Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
Als SA Iran aanvalt dan klapt Rusland er boven op. Wanneer Israel Sadat in Syrie direct aanvalt is Israel ook het sjakie. Daarom zijn de Israelis wel zo slim geweest het 1 en ander te coordineren met Rusland. Die maken er geen probleem van wanneer Russische vliegtuigen het luchtruim schenden. In ruil daarvoor zullen ze wel de vrije hand willen hebben wat Hezbollah betreft.

Fenerium

Member
Door de Turken die in Turkije wonen of de Turken in Europa? Erdogan is onwijs populair bij Turken in Nederland en Duitsland, maar had de vorige keer een minderheid in Turkije zelf.

Dat komt omdat "volks"vertegenwoordigers als Kuzu en die andere malloot de Turken in Nederland opjutten, ze stimuleren segregatie. Wat ik vooral niet kan accepteren is het feit dat die twee hondendrollen ook namens mij spreken. Ik hoef niet geaccepteerd te worden, het woord "acceptatie" geeft al aan dat jij nooit hebt opengestaan voor integratie. Je hoeft niet met je neus in de boeken gezeten te hebben om zo'n conclusie te kunnen trekken. Om een lang verhaal kort te houden. Ik heb niets met Erdogan of islamisering. Ik snap zijn populariteit ook niet, religie belemmert op een gegeven moment je ratio. Het is daarom niet wonderbaarlijk te noemen dat Turkije lichtjaren achterloopt op Europa. Dat Istanboel een winkelcentrum heeft wat we hier nooit zullen zien verandert geen ene reet aan het feit dat het land nog steeds vol zit met straatkinderen en dieren.

Overigens zijn de meeste Turken in Nederland Turken uit de wat minder ontwikkelde gebieden. Ze zijn bovendien erg obstinaat, hoe goed ze ook Nederlands spreken, ze hebben gewoon niets met Nederland. Turken uit de grote steden zijn wat minder oubollig en primitief maar die kan je op 1 hand tellen in Nederland.

Dan heb je ook nog het "Koerden probleem" wat nooit een probleem had mogen zijn, gun de Koerden de kans om hun identiteit te uiten. Het onderdrukken van identiteit en zelfexpressie zijn middeleeuwse praktijken. Wat een gezeik....

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Duidelijk, jammer dat 90% hier niet over denkt. Hulde voor jou kijk op het probleem :duim:

Fenerium

Member
Duidelijk, jammer dat 90% hier niet over denkt. Hulde voor jou kijk op het probleem :duim:

Tja waar ik ben getogen dat is voor mij thuis maargoed dat ben ik. Voor mij is het altijd al simpel geweest maar ik denk dat je met 90% niet erg ver van de realiteit zit.
Turken staan bekend als hardwerkende mensen waar je nauwelijks iets van verneemt, dat klopt want ze vallen niet op. Marokkanen zijn over het algemeen beter ge?ntegreerd. Turken zoeken elkaar meer op. Het kan zijn voordelen hebben daar niet van maar ik bespeur toch meer nadelen. Vroeger was er meer samenhang, ik weet nog de tijden dat we gewoon samen op stap gingen, een Surinamer, een rasechte Hollandse boerenjongen, een Turk en twee Molukkers. Een combinatie wat je vandaag niet meer zo snel zal zien en daar zijn we gewoon met zijn allen schuldig aan.

Overigens is het enige wat ik aantrekkelijk vind aan Turkije de voetbalclub Fenerbahce, voor de rest heb ik er gewoon niet veel mee. Zeker niet nu die megalomaan daar met de scepter zwaait. Ik had Turken intelligenter ingeschat. Ataturk zou zich omdraaien in zijn graf, van een verwesterd modern land naar een bananenrepubliek.

Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Alles wat in de jaren 20 werd beleefd beleven de Turken nu in tegengestelde richting. In de jaren 20 had je de hoedenwet. Elke Turkse man diende een hoed te dragen naar westers model. De fez en hoofddoek waren strikt verboden. De vrouwen kregen rechten in hun schoot geworpen en ze mochten zich kleden hoe ze wilden. Veel vrouwen kozen ervoor om zich te kleden als de westerse vrouw.

Over 10 jaar kan je hoogstwaarschijnlijk zonder een hoofddoek de straat niet meer op. Turkije gaat Iran achterna en wanneer men dit gaat beseffen is het allemaal al te laat.

Methone

New member
Dan heb je ook nog het "Koerden probleem" wat nooit een probleem had mogen zijn, gun de Koerden de kans om hun identiteit te uiten. Het onderdrukken van identiteit en zelfexpressie zijn middeleeuwse praktijken. Wat een gezeik....

De Koerden zijn goed bezig de laatste tijd, wellicht zijn er al afspraken gemaakt met het Koerdische leger en het westen over het opzetten van een onafhankelijke staat als dank voor hun hulp. kunnen de Amerikanen daar mooi een militaire basis neerzetten om de boel een beetje in de gaten te houden.

