.

De Wolf

Well-known member
Maximaal 6 gasten thuis ontvangen. Maak daar gewoon een huishouden van want die trekken zich toch niets aan van de 1,5 meter regel.

JMD

Well-known member
Maximaal 6 gasten thuis ontvangen. Maak daar gewoon een huishouden van want die trekken zich toch niets aan van de 1,5 meter regel.
Dat ligt eraan hoe groot je huishouden is. Mijn huishouden is 1 persoon... Mag ik dan ook niemand meer ontvangen?

zwammy

Well-known member
Vanavond heerlijk rellen met 300 man en morgen met 6 man op een verjaardag, kennen m'n ballekes kussen, geloof het wel.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat van die feestjes en zaaltjes huren vind ik echt een kuladvies. Wat een onzin zeg.
Hier gaat een groot deel van de bevolking lacherig op reageren, dat weet ik zeker.

Doet men toch wel. Alle ziekenhuisopnames zijn laag en de IC ligt ook alles behalve vol. Als we ons niet meer laten testen, dan daalt het aantal besmettingen ook weer.

Batigoal

Well-known member
Tsja, streng je persco beginnen, maar vervolgens geen concrete maatregelen durven nemen. Dan had je die net zo goed niet kunnen geven.

erka

Well-known member
Tsja, streng je persco beginnen, maar vervolgens geen concrete maatregelen durven nemen. Dan had je die net zo goed niet kunnen geven.

Ja eens, dat vind ik ook. Ook nog een arrogante De Jonge vind ik, oa over die app. Hij kan nog veel leren van Rutte.

Niet één verplichte maatregel is opgelegd. Alleen maar dringende adviezen. Ik had op zijn minst verwacht dat verplichte quarantaine voor vakantiegangers zou worden ingevoerd. Duitsland doet dat wel. En die hebben vrijwel dezelfde grondwet als wij. En bij ons mag het zogenaamd niet.

En het advies over zaaltjes huren vind ik gewoon lachwekkend.

Geen beste beurt deze week.

JMD

Well-known member
De FIFA heeft alle interlands in september, behalve die in Europa, geannuleerd. (Bron: L'Equipe)

JMD

Well-known member
Niet één verplichte maatregel is opgelegd. Alleen maar dringende adviezen. Ik had op zijn minst verwacht dat verplichte quarantaine voor vakantiegangers zou worden ingevoerd. Duitsland doet dat wel. En die hebben vrijwel dezelfde grondwet als wij. En bij ons mag het zogenaamd niet.
Maar dan wel een verplichte quarantaine invoeren voor mensen die misschien besmet zijn met het virus...
Zou het geen idee zijn om iemand die uit het contactonderzoek te laten testen en dat hij/zij dan binnen een dag of 2 weet of hij ook corona heeft, zodat hij/zij daarna weer aan de slag kan als het resultaat negatief is.

De Wolf

Well-known member
Maar dan wel een verplichte quarantaine invoeren voor mensen die misschien besmet zijn met het virus...
Zou het geen idee zijn om iemand die uit het contactonderzoek te laten testen en dat hij/zij dan binnen een dag of 2 weet of hij ook corona heeft, zodat hij/zij daarna weer aan de slag kan als het resultaat negatief is.

Je kan twee dagen na een coronatest alsnog positief testen. Dat hebben we wel bij die ene Feyenoordspeler gezien.

Personen in testfase of positief moeten gewoon direct in quarantaine en dat is nog steeds vrijwillig. Pas als bekend is dat ze zich niet aan houden kunnen ze gedwongen worden.

Bovenaan