Ik vind het dan wel weer mooi dat uitgerekend een darter een hekel heeft aan een verkleedfeest waarbij veel gezopen wordt.Als ik iets zou mogen afschaffen, dan zou het carnaval zijn. Ik vind het echt met afstand het meest kutte en hypocriete gebeuren op Aarde en omstreken.
En we weten allemaal dat het om het zuipen gaat en dat het niks met traditie oid te maken heeft. En het allerergste? Het 'ja, dat hoort erbij he'/'ja, dan moet je hier niet komen' excuus van mannen met carnaval ten opzichte van vrouwen. Echt, Mason Greenwood is een watje als je als nuchter persoon een avond op strontvervelende bezopen gasten gaat letten in een cafe met carnaval. Blijkbaar is alles dan ineens toegestaan Ik haat dat soort lui en het zijn er veel.
Uiteraard wordt er veel gezopen bij het feest, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar goed, dat is inherent aan een feest. Daarom speciaal voor @Satyr vandaag een leedje over bier.
"Soms moet je dingen niet moeilijker maken dan ze zijn." Dat moeten schrijvers Koos Timp en Giel Aerts ongetwijfeld hebben gedacht toen ze een titel voor dit leedje moesten verzinnen. Ze noemden het leedje derhalve gewoon "Beerleedje." Het leedje wordt gezongen door Piet Peetjens, de iets minder bekende broer van Sjraar Peetjens. Hij was in de jaren '60 één van de succesvolste zangers op de Jocus-leedjesaovende. Hij was in die tijd tevens Hofzanger bij Jocus.