Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Wat doet Erdogan anders dan andere grote landen als de VS, Frankrijk en Duitsland?
 

zwammy

Well-known member
Eindelijk, journalisten uit alle 28 EU landen gaan de EU aanklagen voor inzage voor inkomsten. De EU weigert pertinent omdat het teveel werk zou zijn. Dus nu gaan ze naar de rechter. Mooi, wil wel eens weten waarom 751 mensen 474 miljoen euro nodig hebben per jaar.
 

zwammy

Well-known member
Blijkbaar niet:

De journalisten deden deze zomer in eigen land wob-verzoeken om de bonnetjes en declaraties in te zien, maar kregen in september nul op het rekest. Verzoeken werden door de kleptocraten afgewezen vanwege privacybescherming en omdat het te veel werk zou kosten. Dat meldt de NOS, die de Nederlandse stem vertegenwoordigt in het project.
 

gevegt

Well-known member
Vreemd, ik kan mij herinneren dat Nederlandse Europarlementari?rs er openlijk over waren en zelf ook actie ondernamen tegen lui die alleen even een handtekening zetten en dan naar huis gingen.
 

Ska P 187

Well-known member
In Engeland is dat wel goed voor elkaar begreep ik uit een Spaanse docu. In Spanje lachen ze je gewoon uit, maar da's logisch. Inzage tsss.
Dan heb ik het over de nationale appartementen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Engeland is dat wel goed voor elkaar begreep ik uit een Spaanse docu. In Spanje lachen ze je gewoon uit, maar da's logisch. Inzage tsss.
Dan heb ik het over de nationale appartementen.
Hier heb je de "freedom of information act", wat inzage geeft in politieke procedures/gegevens en andere zaken die (grotendeels) met publiek geld gefinancierd worden. Na diverse schandalige een aantal jaar geleden is die wet aangescherpt om transparentie te verbeteren en dat is een behoorlijke succes.
 

erka

Well-known member
Putin: Rusland zal nooit toestaan dat een macht van buiten bepaalt wie een land mag besturen.

Nou, tief dan maar snel weer op uit de Krim dan. Toch?
 

Ska P 187

Well-known member
Je bent het niet met hem eens in dit geval en ziet meer in de gematigde koppensnellers van de FSA?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie start van het EU voorzitterschap. We hadden natuurlijk al Bert van Marwijk en Van Bommel die kant op gestuurd, maar nu laten we zien dat het echt afgelopen moet zijn met die executies.
 

zwammy

Well-known member
Haha, ik zie Timmermans nog zitten met zijn excuses over de sticker van Wilders. Tja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan