Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Hoe wil je de anderhalve meter volhouden op een kleine ruimte? Was vrijdag naar de kermis in Tilburg geweest, ben na 5 min omgedraaid. Daar was geen handhaven aan en terrassen zaten bomvol.
In Zwolle afgelopen zaterdag precies het zelfde.
Daar zien ze mij voorlopig niet meer.
 

Maasveld

Well-known member
Dus is het jammer dat ze zelf niet een goed voorbeeld geeft, iets wat je van een burgemeester best mag verwachten.
Het zou ook kunnen zijn dat ze in de afgelopen 2 maanden nieuwe inzichten heeft gekregen waardoor haar zienswijze op het gebruik van mondkapjes is veranderd.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat is natuurlijk ook een theoretische mogelijkheid maar daar ga ik bij mevrouw Halsema niet direct van uit maar wie weet.
 

Janssen

Well-known member
Het zou ook kunnen zijn dat ze in de afgelopen 2 maanden nieuwe inzichten heeft gekregen waardoor haar zienswijze op het gebruik van mondkapjes is veranderd.

Mehh, er zijn deze keer geen extra woke-punten te verdienen voor Halsema dus ik ga wel met Eef mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Dat is toch niet zo gek? Er wordt al vanaf het begin gevraagd om bij klachten thuis te blijven. Dus als mensen dat niet doen, dan kan dat gevolgen hebben. Knap lullig natuurlijk voor anderen, maar ja deze situatie is nou eenmaal knap lullig voor wel meer mensen.
Dit heeft niks met lullig ofzo te maken, maar realiseer je je dan wel dat dan meer dan de helft van het land zo meteen in quarantaine moet?? En hoe gaan we dat handhaven?
Dat is gewoon niet te doen.
Dan kan je beter zorgen (en handhaven) dat de mensen met corona ook echt binnen blijven dan dat je half Nederland in quarantaine zet en het niet gehandhaafd wordt.
 

Maasveld

Well-known member
Dit heeft niks met lullig ofzo te maken, maar realiseer je je dan wel dat dan meer dan de helft van het land zo meteen in quarantaine moet?? En hoe gaan we dat handhaven?
Dat is gewoon niet te doen.
Dan kan je beter zorgen (en handhaven) dat de mensen met corona ook echt binnen blijven dan dat je half Nederland in quarantaine zet en het niet gehandhaafd wordt.
Dat iets niet te handhaven is, is natuurlijk geen argument om een maatregel niet te nemen.
 

JMD

Well-known member
Dat iets niet te handhaven is, is natuurlijk geen argument om een maatregel niet te nemen.
Dan zeg ik het anders: de politie heeft een x aantal werkuren capaciteit. Ga je dan een flink deel van die werkuren wegnemen voor het handhaven van het feit dat iedereen die in aanraking is gekomen met iemand die corona in quarantaine moet? Waarbij je er dan vanuit moet gaan dat ook flink wat politie/BOA's thuis komen te zitten, aangezien die veel 'onder de mensen' zijn...

Als je dit als regel gaat houden zit het spreekwoordelijke halve land zo meteen in quarantaine, en dan hebben we echt een probleem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we beginnen met Hillegom in quarantaine en als dat bevalt, dan kunnen we dat uitbreiden met Dalfsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Dat is toch niet zo gek? Er wordt al vanaf het begin gevraagd om bij klachten thuis te blijven. Dus als mensen dat niet doen, dan kan dat gevolgen hebben. Knap lullig natuurlijk voor anderen, maar ja deze situatie is nou eenmaal knap lullig voor wel meer mensen.

De overheid is natuurlijk communicatief niet bijzonder sterk geweest de laatste weken. Het laatste dat Rutte zo ongeveer gezegd heeft is dat we toch op vakantie kunnen, dat het allemaal weer langzaam zoals vroeger wordt. Ondertussen zijn de persconferenties gestopt en is het kabinet op vakantie.

Het is allemaal wel erg vrijblijvend geweest. Ik zie steeds meer mensen die in de supermarkt met hun hele gezin komen en op andere plekken waar het druk zou kunnen worden blijven mensen ook niet weg. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijvoorbeeld in een dierentuin zoveel mensen binnen mogen dat afstand houden een utopie is. Bij zowel de mensen die er naartoe gaan als de mensen die ze ontvangen lijkt de urgentie weg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Geld verdienen gaat voor. Mondo Verde was een ramp deze week als ik de verhalen moet geloven. Geen maximum aantal bezoekers en gewoon een all you can eat restaurant stampvol laten stromen daar...
 

Atreides

Well-known member
Geld verdienen gaat voor. Mondo Verde was een ramp deze week als ik de verhalen moet geloven. Geen maximum aantal bezoekers en gewoon een all you can eat restaurant stampvol laten stromen daar...

Bizar dat die lopend buffet achtige zaken weer open mogen. Die mogen wat mij betreft tot aan de vaccinatie op slot (of bijstellen van het bedrijfsmodel): https://myprivacy.dpgmedia.net/?sit...aurant-binnen-30-minuten-besmet%7ea85d2e2b%2f

@JMD, is Maurice de Hond het hier mee eens?
 

JMD

Well-known member
Bizar dat die lopend buffet achtige zaken weer open mogen. Die mogen wat mij betreft tot aan de vaccinatie op slot (of bijstellen van het bedrijfsmodel): https://myprivacy.dpgmedia.net/?siteKey=V9f6VUvlHxq9wKIN&callbackUrl=https://www.ad.nl/privacy-gate/accept?redirectUri=%2fbizar%2fschokkend-japans-experiment-alle-gasten-van-buffetrestaurant-binnen-30-minuten-besmet%7ea85d2e2b%2f

@JMD, is Maurice de Hond het hier mee eens?
Geen idee. Vraag het hem zelf.

Overigens is dit natuurlijk niet heel verrassend. De vraag is alleen of het virus zich kan standhouden op oppervlakten. Er zijn inmiddels al studies die laten zien dat dat niet het geval is.

En die cruiseschepen zijn naw besmet door aerosols via de ventilatie, dat is immers een gesloten systeem op cruiseschepen, dus dat virus ging het hele schip rond.
 

erka

Well-known member
Illustratief hoe het RIVM nu ook weer met advies mondkapjes omgaat. Van mij hoeft het niet hoor, mondkapjes. Zeker hier niet. Maar als alle Aziatische landen, Frankrijk, Spanje, Italië, België en Duitsland het wel gebruiken en zeggen dat het helpt. Hoe arrogant moet je dan zijn als RIVM om te zeggen dat er geen bewijs is, en pas eind augustus (5 weken vanaf nu) weer een keertje bij elkaar komen.

Dit wordt inschattingsfout nr. zoveel van het RIVM. Nadat het 1) niet besmettelijk was 2) niet naar Europa zou komen 3) niet naar Nederland zou komen 4) alleen ouderen getroffen zouden worden 5) kinderen niet besmet konden raken 6) testen niet nodig is 7) aerosolen geen rol spelen dan nu 8) mondkapjes helpen niet. En dan vergeet ik er vast nog wel wat.

Dat iemand die onzinclub nog gelooft in Nederland is een wonder.

Edit: o ja, carnaval kon wel. Die was ik nog vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan