Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Amsterdam en Rotterdam gaan waarschijnlijk de mondkapjes invoeren op drukke plekken.

Gelukkig woon ik op een ondrukke plek.

Mocht het plotseling onverhoopt toch heel druk worden, dan kan het mondkapje aan het eind van de straat weer af...dan stap ik een andere gemeente binnen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik neem aan alleen op drukke plekken binnen? Want buiten is de kans om besmet te raken nihil.

Dat laatste is een grote misvatting. Bij grote mensenmassa’s in de buitenlucht zijn wel degelijk besmettingen geconstateerd. Ik zie het dus ook gebeuren dat we straks met een mondkapje op naar het stadion moeten.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat laatste is een grote misvatting. Bij grote mensenmassa’s in de buitenlucht zijn wel degelijk besmettingen geconstateerd. Ik zie het dus ook gebeuren dat we straks met een mondkapje op naar het stadion moeten.
Ik doelde meer op winkelstraten e.d., waar mensen constant in beweging zijn. Daar is de kans om besmet te raken nihil. Als je langdurig buiten naast dezelfde persoon staat, dan kun je inderdaad wel besmet raken. Vandaar dat je bij festivals/demonstraties e.d. zeker wel afstand moet houden van elkaar.
 

Joost

Well-known member
Dat laatste is een grote misvatting. Bij grote mensenmassa’s in de buitenlucht zijn wel degelijk besmettingen geconstateerd. Ik zie het dus ook gebeuren dat we straks met een mondkapje op naar het stadion moeten.
Heb je daar voorbeelden van?
 

Hankie

Well-known member
Zeker niet te vergelijken met de gewone griep, maar zijn dit extreme pieken? Voornamelijk omdat er meer en meer getest wordt. Duitsland heeft bijvoorbeeld 650 nieuwe besmettingen en Italië rond de 250. Zitten net als NL tussen de 0,5 en 1 % besmettingen op de hoeveelheid testen.
 
Bovenaan