Championship en lager

Batigoal

Well-known member
Hele opmerkelijke move: Cocu krijgt bij Derby waarschijnlijk Wayne Rooney onder zijn hoede. Die naast zijn spelersrol ook deel gaat uitmaken van de technische staf.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hele opmerkelijke move: Cocu krijgt bij Derby waarschijnlijk Wayne Rooney onder zijn hoede. Die naast zijn spelersrol ook deel gaat uitmaken van de technische staf.

Wel pas na het MLS seizoen, dus ergens eind november

ALenstra

Well-known member
Wayne Rooney komt vanaf januari. Zijn komst wordt door de gokfirma 32red betaald en hij krijgt 32 als rugnummer.

JMD

Well-known member
En ook het 3e duel van Bury is uitgesteld...

Ik ben de draad even kwijt, maar het probleem is toch 'gewoon' dat er geen geld is? Hoe groot is de kans dat dat geld er dan over een week wel is?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En ook het 3e duel van Bury is uitgesteld...

Ik ben de draad even kwijt, maar het probleem is toch 'gewoon' dat er geen geld is? Hoe groot is de kans dat dat geld er dan over een week wel is?

Dit is de procedure van de EFL, zolang ze niet aan de eisen voldoen maar (nog) niet failliet zijn, worden wedstrijden uitgesteld. Omdat nu de derde wedstrijd is uitgesteld, is er automatisch een ultimatum van 2 weken van kracht geworden. Is de boel over 2 weken nog niet op orde, dan worden ze uit de competitie genomen en gaat League 1 met 23 clubs verder. Gevolg is dan dat er slechts 3 clubs degraderen en slechts 1 uit League 2 (en verder omlaag kan dat ook degradatie veranderen, maar dat hangt af van of er een doorstart kan komen en zo ja, op welk niveau).

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En welke eisen voldoen ze dan nog niet aan?

Huddersfield heeft de manager ontslagen na 3 duels in het seizoen. Siewert zat er sinds januari. Vind dat altijd zo vreemd. Of je ontslaat de man na het vorig seizoen of je gaat met hem verder, en dan niet na 3 duels al ontslaan, want jehypothekeert ook de opvolger, die komt nu binnen na 3 duels ipv hem de hele voorbereiding de tijd te geven.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De situatie bij Bury lijkt niet opgelost te worden. De eigenaar wil niet meewerken aan een verkoop. Vrijdag worden ze uit de competitie gezet als er geen oplossing komt. Dat lijkt vrijwel onafwendbaar.

Bolton is ook nog niet uit de problemen. Hun wedstrijd voor morgen is afgelast omdat ze geen elftal op de been kunnen krijgen.

Pascallovic

Well-known member
Huddersfield heeft de manager ontslagen na 3 duels in het seizoen. Siewert zat er sinds januari. Vind dat altijd zo vreemd. Of je ontslaat de man na het vorig seizoen of je gaat met hem verder, en dan niet na 3 duels al ontslaan, want jehypothekeert ook de opvolger, die komt nu binnen na 3 duels ipv hem de hele voorbereiding de tijd te geven.
Was er bij tegen Fulham en er zit helemaal niks in die ploeg. Daar gaat elke trainer problemen mee krijgen. Hebben vorig seizoen niet kunnen voetballen in de PL omdat ze niet goes genoeg waren. Nu een niveau lager hebben ze vaker de bal, maar hebben ze geen idee wat ze ermee moeten.

JMD

Well-known member
De situatie bij Bury lijkt niet opgelost te worden. De eigenaar wil niet meewerken aan een verkoop. Vrijdag worden ze uit de competitie gezet als er geen oplossing komt. Dat lijkt vrijwel onafwendbaar.

Bolton is ook nog niet uit de problemen. Hun wedstrijd voor morgen is afgelast omdat ze geen elftal op de been kunnen krijgen.

Maar aan welke eisen voldoet Bury nog niet dan? Gewoon simpelweg 'geen poen'?
En waarom wil die eigenaar niet meewerken dan? Aan een failliete club heeft hij toch ook niks, die raak je al helemaal niet kwijt. Of is hij ook eigenaar van het stadion en hoopt hij de grond na faillisement te verpatsen?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar aan welke eisen voldoet Bury nog niet dan? Gewoon simpelweg 'geen poen'?
En waarom wil die eigenaar niet meewerken dan? Aan een failliete club heeft hij toch ook niks, die raak je al helemaal niet kwijt. Of is hij ook eigenaar van het stadion en hoopt hij de grond na faillisement te verpatsen?

Simpelweg geen poen lijkt het inderdaad. En die eigenaar lijkt op zijn zachtst gezegd geen fris figuur te zijn, dus het zal inderdaad wel iets te maken hebben met dingen (zoals het stadion?) te verpatsen. Hij heeft als minumprijs ? 8 miljoen gezet om de club te verkopen + alle schulden moeten overgenomen worden. Dat gaat natuurlijk niemand doen met een club die zo goed als failliet is.

JMD

Well-known member
Bury is al uit de League Cup gegooid en het duel tegen Tranmere van komend weekend is er uit gegooid.

Dit is einde verhaal vrees ik. Jammer, Bury stond op mijn lijstje om binnenkort een keer te bezoeken. Was er een paar jaar terug al dichtbij, toen kon ik op een Paasmaandag kiezen tussen Rochdale en Bury, en koos ik voor de eerste... (Daar stond toen nog wat op het spel)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bury is al uit de League Cup gegooid en het duel tegen Tranmere van komend weekend is er uit gegooid.

Dit is einde verhaal vrees ik. Jammer, Bury stond op mijn lijstje om binnenkort een keer te bezoeken. Was er een paar jaar terug al dichtbij, toen kon ik op een Paasmaandag kiezen tussen Rochdale en Bury, en koos ik voor de eerste... (Daar stond toen nog wat op het spel)

Mij is verteld dat die eigenaar van Bury een "asset stripper" is. Die koopt bijna failliete bedrijven op voor een prikkie, verkoopt wat er te verkopen valt om er zelf beter van te worden en laat de boel dan klappen. Hij heeft al 16 faillissementen op zijn naam staan, allemaal van bedrijven waar hij pas vrij kort voor het einde in stapte.

Onbegrijpelijk dat de EFL zo'n man goedkeurt om een club over te nemen...

JMD

Well-known member
Mij is verteld dat die eigenaar van Bury een "asset stripper" is. Die koopt bijna failliete bedrijven op voor een prikkie, verkoopt wat er te verkopen valt om er zelf beter van te worden en laat de boel dan klappen. Hij heeft al 16 faillissementen op zijn naam staan, allemaal van bedrijven waar hij pas vrij kort voor het einde in stapte.

Onbegrijpelijk dat de EFL zo'n man goedkeurt om een club over te nemen...

De EFL was te druk bezig met foei zeggen tegen AFC Wimbledon dat niet de volledige naam van MK Dons op het programmablaadje en scorebord wilde zetten... :p

Die eigenaar is idd 'niet al te fris'. Heeft de club overigens gekocht voor 1 pond las ik gisteren. Die eigenaar ging live op de radio overigens in discussie met een van de spelers van Bury. Die speler gaf aan dat als de club failliet gaat hij een probleem heeft en uit zijn huis gezet wordt en al tijden geen salaris meer heeft ontvangen. De eigenaar ontkende alles en maakte de speler uit voor leugenaar.

Laatst bewerkt:
Bovenaan