Championship en lager

JMD

Well-known member
Ah nog zo'n wannabee fan.

Neuh, dat niet, er zijn wel minstens 10 andere Engelse clubs die daar eerder voor in aanmerking komen. Maar Wimbledon heeft bij mij wel de gunfactor ja. Liefdeloos verkocht aan een plaats 90 km verderop, daarna van onderaf aan beginnen en weer op hetzelfde niveau spelen als de club die jouw licentie overnam (en met alle geweld naar zo'n vinexstad wilde omdat ze vanaf daar de top van Engeland zouden kunnen bereiken). Dat vind ik mooi. Net zoals dat ze weer teruggaan naar Plough Lane en via crowd funding in no time 2 miljoen ophalen.

Elke voetbalsupporter zou iets voor AFC moeten voelen, je wilt toch niet dat jouw club verplaatst wordt als een supermarkt omdat zakenmannen (zonder enig gevoel voor de club) je club verpatsen?

Overigens heb ik niks tegen MK Dons, alleen is de plaats Milton Keynes spuuglelijk, ben er een keer door gereden. Ik klaag sindsdien nooit meer over de Nederlandse Vinexsteden... Nog erger dan de plaats Milton Keynes is overigens Stevenage. Wel een aanrader is trouwens Bletchley (een wijk in/plaats naast Milton Keynes), met het zeer fraaie Bletchley Park, waar in WO2 de Engelse codekrakers zaten. Mooi museum (maar dat even terzijde).

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En for the record, welke clubs ik dan allemaal eerder als 'wannabe fan' zou volgen:
Liverpool
Blackpool

En daarna in geheel willekeurige volgorde clubs voor wie ik een sweet spot heb:
Swansea, Brentford, Bradford, York, Sheffield Wednesday, Nottingham Forest, Portsmouth, Norwich, Aston Villa...

Dat zijn toch allemaal wel clubs waarvan ik hoop dat het goed met ze gaat (op hun niveau...)

Joost

Well-known member
https://www.destentor.nl/nederlands...eman-willen-wycombe-wanderers-kopen~adbdda90/

Wycombe is een prima vereniging, geen club met hoge schulden in de penarie maar een goed geleide club. Wat dat betreft is het een prima kleine investering. Maar daar zit ook gelijk het 'probleem'. De natuurlijke habitat van Wycombe is bovenkant League Two/Onderkant League One. High Wycombe is een provinciestadje met 125.000 inwoners iets te noord-westen van Londen. Het ligt in de driehoek Oxford-Reading-Watford waardoor er in de omgeving nauwelijk supporterspotentieel is om extreem hard te groeien.

Joost

Well-known member
De supporters van Wycombe hebben nee gezegd, ze gaan voor een Amerikaan. De trust zegt ook geen enkel ander officieel bod te hebben ontvangen dan dat van Rob Couhig. Hij is teveels eigenaar van de New Orleans Baby Cakes, een honkbalclub. Die gaat hij komend jaar verhuizen naar Wichita, Kansas.

JMD

Well-known member
Swansea verslaat Cardiff met 1-0.

In de top 6 nu o.a. Preston NE, Leeds en Sheffield Wednesday. Dat zijn 3 ploegen die wat mij betreft wel (terug) mogen keren in de PL.

Joost

Well-known member
Ik was gisteren bij Crawley v Exeter. Op zich geen heel bijzonder affiche en wedstrijd maar de details maken het wel mooi.

Mijn allereerste wedstrijd van Exeter die ik zag was op 25 April 2006 en dat was Exeter v Crawley. Een koude dinsdagavond op het einde van het seizoen tussen twee ploegen die al uitgespeeld waren, desalniettemin was het geweldig. De net 20 jarige Dean Moxey maakte in dat duel de 4-0. Hij was een van de eerste spelers uit de jeugdopleiding die doorbrak. Na de degradatie naar de Conference (That Final Day) was de club overgenomen door supporters die veel hebben geinvesteerd in de jeugdopleiding. Moxey zou na een paar jaar doorstromen naar Derby County en later met Crystal Palace een jaar in de Premier League spelen.