Fenerium

Member
De Koerden zijn goed bezig de laatste tijd, wellicht zijn er al afspraken gemaakt met het Koerdische leger en het westen over het opzetten van een onafhankelijke staat. kunnen de Amerikanen daar mooi een militaire basis neerzetten om de boel een beetje in de gaten te houden.

De Amerikanen eten van twee walletjes. Die kunnen de Koerden niet veel beloven ivm de twee militaire basissen die ze hebben in Turkije. Erdogan kan die zonder pardon dichtgooien.

Shayman

New member
Tja waar ik ben getogen dat is voor mij thuis maar goed dat ben ik. Voor mij is het altijd al simpel geweest maar ik denk dat je met 90% niet erg ver van de realiteit zit.
Turken staan bekend als hardwerkende mensen waar je nauwelijks iets van verneemt, dat klopt want ze vallen niet op. Marokkanen zijn over het algemeen beter ge?ntegreerd. Turken zoeken elkaar meer op. Het kan zijn voordelen hebben daar niet van maar ik bespeur toch meer nadelen. Vroeger was er meer samenhang, ik weet nog de tijden dat we gewoon samen op stap gingen, een Surinamer, een rasechte Hollandse boerenjongen, een Turk en twee Molukkers. Een combinatie wat je vandaag niet meer zo snel zal zien en daar zijn we gewoon met zijn allen schuldig aan.
Ik vind je strandpunten goed maar ik ben het echt niet eens met je integratie-punt. Nu zetel ik wel in het hedendaagse Babylon dat Lelystad heet maar zowel mijn kapper, groenteboer, stomerij, slager als kleermaker zijn Turks van oorsprong en volkomen multiculti.

Marocs zijn er slechts in 2 smaken, of volkomen aangepast of crimineel. Ab is mijn buurman en het beste voorbeeld, ik hou bij hem de boel in de gaten tijdens zijn vakantie naar Marokko en daarna klaagt hij over Marokkanen die lui zijn en afspraken niet nakomen terwijl hij daarvoor voor mij er 1 was. 2 huizen naast hem woont ook een Marokkaan die ik verder niet ken maar die er wel voor zorgt dat mijn woonkamer regelmatig wordt verlicht door blauwe zwaailichten.

Fenerium

Member
Ik vind je strandpunten goed maar ik ben het echt niet eens met je integratie-punt. Nu zetel ik wel in het hedendaagse Babylon dat Lelystad heet maar zowel mijn kapper, groenteboer, stomerij, slager als kleermaker zijn Turks van oorsprong en volkomen multiculti.

Marocs zijn er slechts in 2 smaken, of volkomen aangepast of crimineel. Ab is mijn buurman en het beste voorbeeld, ik hou bij hem de boel in de gaten tijdens zijn vakantie naar Marokko en daarna klaagt hij over Marokkanen die lui zijn en afspraken niet nakomen terwijl hij daarvoor voor mij er 1 was. 2 huizen naast hem woont ook een Marokkaan die ik verder niet ken maar die er wel voor zorgt dat mijn woonkamer regelmatig wordt verlicht door blauwe zwaailichten.

Ik heb Marokkanen naast me en achter me wonen, prima mensen, nooit gezeik mee. Waar ik woon daar veroorzaken de Roma meer overlast. Ik ben er heilig van overtuigd dat crimineel gedrag bij Marokkanen wordt veroorzaakt door het feit dat die jongens erkenning willen. Ze zijn op zoek naar hun identiteit. Niet weten wat je bent is lastig maar je komt er op een gegeven moment wel achter. De Turken die zich nestelen in de Nederlandse politiek zijn alleen maar bezig met hun eigen gemeenschap, zie Tunahan Kuzu. Ik zou wel eens rond de tafel willen met die man, puur om hem uit te leggen dat hij niet namens alle Turken kan spreken want er zijn er genoeg die zich geen tweederangsburger voelen en het verschil weten tussen belangen en rechten. Marokkanen die actief zijn in de politiek streven naar betere leefomstandigheden voor iedereen in Nederland. Ik ken geen Nederlandse politicus van Marokkaanse komaf die zich enkel bekommert over zijn/haar eigen gemeenschap.

Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
Nu werk ik al tientallen jaren met Turken en Marokkanen en wat mij na al die jaren opvalt is dat Turken zich heel snel aanpassen en het werk zich eigen maken en om kunnen gaan met kritiek waar een Marokkaan zich vaak in de ''ja maar'' rol hult .

Met andere woorden, ik werk liever met een Turk dan met een Marokkaan, en dat weten ze ook op mijn werk.

erka

Well-known member
Scherpe analyse Fenerium, ik denk dat je helemaal gelijk hebt over Turkije en vooral over het punt van de steden/platteland en Atat?rk vs Erdogan. Op het punt van Marokkanen kan ik niet goed oordelen want die heb je hier in Groningen gewoon vrijwel niet. Wel een paar Turken, maar daar is nooit wat mee. Wat Hoekje eigenlijk ook zegt.

