Championship en lager

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ja, die laatste staat al op mijn lijstje voor komend seizoen.... (Heb elk jaar altijd een lijstje van clubs die ik zou willen bezoeken, o.a. omdat een stadion dreigt te verdwijnen (daarom afgelopen kerst naar Everton en York City gegaan...)).

Ik kan niet wachten op de dag van de openingswedstrijd. :)

zwammy

Well-known member
Drama weer bij de Sky Blues. SISU maakt er wel weer een teringzooi van. Alle uitwedstrijden strak uitverkocht, alle thuiswedstrijden komt geen hond kijken.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik neem niet aan dat je een seizoenkaart hebt gekocht... :p

Hoeveel toeschouwers kunnen er in dat 'nieuwe' stadion? En verkoopt dat uit denk je?

Haha, jij woont aanzienlijk dichterbij Wimbledon dan ik doe... ;)

De capaciteit wordt 10.000 met mogelijkheid tot uitbreiding naar 20.000. De huidige capaciteit is 4.800 en dat is heel vaak uitverkocht. De toeschouwersaantallen zullen zonder twijfel omhoog gaan omdat de club in Wimbledon speelt en het zicht aanzienlijk beter zal zijn dan het dramatische zicht in delen van het huidige stadion. Ik denk dat 10K een prima capaciteit is voor een club als Wimbledon.

Deathprod

Well-known member
Sprookje van Class of '92-club duurt voort met vierde promotie in vijf jaar

Er lijkt voorlopig geen plafond te zijn voor Salford City, de club van mede-eigenaren Phil en Gary Neville, Paul Scholes, Nicky Butt, Ryan Giggs en David Beckham. The Ammies wonnen zaterdag in de play-offs van de National League met 3-0 van AFC Fylde en promoveerden daardoor voor het eerst naar het laagste profniveau, de League Two.

https://www.vi.nl/nieuws/sprookje-van-class-of-92-club-duurt-voort-met-vierde-promotie-in-vijf-jaar

Joost

Well-known member
Je houdt wel van oud nieuws oprakelen. ;)

Overigens heeft dit niets van doen met een sprookje. Sprookjes zijn totaal onverwachte gebeurtenissen, maar als je het hoogste salarisbudget uit de Conference hebt zou alles minder dan promotie een mislukt seizoen betekenen.

Pascallovic

Well-known member
Cocu weet de verkeerde clubs om in te stappen wel uit te zoeken. Hij gaat nu bij Derby County aan de slag. Die zijn al hun beste spelers kwijt, omdat ze terug naar de club waarvan ze gehuurd zijn. Dit gaat echt niet zomaar een succes worden.

ALenstra

Well-known member
Weer problemen bij Bolton Wanderers. Ze hebben al twee oefenwedstrijden moeten afzeggen omdat de spelers geen loon hebben ontvangen. Benieuwd hoe dat a.s. zaterdag gaat als ze beginnen in League One. Iets verderop moet Bury in datzelfde League One met 12 minpunten starten vanwege financiele problemen.

JMD

Well-known member
Weer problemen bij Bolton Wanderers. Ze hebben al twee oefenwedstrijden moeten afzeggen omdat de spelers geen loon hebben ontvangen. Benieuwd hoe dat a.s. zaterdag gaat als ze beginnen in League One. Iets verderop moet Bury in datzelfde League One met 12 minpunten starten vanwege financiele problemen.

Ze hebben nog 2 weken, League One begint pas in het eerste weekend van augustus

Joost

Well-known member
Volgende week gaat de GatasToto weer van start.
Opzet is simpel, je voorspelt wekelijks het toeschouwersaantal van 5 wedstrijden uit de hoogste 5 Engelse Divisies.

Je kunt niets winnen behalve de eer maar we verwachten wel dat je wekelijks meedoet.

Mocht je meer informatie willen meedoen dan laat het weten.

Kralinger

Administrator
Forumleiding

Financi?le jaarcijfers zijn uitgekomen en wat al min of meer bekend was is bevestigd: de financi?le problemen zijn enorm groot en ze staan op de rand van faillissement. Alleen een overname op zeer korte termijn lijkt ze nog te kunnen redden.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat is lang geleden volgens mij dat een Football League ploeg omvalt..

De laatste keer dat een Football League club omviel was Maidstone in augustus 1992. Aldershot was de laatste daarvoor, in maart 1992.

Edit: voor de laatste keer daarvoor moeten we terug naar het seizoen 1930/31, toen Wigan Borough omviel. Die club werd heropgericht als Wigan Athletic, maar de nieuwe club moest tot 1978 wachten voordat ze eindelijk in de Football League kwamen.

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bolton is niet de enige League 1 Club die op omvallen staat. Bury kan wellicht niet eens aan de competitie beginnen.
e27eacbb058d68d030b4b38197f7bd87.jpg

erka

Well-known member
Bolton en Bury liggen hemelsbreed maar 10km uit elkaar, dat is dan wel een zware klap voor die streek.

Bovenaan