Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolf

Well-known member
Ik zag hem nog niet staan, dus bij deze

Op een speciale Eurotop over de Griekse schuldencrisis is een positieve stap gezet.
Dat stelde de voorzitter van de ingelaste top, Donald Tusk, maandagavond laat na afloop van de bijeenkomst in Brussel. Hij verwees naar de jongste voorstellen van Griekenland voor bezuinigingen en hervormingen. Hij acht een compromis mogelijk.

Tusk benaderde dat de komende "uren" nog veel werk moet worden verzet. De onderhandelingen zouden uiterlijk woensdagavond zijn afgerond, zodat de Eurogroep van ministers van Financi?n van de eurolanden zich dan over het compromis kan buigen en tot een akkoord komt.

De eurolanden en andere geldschieters eisen voldoende en duurzame stappen van de regering in Athene, voordat zij met verdere financi?le steun over de brug willen komen. De Griekse premier Alexis Tsipras zou op de top hebben verzekerd dat Griekenland constructief wil meewerken aan een oplossing, aldus Tusk.

Ze gaan dus nog steeds verder met die bodemloze put.
 

Methone

New member
Hoeveel geld geeft Europa uit aan noodfondsen voor EU-landen in financi?le problemen?

http://www.rekenkamer.nl/Publicatie...ondsen_voor_EU_landen_in_financiële_problemen

Overzicht ontvangende lidstaten

dsresource


De stand tot 1-1-2015

http://www.rekenkamer.nl/Publicatie...sinstrumenten/Overzicht_ontvangende_lidstaten


Dat zijn allemaal wel lekkere bedragen hoor. Ik wil ook wel zo'n dik noodpakket als Griekenland. Kan je leuke dingen voor doen.
 

Ska P 187

Well-known member
Kunnen jullie die 60 missende miljarden zo snel mogelijk overmaken? Jullie krijgen het terug, echt waar.









Stelletje stumpers.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Steunpakket aan Griekenland is er helemaal doorheen, dus gooien ze er nieuwe verkiezingen tegenaan. Kijken wat er van de afspraken overblijft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blijkt allemaal nog best complex te liggen. Ik begrijp dat Tsipras wellicht gewoon door wil, maar met een nieuw mandaat. Nu stemt de helft van de partij tegen hem en heeft hij vooral steun van de oppositie. Inmiddels hebben de dwarsliggers een nieuwe partij opgericht. Ondertussen schijnt er een regel te zijn dat als ze binnen korte tijd drie keer verkiezingen hebben, dat dan de oppositie de mogelijkheid heeft om een regering te vormen. Die willen daar wellicht gebruik van maken waardoor er helemaal geen verkiezingen komen. Het zal niet snel saai worden in Griekenland.
 

JMD

Well-known member
Zat vandaag een beetje Korea in de gaten te houden. Noord Korea staat op het punt een oorlog te beginnen tegen Zuid Korea als zij de anti-Noord propaganda-roeptoeters niet uitzetten. Japan gaf al aan dat Kim Jong-Un niet zo stoer moest doen... Gaat nog wat worden..

Live tickertje: http://www.mirror.co.uk/news/world-news/north-korea-live-updates-kim-6290668

Niks nieuws onder de zon. Land is al 60 jaar in oorlog met Zuid Korea. Er is nooit vrede getekend daar.

Die blaffen af en toe wat naar elkaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Japan heeft weinig te lullen. Die hebben geen leger. Verder inderdaad iets wat altijd bezig is. Ik geloof niet dat er een Zuid-Korean er echt wakker van ligt. Ik zal eens informeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geen leger is ook niet helemaal waar. Ze hebben na de Tweede Wereldoorlog zichzelf ernstige beperkingen opgelegd wat betreft het aanhouden van een leger. In principe zullen ze geen land-, zee- of luchtmacht aanhouden, maar dat wordt uiteindelijk zo ge?nterpreteerd dat ze enkel hun leger nog zullen aanwenden uit zelfverdediging. Daardoor zullen ze nooit meedoen aan acties in het Midden-Oosten en dergelijke. Zolang Noord-Korea enkel Zuid-Korea aanvalt, dan beperkt de Japanse wet in principe Japan om zich erin te mengen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Geen leger is ook niet helemaal waar. Ze hebben na de Tweede Wereldoorlog zichzelf ernstige beperkingen opgelegd wat betreft het aanhouden van een leger. In principe zullen ze geen land-, zee- of luchtmacht aanhouden, maar dat wordt uiteindelijk zo ge?nterpreteerd dat ze enkel hun leger nog zullen aanwenden uit zelfverdediging. Daardoor zullen ze nooit meedoen aan acties in het Midden-Oosten en dergelijke. Zolang Noord-Korea enkel Zuid-Korea aanvalt, dan beperkt de Japanse wet in principe Japan om zich erin te mengen.

Die wet had Duitsland ook, dwz alleen zelfverdediging (uiteraard had W-Duitsland ivm Koude Oorlog wel een groot leger -eigenlijk NAVO-leger). Maar vanaf de eerste Golfoorlog in 1990 hebben ze het aangepast. Zou Japan ook best kunnen doen zo langzamerhand.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die wet had Duitsland ook, dwz alleen zelfverdediging (uiteraard had W-Duitsland ivm Koude Oorlog wel een groot leger -eigenlijk NAVO-leger). Maar vanaf de eerste Golfoorlog in 1990 hebben ze het aangepast. Zou Japan ook best kunnen doen zo langzamerhand.

Het zou mij verbazen als ze hun wet gaan aanpassen. Misschien dat ze nog een flexibelere interpretatie gaan zoeken vanwege de vermeende aanwezigheid van atoomwapens in Noord-Korea, maar ik acht de kans niet groot.
 

gevegt

Well-known member
Japan heeft de wet toch allang aangepast waardoor ze ook met VN missies mee mogen doen?
 

gevegt

Well-known member
De EU wil internationale treinen strenger beveiligen.
Ze doen daar dus ook aan symboolpolitiek.
 

ALenstra

Well-known member
Jaja, de koninklijke marechaussee komt weer terug in de internationale trein. En mogelijk internationale treinkaartjes op naam. Dat zal die jihad wannabees wel afschrikken!
 

JFK

Well-known member
Jaja, de koninklijke marechaussee komt weer terug in de internationale trein. En mogelijk internationale treinkaartjes op naam. Dat zal die jihad wannabees wel afschrikken!

Ik heb die Matechausse's vaak gezien als ik de CNL nam terug naar Nederland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan