Championship en lager

Batigoal

Well-known member
Eigenlijk zou er een soort vangnet of fonds moeten zijn die dit soort clubs opvangt totdat er een nieuwe eigenaar klaarstaat. Aan de andere kant zal dan de gemakzucht bij clubs toeslaan om te investeren omdat ze weten dat ze toch nooit zullen omvallen.

Hoe dan ook blijft het voor de fans verschrikkelijke als je club omvalt door slecht beleid zonder dat je daar direct invloed op kunt uitoefenen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wellicht is opnieuw beginnen in non-league op de lange termijn zelfs beter voor Bury in plaats van nog jaren doormodderen als ze nu nipt gered worden. Kijk naar Wimbledon, financieel gezond, nu League 1 en volgend jaar in een splinternieuw stadion in Wimbledon. Het oude Wimbledon FC vertrok in 1991 uit de wijk. Had Wimbledon FC in een even goede situatie of betere gezeten als het hele verhaal rond MK uiteindelijk was afgeblazen? Dat kan ja natuurlijk nooit zeker weten, maar de kans is groot dat het antwoord nee is.

Als Bury FC morgen inderdaad klapt, heb je in ieder geval de rest van het seizoen om iets op te zetten voor volgend seizoen, waar (onder andere) Wimbledon alles in haast moest opzetten. Als je het goed aanpakt kan er gewoon een goede organisatie staan voor volgend seizoen.

JMD

Well-known member
En waar hangt het van af hoe ver Bury gaat terugvallen? Of moeten ze gewoon weer op het laagste niveau (level 10 meen ik is dat) beginnen?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En waar hangt het van af hoe ver Bury gaat terugvallen? Of moeten ze gewoon weer op het laagste niveau (level 10 meen ik is dat) beginnen?

In principe niveau 10, maar hoger beginnen kan mogelijk zijn bij een doorstart, dat kan per situatie verschillen.

ALenstra

Well-known member
Bij de andere club in crisis Bolton Wanderers zijn manager Steve Parkinson en zijn assistent opgestapt.

Joost

Well-known member
Ik weet dat ook niet precies.

Je kunt een aanvraag indienen bij de FA om op een bepaald niveau in te mogen stromen.

Paar recente voorbeelden;
Halifax ging failliet in de Conference (1), mocht instromen in Northern Football League Div One (4)
Chester ging failliet in de Conference (1), mocht instromen in Northern Football League Div One (4)
Hereford werd uit de Conference (1) gegooid, mocht wel instromen in de Southern Football league (3) en ging daar snel failliet en mocht instromen in de Midland Football League (5)

De opbouw van de Football League was ten tijde van het faillisement van Aldershot in 1992 significant anders en niet als voorbeeld te nemen.

Ik schat zo in dat Bury wel in de Conference North mag instromen.

ALenstra

Well-known member
Als Bury FC inderdaad uit League One verdwijnt dan zal die competitie met 23 teams verder gaan. Er zullen dan drie teams degraderen en uit League Two promoveren dan vier teams. Verder zal uit League Two slechts ??n club degraderen.

Pascallovic

Well-known member
Als Bury FC inderdaad uit League One verdwijnt dan zal die competitie met 23 teams verder gaan. Er zullen dan drie teams degraderen en uit League Two promoveren dan vier teams. Verder zal uit League Two slechts ??n club degraderen.
Bolton Wanderers moet het seizoen ook nog maar zien te overleven. Ik reken erop dat ze de competitie met 22 clubs eindigen.

ALenstra

Well-known member
In Bolton zijn de problemen ook nog niet opgelost. Met jeugdspelers doorgaan is geen optie.
Coventry maakt volgens mij het seizoen gewoon af. Hoe het daarna gaat is een ander verhaal.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Coventry zit met/zonder het stadion in de maag. Spelen nu bij Birmingham, maar da's ook uit noodzaak.

Bovenaan