Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friesland

Well-known member
Exit Poll

Con 314 (-17)
LAB 266 (+34)
SNP 34 (-22)
LibDem 14 (+6)
PC 3
Groenen 1
Noord-Ierland 18

Conservatieven verliezen de meerderheid volgens de exit poll.
In 2015 gaf de exit poll 316 zetels voor de conservatieven, uiteindelijk bleken het er 331 te zijn.
Ook de SNP lijkt zwaar te verliezen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Lekkere exitpoll in de UK, daar kun je niet zoveel mee.

Inderdaad. Kan me van 2015 nog herinneren dat de conservatieven ook geen meerderheid leken te halen, maar dat gebeurde wel.

Vraag me ook elke keer weer af waarom het wel mogelijk is voor Newcastle en Sunderland mogelijk is om de uitslag binnen 1 uur te geven en voor de rest van het land niet. Dat dat onmogelijk is voor buitengebieden snap ik maar voor de grote steden moet dat toch mogelijk zijn.

Kan me nog herinneren van 2015 dat die eerste constituencies die bekend worden standaard labourterrein zijn dus daar valt weinig te verwachten qua een idee van hoe de nacht zal verlopen.
 

JMD

Well-known member
Exit Poll

Con 314 (-17)
LAB 266 (+34)
SNP 34 (-22)
LibDem 14 (+6)
PC 3
Groenen 1
Noord-Ierland 18

Conservatieven verliezen de meerderheid volgens de exit poll.
In 2015 gaf de exit poll 316 zetels voor de conservatieven, uiteindelijk bleken het er 331 te zijn.
Ook de SNP lijkt zwaar te verliezen.
Die snp zetels zullen grotendeels wel weer terug gaan naar labour.
 

JMD

Well-known member
Bij die SNP zetels werd direct gezegd dat dit aantal hoogst onbetrouwbaar is door de methode.

Hoorde het ook. Maar dan alsnog valt te verwachten dat de verloren zetels naar labour gaan, Schotland stemde meestal labour
 

leo1949

Well-known member
door het districtenstelsel weet je het inderdaad nog niet zeker.
Zelfs met de meeste stemmen kun je nog verliezen.
 

erka

Well-known member
De BBC-verkiezingsuitzending is weer van een hoge kwaliteit. De techniek doet het gewoon, snelle en directe schakelingen, direct reacties.
 

JMD

Well-known member
Wat vinden labour en libdem van brexit? Die man net in de studio gaf net aan dat samenwerking tussen die partijen lastig wordt om die reden?
 

JMD

Well-known member
Dat bedoelde ik dus met snel tellen.....
Snap ik. Maar hier hoeven ze alleen maar stapeltjes te maken. Niet te vergelijken met hoe er in niet geteld moet worden.
Iedereen is tegen een Brexit, zelfs May.
De partijen bedoel je ?

Maar uit dat gesprek van net maakte ik toch op dat libdem niet zomaar met labour wil regeren vanwege hun verschil in standpunt over brexit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan