Championship en lager

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bolton Wanderers moet het seizoen ook nog maar zien te overleven. Ik reken erop dat ze de competitie met 22 clubs eindigen.

Dat denk ik ook ja, ze hebben hun wedstrijd van afgelopen dinsdag al moeten afblazen omdat ze geen representatief elftal op de been konden krijgen. Dat hoeft nog maar 2 keer te gebeuren en ze krijgen ook dat 2 weken ultimatum om alles in orde te krijgen aan hun broek, wat nu bij Bury het geval is (en vandaag afloopt).

JMD

Well-known member
Dat denk ik ook ja, ze hebben hun wedstrijd van afgelopen dinsdag al moeten afblazen omdat ze geen representatief elftal op de been konden krijgen. Dat hoeft nog maar 2 keer te gebeuren en ze krijgen ook dat 2 weken ultimatum om alles in orde te krijgen aan hun broek, wat nu bij Bury het geval is (en vandaag afloopt).
Volgens mij las ik gisteren ergens dat het ultimatum 48 uur is opgeschoven.

Joost

Well-known member
Het is wel interessant om @andyhholt op twitter te volgen. Voorzitter en een van de hoofdaandeelhouders van Accrington Stanley. Hij probeert kopers te helpen bij Bury door bijvoorbeeld inzicht te geven in de financi?n van zijn eigen club.

ALenstra

Well-known member
Volgens Bury FC eigenaar Steve Dale heeft hij de club verkocht vlak voordat de deadline van de EFL afliep.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De EFL is nu dit aan het beoordelen, dus het zal snel bekend worden of dit de club gaat redden.

ALenstra

Well-known member
EFL heeft Bury FC tot dinsdag 17.00 (18.00 NL tijd) gegeven om alles rond te maken. Zo niet, dan is het einde verhaal.

Pascallovic

Well-known member
Ik vind ze nog heel schappelijk, dat beiden clubs nog steeds onderdeel van de League one uitmaken. Dit gehannes duurt veel te lang wat mij betreft. Een Bolton kon inderdaad vorig seizoen niet eens alle wedstrijden spelen en echt opgeschoten zijn ze niet in 3 maanden.

JMD

Well-known member
Nog nooit werd een club van het 3e niveau dus failliet verklaard, vandaag kunnen het er zo maar ineens 2 zijn.
En wat voor clubs, Bolton speelde lange tijd PL, won 4x de FA Cup en Bury won de FA Cup 2x. Dit is een brok traditie dat gaat verdwijnen...

ALenstra

Well-known member
Het is nog niet zo lang geleden dat Bolton Wanderers nog een solide Premier League club was. Zelfs europees voetbal gehaald.

JMD

Well-known member
Het is nog niet zo lang geleden dat Bolton Wanderers nog een solide Premier League club was. Zelfs europees voetbal gehaald.

Klopt, en een jaar of 15 terug nog de League Cup gewonnen. In die tijd hadden ze een mooi team, eindigden toen echt vlak achter de top 4 toen.

erka

Well-known member
Bolton Wanderers sinds 1888/89 altijd in the League geweest, met slechts 1 seizoen op het 4e niveau (nu League 2). Bury sinds 1895 altijd in the league geweest, in het begin ook op het hoogste niveau daarna meest 2e niveau maar sinds jaren 70 vooral in wat nu League 1 en 2 is. Gaat inderdaad wat historie heen en dat op nog geen 10km afstand van elkaar.

JMD

Well-known member
Bolton Wanderers sinds 1888/89 altijd in the League geweest, met slechts 1 seizoen op het 4e niveau (nu League 2). Bury sinds 1895 altijd in the league geweest, in het begin ook op het hoogste niveau daarna meest 2e niveau maar sinds jaren 70 vooral in wat nu League 1 en 2 is. Gaat inderdaad wat historie heen en dat op nog geen 10km afstand van elkaar.

Ietsje verder van elkaar, want Bolton speelt allang niet meer in Bolton... :p
Maar goed, idd best dicht bij elkaar.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Bury is helaas weggevallen. Bolton heeft blijkbaar nog iets lopen, die hebben nog wat tijd gekregen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bury is helaas weggevallen. Bolton heeft blijkbaar nog iets lopen, die hebben nog wat tijd gekregen.

Bij Bolton is de 2 weken periode die voor Bury is afgelopen nu officieel begonnen. Maar als de overname niet snel in orde komt halen ze die 2 weken niet eens. De curators hebben al gezegd dat zelfs vandag al de club definitief failliet kan gaan.

Zonde dat Bury niet gered kon worden, ik hoop dat ze volgend seizoen een doorstart kunnen maken. Hopelijk rdt Bolton het alsnog, maar het ziet er somber uit.

Bovenaan