Coronavirus 2

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hoe is het met het aantal corona gevallen op DVK? Kennen jullie iemand die ziek is (geweest)? Houden jullie je aan de 1,5 meter regel?

Dat laatste doe ik niet. We zijn sinds 1 juni weer begonnen met darten en dat ga je een half uur volhouden, met pijltjes en kruisjes op de grond. Daarna, en later op de avond helemaal, doet niemand dat. Intussen zijn we 9 of 10 toernooien verder, met gemiddeld 25 man, en er is niks aan de hand qua corona. Niemand is ziek, of heeft symptomen. Afgelopen woensdag was er controle, de politie kwam met vier man sterk even kijken en die vonden het prima, de bordjes met de regels hangen er gewoon, maar ze zien ook wel dat het vooral goed bedoeld is en dat het niet uitgevoerd kan worden.
 

SanMark.

Well-known member
Collega heeft Corona gehad en zijn vader is er aan overleden maar die was al ziek. Suikerziekte , overgewicht en nog wat erbij geloof ik.
 

SanMark.

Well-known member
Op het werk houd ik mij er aardig aan. Bij mijn moeder en schoonouders ook. Rest van de familie al een stuk minder. Idem met vrienden daar zit ook geen 1.5 meter tussen. Supermarkt probeer ik er wel zoveel mogelijk rekening mee te houden maar vooral omdat ik niet weet hoe de ander erin staat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hou mij er aardig aan. Merk wel dat ik buiten niet meer tot in extremen mijn best doe om afstand te bewaren. Dat zie je er in heel Amsterdam er wel uit gaan. Dan is die anderhalve meter toch snel een meter.

Net ook even bij een nieuwe klant een bespreking gehad. Die hadden de capaciteit van hun vergaderkamer teruggebracht naar maximaal vijf en bij team vergaderingen naar negen. Dan krijgt iedereen een cirkel toegewezen.

Van het weekend bij vrienden hou je in principe ook afstand, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Vanavond een familieverjaardag zal ook wel weer lastig worden. Het weer werkt nu heel even niet mee.
 

Joost

Well-known member
Ik hou wel afstand naar mensen maar bijvoorbeeld in de supermarkt is dat soms gewoon niet mogelijk, tenzij je een eeuwigheid de tijd hebt. Iemand passeren op kortere afstand lijkt me ook niet direct heel gevaarlijk.

Als ik klanten op bezoek krijg op kantoor dan houden we wel afstand tijdens de bespreking.
 

JMD

Well-known member
In mijn directe omgeving geen corona (niet gehad ook).

Ik probeer me wel aan die 1,5m te houden, maar merk ook bij mij dat het verwatert.
Dat merkte ik ook op mijn werk de afgelopen weken. Moest surveilleren bij toetsen (alles keurig volgens RIVM-regels) en toen had een lln ineens een vraag, volgens haar klopte de opgave niet. Tsja, dan kan ik op 1,5m van haar blijven staan en dan maar wat zeggen, of haar proberen gerust te stellen en dichter bij staan. Het werd het laatste...

Tevens ook een barbecue met een klas gehad, en daar zaten we ook best dicht op elkaar (wel buiten). En ik ben benieuwd hoe het miv komend schooljaar gaat. Lln mogen dicht bij elkaar komen, maar docenten moeten 1,5m afstand houden. Dat gaat echt heel lastig worden (en de vraag is ook of je dat wilt, ik loop altijd rond in lessen en kijk mee in schriften enz... Dat kan niet op 1,5m afstand).

Afgelopen weekend is ook het stijldansen weer begonnen, dan is 1,5m natuurlijk helemaal niet mogelijk. Daar zie je dat niet iedereen komt omdat die dan moeite hebben met te dichtbij komen (ik hoorde zelfs het verhaal dat iemand van onze dansgroep de afgelopen 3,5 maand zelden buiten is gekomen. Hij is tevens 'wielrenner' (nou ja, vindt het lekker om flinke afstanden te fietsen, niet voor wedstrijden), en is ook in die tijd nog geen 1x wezen wielrennen "omdat je dan geen 1,5m afstand kan houden")... Dat snap ik aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vraag ik me bij hen ook af waar ze op wachten? Tot het virus helemaal weg is of er een vaccin is? Dat kan nog jaren duren... En men doet net alsof we 'voor corona' ook niks konden oplopen...

Ik ga volgende week 8 dagen naar Duitsland en daarna door (8 dagen) naar Oostenrijk. Het plan was dit jaar al om niet zo ver te gaan (ivm de Spelen), maar ik moet er nu niet aan denken om (zoals ik 2 jaar terug deed) naar Canada te vliegen ofzo... Gewoon nu met de auto, zodat als het nodig is ik binnen 1 dag thuis kan zijn.
 

