Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALenstra

Well-known member
De laatste keer dat ik ze tegenkwam in een internationale trein was in april 2008 toen ik met de CNL uit M?nchen kwam. In Arnhem stapte een hele leger van marechausee's in en ze controleerden iedereen tot Utrecht.
 

JFK

Well-known member
De laatste keer dat ik ze tegenkwam in een internationale trein was in april 2008 toen ik met de CNL uit M?nchen kwam. In Arnhem stapte een hele leger van marechausee's in en ze controleerden iedereen tot Utrecht.

Had ik dus ook. En dat was 2013.
Kortom,niets nieuws onder de zon.

En stel nou eens, dat je grenzen weer gaat bewaken, dan alsnog kom je Nederland binnen. Of je zou over een ijzer gordijn moeten beschikken.
 

gevegt

Well-known member
Had ik dus ook. En dat was 2013.
Kortom,niets nieuws onder de zon.

En stel nou eens, dat je grenzen weer gaat bewaken, dan alsnog kom je Nederland binnen. Of je zou over een ijzer gordijn moeten beschikken.

Het ijzerengordijn hield de mensen die echt wilden ook niet tegen.
 

gevegt

Well-known member
Het schijnt dat Rusland inmiddels niet alleen grondtroepen in Syri? heeft, maar ook vliegtuigen. Als dit waar is wordt het nog heel gezellig daar en in de rest van de regio.
 

Ska P 187

Well-known member
Dan moeten die Russen wel opschieten, want van wat ik begrijp staat dat zwikkie van Asad op instorten.
Wel fijn als je vliegvelden tbs hebt om van af op te stijgen.
 

Mario

Well-known member
Europa is straks gewoon heel overzichtelijk: Een deel voor de Russen en de rest voor IS.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op Facebook gelezen.

"Vluchtelingencrisis in M?nchen, stad vervalt in chaos."

Zoveel verhalen en hartverscheurende foto's over vluchtelingen en chaos in Europa.
Nadat ik vanochtend weer een vraag kreeg over de "crisis in M?nchen" heb ik besloten om naar het Europese epicentrum van de vluchtelingenstroom te gaan om te zien wat er nou werkelijk aan de hand was.
Eenmaal aangekomen op het hoofdstation van M?nchen was de rust en leegte een onverwachte situatie. Ja er staan een paar agenten bij een van de stations maar die staan moppen te vertellen en lijken me niet een crisissituatie te managen.

Maar dan komt een van de treinen aangereden in het station waar de agenten staan. Een aantal Duitsers stoppen hun dagelijkse routine om te kijken naar de ,,vluchtelingenstroom door de poort naar Europa". Eerst komen een aantal Europeanen uit de lange trein, die worden doorgelaten. Daarna een handjevol Arabieren die rustig gevraagd worden door de politie om even te wachten. Vervolgens de rest van de vluchtelingen, die vanzelf netjes in de rij achter de eerste groep gaan staan. Als de hele trein uitgestapt is staan er maar ca. 150 mannen, vrouwen en kinderen geduldig en muisstil in de rij. Nou niet bepaald de overstroming zoals je hier dagelijks op de radio hoort. Fotografen bukken zich achter de politie agenten en maken foto's. Ze kiezen dat perspectief uit omdat het daardoor lijkt alsof er een enorme groep vluchtelingen tegen gehouden wordt door de politie. Zouden ze het "totaalplaatje" schieten zoals ik heb gedaan dan zie je dat het een paar honderd man is en dan zouden ze niet veel te vertellen hebben voor in de krant van maandag... mijn maag draait er een beetje van om.

Vervolgens vraagt de politie de toeschouwers om ruimte te maken en de vluchtelingen lopen in een colonne naar de wachtende lege bussen. Daar staan ook een paar lege medische tenten en geparkeerde ambulances voor diegenen die medische hulp nodig zouden hebben.

Dan gebeurd er iets speciaals, terwijl de vluchtelingen door de groep toeschouwers lopen beginnen een aantal toeschouwers te applaudisseren. De mensen kijken op in verbazing en beginnen te glimlachen. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en doe met ze mee. Een jongen van mijn leeftijd kijkt me aan, knikt als teken van dankbaarheid en we geven elkaar een glimlach als teken van respect. In dat moment waren we niet een "vluchteling" uit het midden oosten en een Europeaan maar twee jongens van dezelfde leeftijd die onder compleet verschillende omstandigheden zijn opgegroeid en vervolgens allebei naar M?nchen zijn gekomen op zoek naar wat beters...

Mensen laat je niet zo gek maken door de media, blijf zelfstandig nadenken. Er komen tienduizenden mensen dit weekend misschien een paar honderdduizend in totaal naar Duitsland. Laat het er 400.000 worden die ook daadwerkelijk blijven, op tachtig miljoen inwoners is dat 0,5%. Er is hier in de stad geen chaos, geen paniek en geen vluchtelingen"crisis" alleen maar mensen die een beter leven willen zoals jij en ik en journalisten die geld willen verdienen met het verkopen van sensationele verhalen.

Groetjes uit M?nchen

Cees-Jan

Valt allemaal wel mee dus met die onrustzaaiende gelukszoekers.
 

Pascallovic

Well-known member
Hij heeft dus 1 trein zien aankomen en op basis daarvan valt het mee. Mooi om te weten. Laat hem dan ook het aantal gestorven bootvluchtelingen downgraden, want niet elke gezonken boot kent even veel slachtoffers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we alle berichten van de uitersten vooral plaatsen. Tegenover dit bericht kun je ook weer een aantal verontrustende berichten plaatsen.
 

gevegt

Well-known member
Nu het schandaal van VW ook is doorgedrongen in Brussel, komt de EU met een nieuw voorstel om de emissie uitstoot van auto's op een andere manier te gaan meten. Het resultaat is dat er meer dan 100% meer uitstoot mag worden dan voorheen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Autolanden Duitsland en Frankrijk maken de dienst uit in Brussel. Wat verwacht je er dan ook van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan