In mijn directe omgeving geen corona (niet gehad ook).
Ik probeer me wel aan die 1,5m te houden, maar merk ook bij mij dat het verwatert.
Dat merkte ik ook op mijn werk de afgelopen weken. Moest surveilleren bij toetsen (alles keurig volgens RIVM-regels) en toen had een lln ineens een vraag, volgens haar klopte de opgave niet. Tsja, dan kan ik op 1,5m van haar blijven staan en dan maar wat zeggen, of haar proberen gerust te stellen en dichter bij staan. Het werd het laatste...
Tevens ook een barbecue met een klas gehad, en daar zaten we ook best dicht op elkaar (wel buiten). En ik ben benieuwd hoe het miv komend schooljaar gaat. Lln mogen dicht bij elkaar komen, maar docenten moeten 1,5m afstand houden. Dat gaat echt heel lastig worden (en de vraag is ook of je dat wilt, ik loop altijd rond in lessen en kijk mee in schriften enz... Dat kan niet op 1,5m afstand).
Afgelopen weekend is ook het stijldansen weer begonnen, dan is 1,5m natuurlijk helemaal niet mogelijk. Daar zie je dat niet iedereen komt omdat die dan moeite hebben met te dichtbij komen (ik hoorde zelfs het verhaal dat iemand van onze dansgroep de afgelopen 3,5 maand zelden buiten is gekomen. Hij is tevens 'wielrenner' (nou ja, vindt het lekker om flinke afstanden te fietsen, niet voor wedstrijden), en is ook in die tijd nog geen 1x wezen wielrennen "omdat je dan geen 1,5m afstand kan houden")... Dat snap ik aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vraag ik me bij hen ook af waar ze op wachten? Tot het virus helemaal weg is of er een vaccin is? Dat kan nog jaren duren... En men doet net alsof we 'voor corona' ook niks konden oplopen...
Ik ga volgende week 8 dagen naar Duitsland en daarna door (8 dagen) naar Oostenrijk. Het plan was dit jaar al om niet zo ver te gaan (ivm de Spelen), maar ik moet er nu niet aan denken om (zoals ik 2 jaar terug deed) naar Canada te vliegen ofzo... Gewoon nu met de auto, zodat als het nodig is ik binnen 1 dag thuis kan zijn.