JFK

Well-known member
Nu werk ik al tientallen jaren met Turken en Marokkanen en wat mij na al die jaren opvalt is dat Turken zich heel snel aanpassen en het werk zich eigen maken en om kunnen gaan met kritiek waar een Marokkaan zich vaak in de ''ja maar'' rol hult .

Met andere woorden, ik werk liever met een Turk dan met een Marokkaan, en dat weten ze ook op mijn werk.
"Ja maar" vind ik eigenlijk typisch iets voor Nederlanders.

Fenerium

Member

Op dat punt vind ik Ozcan Akyol uit Deventer wel een goed voorbeeld. Ik had bij hem bij Paul en Witteman horen spreken en kon me er wel in vinden.

Nederland had gewoon beter moeten weten en die lange arm vanuit Ankara nooit moeten toelaten. Op die manier hebben ze vanuit Turkije veel invloed kunnen uitoefenen op de Turken in Nederland.

De partij van Erdogan heeft veel Turken in Nederland een brief gestuurd. Ik heb niets gehad omdat ik de Turkse nationaliteit niet meer heb. Ik ben op papier 100% Nederlander.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
"Ja maar" vind ik eigenlijk typisch iets voor Nederlanders.

Tot je met Marokkanen gaat werken klopt dat wel. Wat Hoek zegt klopt helemaal. Van kantoor politiek snappen ze werkelijk helemaal niets. Alles ervaren ze als kritiek. Dan wil je ze er mee helpen, maar ze willen eigenlijk niet geholpen worden. Je gaat het niet redden als je je niet in bepaalde mate aanpast aan hoe het binnen een bedrijf werkt. Je zal verder ook nooit verder komen als je je verder veelal beperkt tot het communiceren met mede Marokkanen. Zeker de vrouwelijke collega's kwamen nooit ver. Allemaal bij de belastingdienst ge?indigd. Ook wel een probleem als je vanuit je cultuur thuis minderwaardig bent aan de man en je in het bedrijfsleven leiding zou moeten kunnen geven.

Fenerium

Member
Bureaucratie is nu eenmaal ziel uitmoordend. Ik heb ook een kantoorbaan gehad, als er geen lekkere griet bij je op de afdeling zit dan heb je niets om naar uit te kijken als de wekker weer eens gaat.

Fenerium

Member
Scherpe analyse Fenerium, ik denk dat je helemaal gelijk hebt over Turkije en vooral over het punt van de steden/platteland en Atat?rk vs Erdogan. Op het punt van Marokkanen kan ik niet goed oordelen want die heb je hier in Groningen gewoon vrijwel niet. Wel een paar Turken, maar daar is nooit wat mee. Wat Hoekje eigenlijk ook zegt.

https://pbs.twimg.com/media/BvqcTfkCYAAil2W.jpg

Dit plaatje geeft goed weer wat er de afgelopen jaren allemaal is veranderd. Als de doorsnee Turk hiervoor kiest dan zal ik mijn mond verder maar houden. Het Turkije van nu is het Duitsland van de jaren 30. Het loopt zowat parallel.

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlandse politiek

Erdogan die neemt niet voor niets Hitler als voorbeeld. Zorgelijk hoezee het Westen er nog in mee gaat en Turkije als bondgenoot houdt.

Fenerium

Member
Erdogan die neemt niet voor niets Hitler als voorbeeld. Zorgelijk hoezee het Westen er nog in mee gaat en Turkije als bondgenoot houdt.

De gruweldaden jegens de minderheden in Turkije worden maar al te graag ontkent, om maar niet te spreken over de ontkenning van de Armeense genocide. Dit Turkije staat nog in de kinderschoenen wat betreft buitenlandse politiek. Onvolwassen en bovendien niet bevoegd om mee te draaien met de grote jongens. Erdogan leeft in een utopie.

Het Turkije van Ataturk had een andere positie, het liep mijlenver voor op omringende landen maar daar is helaas destijds een stokje voor gestoken.

Ivanhoe

Active member
Tot je met Marokkanen gaat werken klopt dat wel. Wat Hoek zegt klopt helemaal. Van kantoor politiek snappen ze werkelijk helemaal niets. Alles ervaren ze als kritiek. Dan wil je ze er mee helpen, maar ze willen eigenlijk niet geholpen worden. Je gaat het niet redden als je je niet in bepaalde mate aanpast aan hoe het binnen een bedrijf werkt. Je zal verder ook nooit verder komen als je je verder veelal beperkt tot het communiceren met mede Marokkanen. Zeker de vrouwelijke collega's kwamen nooit ver. Allemaal bij de belastingdienst ge?indigd. Ook wel een probleem als je vanuit je cultuur thuis minderwaardig bent aan de man en je in het bedrijfsleven leiding zou moeten kunnen geven.
C'est le ton qui fait la musique Max. Als jouw bovenstaande post over Marokkanen representatief is voor de manier waarop jij ze 'hulp' aanbiedt, zou ik ook niet op jouw 'hulp' zitten te wachten. Kan me iets van irritatie voorstellen over die Hollander die wel denkt te weten hoe de hazen lopen en het ze wel even uit zal leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan