Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Welke onderzoeken zijn er dat het virus zich verspreid met schreeuwen/ zingen en niet met praten? Waar staan die onderzoeken, laat ze maar eens zien.
 

erka

Well-known member
Wel zingen in een koor maar niet in een stadion?! Beetje raar wel. Stadion is bovendien buitenlucht meestal.
 

Joost

Well-known member
Welke onderzoeken zijn er dat het virus zich verspreid met schreeuwen/ zingen en niet met praten? Waar staan die onderzoeken, laat ze maar eens zien.
Er zijn diverse gevallen bekend waarbij zangkoren (binnen) juist de verspreider waren naar een grotere groep
 

JMD

Well-known member
Welke onderzoeken zijn er dat het virus zich verspreid met schreeuwen/ zingen en niet met praten? Waar staan die onderzoeken, laat ze maar eens zien.
Kijk even op de site van De Hond, daar staat een voorbeeld beschreven...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kwestie van heel veel testen. Ze hebben genoeg mensen die ze kunnen testen.
 

de waan

Well-known member
Vervelende is alleen dat de ziekenhuizen ook overspoeld worden. Daar helpt minder testen niet tegen vrees ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vervelende is alleen dat de ziekenhuizen ook overspoeld worden. Daar helpt minder testen niet tegen vrees ik.

Voor dat soort records heb je de medewerking van de bevolking nodig. Een mooi springbreak feestje hier en een demonstratietje daar. Het zijn de kleine dingen die het verschil kunnen maken. Alleen samen kun je records verbreken.
 

erka

Well-known member
Interessant Europees kaartje dat duidelijk maakt dat de regionale verschillen echt heel groot zijn in Europa binnen sommige landen. En in andere landen weer niet. UK en Spanje heel gelijkmatig. Hangt overigens wel af van schaalniveau. Veel regio's zijn een stuk groter dan onze provincies en soms zelfs heel Nederland.

1_lLgy380R3af7g2qlnJioQw.png
 

erka

Well-known member
Haha, dat had ik nog niet eens gezien. Zal wel kloppen, ik ken nog steeds zelf niemand met corona. Dichtsbijzijnd is iemand die iemand kent en dan die zijn ouders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Haha, dat had ik nog niet eens gezien. Zal wel kloppen, ik ken nog steeds zelf niemand met corona. Dichtsbijzijnd is iemand die iemand kent en dan die zijn ouders.

Mijn voormalig rij instructeur had het schijnbaar meegenomen van wintersport en heeft daardoor zijn vader dodelijk besmet. Triest verhaal. Dat is in Hoorn.

Verder een oud-studiegenoot die er gezien de context er volgens mij aan overleden is, die woonde schijnbaar ergens rondom Nieuwegein.

Mensen waarin ik direct contact mee sta ken ik gelukkig niemand. In het verzorgingshuis in Zaandam zelf waar mijn oma een aanleunwoning heeft, daar waren diverse coronagevallen. Gelukkig is dat allemaal weer onder controle.
 

JMD

Well-known member
Bij mij op school het vermoeden bij 1 leerling, maar die had het al voordat de lockdown begon. Was op vakantie geweest in Noord Italië...
 
Bovenaan