JMD

Well-known member
Het RIVM is er vervolgens vanuitgegaan dat de ingeslagen weg de juiste was. Op zich is dat logisch. Wat wel raar is, is dat het wetenschappelijke bewijs achter de maatregelen klein is, maar dat andere theoriën gelijk terzijde worden geschoven vanwege ook een gebrek aan wetenschappelijk bewijs. Terwijl daarvoor juist wel data is ter ondersteuning.
Dit dus vooral.

En ja, het RIVM geeft idd aan dat we rekening moeten houden met ventilatie enzo, maar zij geven het aan als 'extra' naast de 1,5m. Terwijl het (ook als je studies leest) juist andersom lijkt te moeten zijn. Dat ventilatie het belangrijkst moet worden, en dan wat meer afstand houden. Ik maak me echt zorgen voor het najaar mbt de scholen. Want als er 1 plek is waar geen goede ventilatie is (en we dicht op elkaar zitten), dan is het daar...
 

Abubakari

Well-known member
Ik woon in Groningen, hier is niet of nauwelijks corona. Ken ook niemand die het heeft of gehad heeft. Ik trek mij inmiddels vrij weinig meer aan van al die maatregelen, hou in winkels wel afstand, maar dat is niet omdat ik me druk om mezelf maak maar omdat er mensen zijn die wel mee gaan in de angstcultuur die de media gemaakt hebben. Want ik blijf toch denken dat het wel een beetje meevalt allemaal maar dat zal ook komen doordat ik ergens woon waar corona niet veel voorstelt.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe is het met het aantal corona gevallen op DVK? Kennen jullie iemand die ziek is (geweest)? Houden jullie je aan de 1,5 meter regel?

Ik ken niemand die ziek is geweest en heb ook niemand gehoord over een bekende die ziek is geweest.

De eerste maand hield ik me wel zoveel mogelijk aan de 1,5 meter. Sindsdien niet meer, al ga ik niet langere tijd binnen naast iemand staan, als dat niet nodig is. In de supermarkt doe ik niet anders meer dan voor Corona, en ik zie ook nauwelijks andere mensen meer met een boogje om anderen heen lopen, inclusief personeel.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ken ook helemaal niemand en hou me er eerlijk gezegd ook steeds minder aan. In Groningen lijkt het echt een probleem van een ander land of ander werelddeel ofzo. Gelukkig maar.
 

Joost

Well-known member
Ik kom wel aan 10 mensen die ik ken die het gehad hebben. Maar desalniettemin gaat het hier exact als in Groningen denk ik. Mensen zien dat het virus vrijwel verdwenen is en gedragen zich ook zo.
 

de waan

Well-known member
Vooral in de regio Den Haag en Rotterdam is het nu nog enigszins aanwezig.

Maar het blijft link: in Twente ook al weken amper besmettingen en nu toch ineens weer zes tegelijk in een studentenhuis in Enschede.
 

Mario

Well-known member
De vader van de juffrouw van mijn oudste dochter is overleden aan Corona, maar de juffrouw had geen direct contact omdat hij in een verzorgingshuis zat en die waren destijds gesloten. Wel een triest verhaal natuurlijk, dat je niet op een normale manier afscheid kan nemen. Mijn vader zit ook in een verzorgingshuis, en daar kan ik nu alweer een maand op bezoek, verder niemand besmet geweest daar.

Ik probeer mij wel aan de anderhalve meter te houden, maar dat is niet altijd mogelijk. Verder sta ik er niet echt meer bij stil. De enige echte invloed die Corona op ons heeft, is dat we onze vakantie naar China hebben moeten afblazen. Verder werk ik nog steeds verplicht thuis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
China zit er voorlopig even niet in nee. Mijn vrouw wil graag komend Chinees Nieuwjaar richting China. Zelfs dat lijkt mij vooralsnog niet erg waarschijnlijk.

Qua zomervakantie hadden we toch al niet echt plannen. Dacht er zelf over om wellicht richting Duitsland te rijden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ken denk ik wel een stuk of 8 mensen die corona hebben gehad, waaronder een paar die nog steeds aan het revalideren zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb 3 mensen in mijn directe omgeving die corona hebben gehad, eentje al in maart en zij is nog steeds aan het revalideren. Zie dat ook niet helemaal goedkomen overigens. En daarnaast nog wat collega's die het hebben gehad.

Verder is er niet veel veranderd. Voor mijn eigen gezondheid hou ik nog steeds waar mogelijk afstand en verder werken wij nu zelfs tot minimaal 1 oktober allemaal thuis.
 

Mario

Well-known member
China zit er voorlopig even niet in nee. Mijn vrouw wil graag komend Chinees Nieuwjaar richting China. Zelfs dat lijkt mij vooralsnog niet erg waarschijnlijk.

Qua zomervakantie hadden we toch al niet echt plannen. Dacht er zelf over om wellicht richting Duitsland te rijden.

De planning staat nu voor de zomer van 2021, wel netjes geld terug van de luchtvaartmaatschappij ... geen gedoe met vouchers ed.
 
Bovenaan