Coronavirus 2

Mario

Well-known member
De vader van de juffrouw van mijn dochter is overleden aan Corona. Hij zat in een verzorgingshuis, de juffrouw was niet besmet.
 

Joost

Well-known member
Dan is het hier toch veel dichterbij. De dochter van een collega en de moeder van een andere collega hebben het gehad. Ik heb ook een collega die de hele lichte klachten (smaakverlies) heeft gehad na wintersport maar die is 2 weken thuisgebleven en nooit getest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In die zin weet je het niet. Mijn vrouw en ik hadden best wat hoofdpijn medio februari. Hebben we anders nooit, is een symptoom. Daar kom je dan medio maart achter.
 

Batigoal

Well-known member
In Portugal worden de versoepelingen alweer een beetje teruggedraaid. Er wordt ook een avondklok ingesteld in Lissabon om het uitgaande publiek terug te dringen.
 

Abubakari

Well-known member
Shit, Nationale Malloten middag in het Stadspark gemist! Ik was vanmiddag naar de Rundfunk film, maar zo te lezen had ik net zo goed naar het Stadspark kunnen gaan qua rare pipo's.

Complottheorieën
“Het is echt een demonstratie tegen de anderhalvemetermaatregel en het beleid van Rutte (premier Mark Rutte, red.)”, vertelt verslaggever Andor Heij. “Even na 14.00 uur werd er door alle demonstranten heel hard ‘vrijheid’ geroepen. Tractoren heb ik hier ondertussen nog niet gezien en ook de politie is niet zichtbaar aanwezig.” Aanwezige demonstranten komen van heinde en verre. “Ik sprak zojuist iemand die vanuit Rotterdam hier naar toe is gekomen. Om 14.30 uur zijn er toespraken begonnen. Daarin gaat het vooral over complottheorieën en dat er grote twijfels zijn over het aantal coronadoden en -besmettingen.”
 

De Wolf

Well-known member
Vanaf vandaag hoeven kinderen tot 12 jaar geen anderhalve meter afstand te houden tot volwassenen dus voor de opa en oma heel goed nieuws.
 

JMD

Well-known member
Goh, verrassend... Dat werd al maanden gezegd.
En toch werd het tegengehouden...
Ik ben niet zo van Big Pharma complotten enz, geloof daar totaal niet in, maar dit is toch wel heel opvallend...


Net als dat wetenschappers nu oproepen dat er goed naar ventilatie moet worden gekeken vanaf komend najaar omdat aerosolen gevaarlijk zijn (https://www.ad.nl/binnenland/neem-v...erosolen-nu-eindelijk-eens-serieus~a02078859/)...
Het volgende punt waarop niet-viroloog De Hond gelijk gaat krijgen...Voor iemand die geen viroloog is heeft hij het toch verdomd vaak bij het rechte eind gehad (ook een paar keer mis natuurlijk).
 

Atreides

Well-known member
Goh, verrassend... Dat werd al maanden gezegd.
En toch werd het tegengehouden...
Ik ben niet zo van Big Pharma complotten enz, geloof daar totaal niet in, maar dit is toch wel heel opvallend...

Zo hebben in heel veel landen dezelfde onderzoeken ernaar gedaan waaronder Nederland. Ik zie de hand van 'Big Pharma' niet zo.

Sterker nog het lijkt me dat e.a. waarschijnlijk (maar dat is wetenschap, mooi hé?) niet waar is.

Het volgende punt waarop niet-viroloog De Hond gelijk gaat krijgen...Voor iemand die geen viroloog is heeft hij het toch verdomd vaak bij het rechte eind gehad (ook een paar keer mis natuurlijk).

Ik heb nog eens goed naar de RIVM mannetjes geluisterd en volgens hen is ventilatie één van de grotere aandachtsgebieden.

De urgentie die de hond claimt is meer politiek als je het mij vraagt.
 

Joost

Well-known member
Goh, verrassend... Dat werd al maanden gezegd.
En toch werd het tegengehouden...
Ik ben niet zo van Big Pharma complotten enz, geloof daar totaal niet in, maar dit is toch wel heel opvallend...


Net als dat wetenschappers nu oproepen dat er goed naar ventilatie moet worden gekeken vanaf komend najaar omdat aerosolen gevaarlijk zijn (https://www.ad.nl/binnenland/neem-v...erosolen-nu-eindelijk-eens-serieus~a02078859/)...
Het volgende punt waarop niet-viroloog De Hond gelijk gaat krijgen...Voor iemand die geen viroloog is heeft hij het toch verdomd vaak bij het rechte eind gehad (ook een paar keer mis natuurlijk).
De Hond heeft een totaal andere invalshoek gehad dan het RIVM. Hij heeft enkel naar de data gekeken die beschikbaar was. Het RIVM & de WHO zijn aan de slag gegaan met bestaande kennis over andere virussen en dat toegepast.



Maar het lijkt er ondertussen wel steeds meer op dat het toeval bij de verspreiding ook van toepassing is geweest op de redenering van het RIVM. Het toeval in de verspreiding zat ‘m in de combinatie van kleinschalige carnavalsevenementen. De maatregelen die het RIVM daarna heeft voorgesteld werkten, maar ook in combinatie met het toeval dat vanaf maart de omstandigheden voor het virus al minder aantrekkelijk werden.



Het RIVM is er vervolgens vanuitgegaan dat de ingeslagen weg de juiste was. Op zich is dat logisch. Wat wel raar is, is dat het wetenschappelijke bewijs achter de maatregelen klein is, maar dat andere theoriën gelijk terzijde worden geschoven vanwege ook een gebrek aan wetenschappelijk bewijs. Terwijl daarvoor juist wel data is ter ondersteuning.
 
Bovenaan