Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Ja maar op en af en je mondkapje overal neerpleuren is niet erg effectief. Maar ik begrijp dat we vanwege de afschrikkende werking dus een mondkapje om ons nek moeten doen.
 

JMD

Well-known member
Ja maar op en af en je mondkapje overal neerpleuren is niet erg effectief. Maar ik begrijp dat we vanwege de afschrikkende werking dus een mondkapje om ons nek moeten doen.
Neerleggen op tafel lijkt me idd niet effectief (en ook niet fris trouwens). Je kan hem toch ook ergens anders wegleggen? (in een tas ofzo)
 

erka

Well-known member
Het wordt zo langzamerhand gewoon lachwekkend. Vanochtend zei het RIVM nog het advies over mondkapjes niet te wijzigen omdat mensen minder afstand houden en nu komt er een bericht dat mondkapjes kunnen helpen omdat mensen zodoende meer afstand houden.
 

Joost

Well-known member
Het wordt zo langzamerhand gewoon lachwekkend. Vanochtend zei het RIVM nog het advies over mondkapjes niet te wijzigen omdat mensen minder afstand houden en nu komt er een bericht dat mondkapjes kunnen helpen omdat mensen zodoende meer afstand houden.
Ik zie hier in Frankrijk juist dat mensen zo’n ding half opdoen en zich verder nergens wat van aantrekken.
 

erka

Well-known member
Ze weten het gewoon niet en in plaats van allerlei dingen te beweren (zoals het RIVM de hele crisis al doet), kunnen ze wat mij betreft dat gewoon beter zeggen. Is namelijk helemaal niet raar en zeker geen schande.

Dan is het aan het kabinet om te beslissen of het a) zekere voor onzekere wordt of b) het zo blijft, obv maatschappelijke afweging en niet op basis van wel of geen vermeend effect.
 

Joost

Well-known member
Ik zie hier op de TV iemand verslag doen ergens in de buitenlucht en die heeft een mondkapje op én een plopkap met mondkapje.
 

JMD

Well-known member
Ik zie hier op de TV iemand verslag doen ergens in de buitenlucht en die heeft een mondkapje op én een plopkap met mondkapje.
Ja, dat viel me hier op de Oostenrijkse TV ook al op. De plopkappen van de microfoon hebben een bescherming... Wat daar het nut van is???


Een mooie site om te bekijken over corona is deze trouwens: https://covid19.who.int/
Dat is de site waarop de WHO alles bijhoudt. En daar zie je dan ook perfect waarom dagelijks resultaten naar buiten brengen geen zin heeft... Het fluctueert allemaal heel erg per dag. Zo zijn er landen waar overduidelijk in het weekend minder resultaten gemeld worden, maar ook landen waar dat in het weekend helemaal niet gebeurt (Zweden bijv). Soms zijn er correcties (ineens een hele hoge of lage balk), met als uitschieter (zie de homepage, doorscrollen naar beneden) dat op 3 juli het VK ineens 30.000 minpatiënten had... En bij Nederland (opzoeken via de zoekfunctie) is in maart ergens wat fout gegaan met tellen...

Als je dan op 'weekly' klikt ziet het er allemaal veel 'rustiger' uit en zie je hoe het gaat qua stijgen of dalen, en zijn de uitschieters (naar boven en beneden) weg.
 

erka

Well-known member
Antwerpen in één week tijd 520% (ja, vijfhonderdtwintig procent) stijging besmettingen.
 

JMD

Well-known member
Antwerpen in één week tijd 520% (ja, vijfhonderdtwintig procent) stijging besmettingen.
Hoeveel waren het er vorige week dan?

Punt is namelijk dat je bij kleine aantallen al een snel een grote procentuele stijging hebt. Hillegom zal aan meer dan 1000% stijging zitten, toen dat cluster in die kroeg naar buiten kwam, simpelweg omdat we de weken ervoor steeds 0 of 1 besmetting hadden...

Het zou eigenlijk verboden moeten worden om onder de 100 stijgingen als relatief aan t geven...
 

Janssen

Well-known member
Ik vind die hele discussie veel te ingewikkeld en ik volg het daarom ook nauwelijks nog allemaal. Ik hoef die shit in elk geval niet dus ik vermijd sowieso drukke plekken en mensen met klachten. Als ik zelf klachten heb blijf ik ook binnen, maar dat deed ik met een normale griep ook al dus ik zie het probleem niet zo. Kut voor de horeca en de evenementenbranche, dat wel. Hopelijk gaan er niet teveel zaken en festivals over de kop.
 

erka

Well-known member
Hoeveel waren het er vorige week dan?

Punt is namelijk dat je bij kleine aantallen al een snel een grote procentuele stijging hebt. Hillegom zal aan meer dan 1000% stijging zitten, toen dat cluster in die kroeg naar buiten kwam, simpelweg omdat we de weken ervoor steeds 0 of 1 besmetting hadden...

Het zou eigenlijk verboden moeten worden om onder de 100 stijgingen als relatief aan t geven...

805, dus dat zou een week ervoor iets van 130 zijn geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Er wordt een avondklok ingesteld in Antwerpen, dan moet je daar dus vroeger naar de sexwerker dan gebruikelijk.
 
Bovenaan