Championship en lager

Joost

Well-known member
In Engeland is het seizoen voor de clubs onder de National League voorbij. Alles op het 7e niveau en eronder wordt niet meer uitgespeeld en er zullen geen promoties en degradaties zijn. Volgens de clubs is het besluit zonder overleg genomen en moest men het op social media vernemen.

En niet alle clubs en Leagues zijn het er ook mee eens. Het besluit schijnt door een paar vertegenwoordigers genomen te zijn zonder dat die hun achterban hebben gevraagd om een mening.

Vauxhall Motors bijvoorbeeld was al kampioen in de NWCFL en is een van de clubs die een vorm van protest heeft aangetekend tegen het volledig schrappen van alle resultaten.

Batigoal

Well-known member
In de League Two wordt niet meer gevoetbald; het seizoen is klaar. Er degraderen geen ploegen, maar de bovenste 3 promoveren wel naar de League One.

Over wat er met die competitie moet gebeuren is nog geen overeenstemming bereikt tussen de clubs.

JMD

Well-known member
In de League Two wordt niet meer gevoetbald; het seizoen is klaar. Er degraderen geen ploegen, maar de bovenste 3 promoveren wel naar de League One.

Over wat er met die competitie moet gebeuren is nog geen overeenstemming bereikt tussen de clubs.
De clubs zijn het er over eens dat ze willen stoppen. Maar de EFL en de FA moet dat nog goedkeuren.

Verder kunnen zij zelf niet bepalen dat er wordt gepromoveerd of gedegradeerd, dat hangt natuurlijk ook af van wat League One beslist (die konden er niet uit komen met elkaar of ze wel of niet wilden stoppen) en wat de National League wil.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lekker klote voor Charlton... Hele seizoen veilig, tot de laatst gespeelde wedstrijd.

Maasveld

Well-known member
Uit onderzoek is gebleken dat de totale personeelsuitgaven in het Championship 111% van de totale inkomsten bedragen. Ik wist dat het Engelse voetbal verrot was, maar dit overtreft wel alles.

JMD

Well-known member
Uit onderzoek is gebleken dat de totale personeelsuitgaven in het Championship 111% van de totale inkomsten bedragen. Ik wist dat het Engelse voetbal verrot was, maar dit overtreft wel alles.

Zeker in het Championship gebeuren dit soort zaken. Allemaal willen ze zo snel als mogelijk naar de PL, en gaan daar erg ver voor. Dus nemen ze risico...
Ik heb het vermoeden dat dit percentage in de andere divisies lager ligt.

ALenstra

Well-known member
De Championship gaat vanaf 20 juni hervat worden zodra de overheid toestemming geeft. De bedoeling is dat de competitie eind juli klaar moet zijn. De spelers zijn al vanaf 25 mei in training.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wel raar dat er donderdag vergaderd gaat worden door de PL of er wel degradatie komt...

JMD

Well-known member
Wel raar dat er donderdag vergaderd gaat worden door de PL of er wel degradatie komt...
Huh? Dat is wel apart idd
Het lijkt mij overigens dat de PL dat niet zelf kan bepalen, want als ze geen degradatie laten plaatsvinden kan er ook geen promotie uit het Championship komen, denk niet dat die clubs daar blij mee zijn (of de PL gaat naar 25 ploegen, maar dat lijkt me niet werkbaar)

Forza AZ

Well-known member
Huh? Dat is wel apart idd
Het lijkt mij overigens dat de PL dat niet zelf kan bepalen, want als ze geen degradatie laten plaatsvinden kan er ook geen promotie uit het Championship komen, denk niet dat die clubs daar blij mee zijn (of de PL gaat naar 25 ploegen, maar dat lijkt me niet werkbaar)

25?

JMD

Well-known member

23... Oeps...

Anyway, er wordt donderdag dus vergaderd wat er gaat gebeuren als de competitie alsnog moet worden stopgezet (of niet hervat kan worden) door Corona. En dan is idd "geen degradatie" een optie, een optie die vooral ingang vindt bij de ploegen in de onderste helft van de stand...

Joost

Well-known member

Niet overdrijven, afgelopen seizoen was het maar 107%;
https://twitter.com/KieranMaguire/st...079874/photo/1

En in 2016/17 zelfs maar 99,8%!
https://twitter.com/KieranMaguire/st...220545/photo/4

Niet voor niets wordt de play-off finale van de Championship de wedstrijd met de hoogste financiele inzet ter wereld genoemd.

Maar niet alleen in de Championship worden absurde bedragen betaald, ook lager gaan clubs zwaar over hun budget heen. Dat lieve Salford City van die 5 Man Utd spelers koopt op deze manier ook promoties op lager niveau.

Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
League One en League Two per direct beeindigd. Coventry City en Rotherham United promoveren naar Championship.

JMD

Well-known member
Leeds verliest met 2-0 bij Cardiff en verzuimt daardoor te profiteren van de nederlaag van Fulham tegen Brentford gisteren.

WBA en Leeds staan beiden nu 7 punten voor op Fulham en 8 op Brentford.

Joost

Well-known member
Toeschouwers of niet, ik heb vol spanning zitten kijken naar Exeter v Colchester vanavond. De eerste wedstrijd was een draak van een duel waarin Colchester 1-0 won. Vanavond begon Exeter heel goed en scoorde 1-0. In de tweede helft werd het 2-0 maar wist Colchester ook weer 2-1 te maken.

In de blessuretijd mag een speler van Colchester alleen op doel af maar Maxted redt fantastisch, aan de andere kant laat Ryan Bowman zien hoe je onder druk wel scoort. Alleen op de doelman af in de 111e minuut en 3-1. Exeter naar de play-off finale volgende week op een leeg Wembley.

Bovenaan