Begin vorig seizoen keerde Moxey terug naar Exeter. Geroutineerd inmiddels en nu als aanvoerder van het team. Gisteren maakte hij in een lastige wedstrijd in de 79e minuut de enige treffer.
Dat het met de jeugdopleiding nog wel goed zit is duidelijk, er stonden gisteren 5 spelers uit eigen jeugd in de basis. Het blijft alleen zonde dat grote clubs in Engeland veel te makkelijk de grootste talenten mogen weghalen.

JMD

Well-known member
Eens kijken naar de lagere divisies, hoe staat het er daar voor:
Championship: WB Albion en Leeds staan op 1 en 2 met resp. 8 en 7 verliespunten minder dan de nummer 3 Fulham. Gaat dit jaar dan het jaar worden dat Leeds eindelijk terugkeert in de PL of gaan ze het weer weggeven? Fulham staat op plaats 3, gevolgd door Forest, Brentford en Preston op de overige PO-plekken. Het lijkt tussen WBA, Leeds en Fulham te gaan om rechtstreekse promotie, en op plek 7 en verder staan Bristol City, Millwall, Blackburn, Swansea en Cardiff klaar om van misstappen van de nummers 5 en 6 te profiteren.
Onderin staan Barnsley en Luton Town op plek 23 en 24, het gat naar de veilige plek 21 is 5 punten. Op plek 22 staat nu Middlesbrough, maar vlak daarboven staan met Stoke, Charlton, Wigan, Hull en Huddersfield ook ploegen die (op Charlton na) niet zo lang geleden nog PL speelden.

League One:
In League One heeft Coventry momenteel de beste papieren voor promotie, met een gat van 5 verliespunten naar plek 2. De ploegen van plek 2 t/m 8 staan heel dicht bij elkaar, dat zijn achtereenvolgens: Rotherham, Portsmouth, Wycombe, Sunderland, Fleetwood, Oxford en Peterborough.
Onderin League One degraderen maar 3 ploegen, want Bury is immers al uit de competitie genomen. Voor 2 ploegen lijkt het doek al gevallen, Bolton staat 18 verliespunten achter de veilige 20e plek en ook Southend gaat het (tenzij er een mirakel gebeurt) volgend jaar een niveau lager proberen. De laatste degradatieplek wordt voorlopig ingenomen door Tranmere, het gat naar de ploegen erboven is 7 punten, maar Tranmere heeft nog duels in te halen. Dus Rochdale, Wimbledon en de MK Dons zijn nog niet zeker van handhaving.

League Two:
Uit League Two promoveren zoals altijd 3 ploegen rechtsreeks, Swindon staat op kop met 6 verliespunten minder dan plek 4 en heeft dus goede papieren. Maar plek 2 t/m 5 staat in verliespunten heel dicht op elkaar, dus Crewe, Plymouth, Exeter en Cheltenham gaan het normaal gesproken uitvechten om de overige rechtstreekse promotieplekken. Het gat tussen plek 5 en plek 8 (de plek zonder PO-voetbal) is 10 verliespunten, dus blijven er normaal gesproken 2 PO-plekken over, momenteel staan Northampton en Port Vale daar, maar Colchester en Bradford liggen op de loer.
Onderin degradeert slechts 1 ploeg (vanwege het wegvallen van Bury), en die plek lijkt naar Stevenage te gaan, zij staan 8 punten (1 duel in te halen) achter op Macclesfield en vlak daarboven Morecambe.

National League:
Vanuit de NL lijkt Barrow naar de Football league te komen alhoewel Harrogate nog in de buurt staat (5 punten). Achter plek 2 zit een flink peloton dat met een beetje fantasie doorloopt tot plek 14, Torquay. In de NL spelen de nummer 2 t/m 7 PO...

ALenstra

Well-known member
Volgens mij dezelfde eigenaar van die Deense club die met statistieken werkt. Ben vergeten welke club.

ALenstra

Well-known member
In Engeland is het seizoen voor de clubs onder de National League voorbij. Alles op het 7e niveau en eronder wordt niet meer uitgespeeld en er zullen geen promoties en degradaties zijn. Volgens de clubs is het besluit zonder overleg genomen en moest men het op social media vernemen.

Bovenaan