Fillon heeft, ondanks het kleine verschil, zijn nederlaag erkent. In de nieuwe schatting krijgen Le Pen en Fillon er 0,2% bij, Melenchon kreeg 0,3% minder.
Fillon, Hamon en de Franse premier hebben ondertussen hun steun voor Macron uitgesproken.
En niet zo'n klein beetje ook. Prima dus. :duim:
Nou was het ook niet te verwachten dat Le Pen het zou winnen... Wel dat ze de 2e ronde zou halen, maar dan zou ze het van elke verloren hebben.Ik geloof dat op alle kandidaten nogal wat aan te merken valt.
Maar ik hoop vooral dat we nu eindelijk van die overdreven aandacht voor het populisme/rechts-nationalisme/boze burgers, die na Brexit en Trump heel Europa zouden overspoelen, af zijn.
Nou was het ook niet te verwachten dat Le Pen het zou winnen... Wel dat ze de 2e ronde zou halen, maar dan zou ze het van elke verloren hebben.
Het is natuurlijk wel zo dat zij 30% van het electoraat vertegenwoordigt, de '2e partij' van Frankrijk. Wilders is de 2e partij van Nederland met ik meen iets van 15%. Ik vind dat toch best een flinke hoeveelheid eigenlijk, in ieder geval teveel om te zeggen 'dat we er van af zijn'.
Ik vind dat toch best een flinke hoeveelheid eigenlijk, in ieder geval teveel om te zeggen 'dat we er van af zijn'.
Ja hoor eens, er was ons een burgeroorlog beloofd als Wilders en Le Pen niet zouden winnen en nu krijgen we toch nog maar weer een laatste kans.
Ja hoor eens, er was ons een burgeroorlog beloofd als Wilders en Le Pen niet zouden winnen en nu krijgen we toch nog maar weer een laatste kans.