Carnaval/Vastelaovend

gevegt

Well-known member
Rustig aan, dat gedoe met ongepaste opmerkingen/#metoo zorgt vanzelf wel dat carnaval gecancelled wordt
Welja, laat het maar op zijn beloop gaan.
Alsof er niet al genoeg slachtoffers zijn die toevallig die liedjes hebben aangeklikt.
Mod van lik mijn vestje!
 

Maasveld

Well-known member
In de Venlose vastelaovesleedjes staat de tekst doorgaans centraal. Dikwijls wordt er door schrijvers gezocht naar subtiele woordspelingen die wellicht zozeer opvallen als je het hoort, maar waarvan je ontzettend moet gnuiven als je goed luistert. Mijn persoonlijke favoriet hierin komt uit het nummer 'De prins van iddere mins.' Het nummer dateert uit 2005. Het werd geschreven door Frans Pollux en gezongen door Fred Honig, Bart Houtermans en dezelfde Frans Pollux. Ze vormden dat jaar het prinselijk trio van DE Jocus. De briljante zin waar ik op doel is de eerste zin van het eerste couplet:

"Weej zoote in d'n duikboët in de Middellandse zië, d'r klopte eemus op de deur."

Vertaling:
"Wij zaten in de duikboot in de Middellanse Zee, er klopte iemand op de deur."

Briljant.

 

Joost

Well-known member
In de Venlose vastelaovesleedjes staat de tekst doorgaans centraal. Dikwijls wordt er door schrijvers gezocht naar subtiele woordspelingen die wellicht zozeer opvallen als je het hoort, maar waarvan je ontzettend moet gnuiven als je goed luistert. Mijn persoonlijke favoriet hierin komt uit het nummer 'De prins van iddere mins.' Het nummer dateert uit 2005. Het werd geschreven door Frans Pollux en gezongen door Fred Honig, Bart Houtermans en dezelfde Frans Pollux. Ze vormden dat jaar het prinselijk trio van DE Jocus. De briljante zin waar ik op doel is de eerste zin van het eerste couplet:

"Weej zoote in d'n duikboët in de Middellandse zië, d'r klopte eemus op de deur."

Vertaling:
"Wij zaten in de duikboot in de Middellanse Zee, er klopte iemand op de deur."

Briljant.

Ook echt een ouderwets nummer zonder beat. Erg leuk, ik kende het helemaal niet.

Waarom heeft dit niet aan het LVK meegedaan?
 

Maasveld

Well-known member
Ook echt een ouderwets nummer zonder beat. Erg leuk, ik kende het helemaal niet.

Waarom heeft dit niet aan het LVK meegedaan?
Het was het lied van het prinselijk trio van dat jaar en kon daarom ook pas na het uitroepen van het trio uitgebracht worden.
 

JMD

Well-known member
Mijn hemel, al die mods zijn volgens mij gewoon Limburgers die zich hebben verkleed als Feyenoorders of Friezen... Anders was dit natuurlijk allang een ban geweest voor eenieder die die dramatische muziek hier post/
 

De Wolf

Well-known member
Satyr is al geïntegreerd. Jamel vind het stiekem leuk en Max weet niet dat hij modfuncties heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bernardo

Well-known member
In de Venlose vastelaovesleedjes staat de tekst doorgaans centraal. Dikwijls wordt er door schrijvers gezocht naar subtiele woordspelingen die wellicht zozeer opvallen als je het hoort, maar waarvan je ontzettend moet gnuiven als je goed luistert. Mijn persoonlijke favoriet hierin komt uit het nummer 'De prins van iddere mins.' Het nummer dateert uit 2005. Het werd geschreven door Frans Pollux en gezongen door Fred Honig, Bart Houtermans en dezelfde Frans Pollux. Ze vormden dat jaar het prinselijk trio van DE Jocus. De briljante zin waar ik op doel is de eerste zin van het eerste couplet:

"Weej zoote in d'n duikboët in de Middellandse zië, d'r klopte eemus op de deur."

Vertaling:
"Wij zaten in de duikboot in de Middellanse Zee, er klopte iemand op de deur."

Briljant.

Afschuwelijk.
 

zwammy

Well-known member
Vooruit dan, carnaval verbroedert dus nu het enige goede uit Tilburg, de enige echte Ferry

 

JMD

Well-known member
Heb je geen functies beschikbaar ondanks dat je administrator bent?
Max is natuurlijk inmiddels half Chinees, dus misschien maar beter dat hij die niet heeft. Wie weet is hij wel spion voor de Chinezen inmiddels. ;)
 
Bovenaan