JMD
Well-known member
Kan je me de link naar het artikel sturen? (overigens, niet omdat ik e niet geloof hoor, maar ik hou wat artikelen bij over corona)Bijzonder. In Italie denkt men dat het virus het minder naar zijn zin heeft:
Kan je me de link naar het artikel sturen? (overigens, niet omdat ik e niet geloof hoor, maar ik hou wat artikelen bij over corona)Bijzonder. In Italie denkt men dat het virus het minder naar zijn zin heeft:
Ik blijf toch moeite hebben met dit soort zaken. Want hoe weet je zeker dat iemand die gisteren overleed niet ook corona had? En andersom: dat iemand waarvan men zegt dat ie overleed aan corona niet overleed aan bv hartfalen.
IK denk echt dat men moet stoppen met dit soort zaken elke dag te berichten, en gewoon te kijken naar over/ondersterfte. I.m.o. de enige enigszins juiste statistiek van hoe corona wel of niet huishoudt.
En dan heb ik het nog niet eens over het melden van de ziekenhuisopnamens, dan zeggen ze dat er bv 11 ziekenhuisopnames zijn geweest gister, maar dan blijken er van die 11 er bv slechts 2 van de laatste dagen te zijn geweest en nog 1 van maart ofzo...
Ook is men nog iets van 600 ziekenhuispatiënten "kwijt", waarvan men wel weet dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen, maar niet wanneer ze opgenomen zijn...
Terwijl ik dit lees popt op de NOS app: RIVM meldt nul doden.
Kan je me de link naar het artikel sturen? (overigens, niet omdat ik e niet geloof hoor, maar ik hou wat artikelen bij over corona)
Mooi he, wel weer jammer dat het virus bezig is met een trumphiaanse slachting in de VS en andere ontwikkelingslanden. Buitengewoon zorgwekkend.
En dan heb ik het nog niet eens over het melden van de ziekenhuisopnamens, dan zeggen ze dat er bv 11 ziekenhuisopnames zijn geweest gister, maar dan blijken er van die 11 er bv slechts 2 van de laatste dagen te zijn geweest en nog 1 van maart ofzo...
Ook is men nog iets van 600 ziekenhuispatiënten "kwijt", waarvan men wel weet dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen, maar niet wanneer ze opgenomen zijn...
Ik blijf toch moeite hebben met dit soort zaken. Want hoe weet je zeker dat iemand die gisteren overleed niet ook corona had? En andersom: dat iemand waarvan men zegt dat ie overleed aan corona niet overleed aan bv hartfalen.
Wereldwijd gaat het aantal besmettingen zelfs door het plafond.
:heinz:. Dat was ook min of meer wat ik schreef (en vooruit vrij onduidelijk). COVID is nog lang niet klaar met ons. Duidelijk is wel dat Europa minus de UK en Zweden er eigenlijk nu vrij goed voor staat.
In het begin was het toch juist zo dramatisch rond Londen en viel het toch juist mee in Schotland enz, of heb ik dat verkeerd?Engeland, niet UK, de rest van de UK staat er aanzienlijk beter voor (dit soort zaken worden per land in het koninkrijk en niet door de UK als geheel geregeld).
Heb ook het idee dat waar nu de haard zit nog midden in hun eerste golf zijn... Het begon in Azië, daarna naar Australië/NZ en Europa, pas daarna sloeg het over naar de Amerika's en Afrika. Omdat dat gebied waar de eerste golf is, groter is dan toen het bij ons of in Azië was is het logisch dat dat aantal nog groeit. Het is wel te hopen voor die landen dat het over een week of 2 daalt, want anders hebben ze daar echt een probleem, want dan duurt de eerste grote golf echt lang...
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de demonstraties ook wel enige invloed hebben.Het was in de VS ongeveer gelijktijdig met Europa, maar ze hebben daar een treinramp van een president, dus vandaar dat het daar zo dramatisch verloopt en dat gaat voorlopig ook nog wel even door.
Vergeet in Europa ook Wit Rusland niet. Wodka, ijshockey en de sauna blijkt toch niet zo goed te helpen tegen corona.
En vergeet die mafklapper in Brazilië niet....Het was in de VS ongeveer gelijktijdig met Europa, maar ze hebben daar een treinramp van een president, dus vandaar dat het daar zo dramatisch verloopt en dat gaat voorlopig ook nog wel even door.
Vergeet in Europa ook Wit Rusland niet. Wodka, ijshockey en de sauna blijkt toch niet zo goed te helpen tegen corona.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de demonstraties ook wel enige invloed hebben.
Die treinramp van een president wist gisteren tijdens een verkiezingscampagne te vertellen dat hij de corona-crisis heel goed heeft aangepakt.
Die treinramp van een president wist gisteren tijdens een verkiezingscampagne te vertellen dat hij de corona-crisis heel goed heeft aangepakt.
In het begin was het toch juist zo dramatisch rond Londen en viel het toch juist mee in Schotland enz, of heb ik dat verkeerd?