Verrassend is het niet natuurlijk dat het 'ja' werd in Turkije. Wat me wel verbaast is de kleine meerderheid voor dat ja. Had gedacht dat door de dreigcampagne van zijn supporters, het feit dat de media alleen pro-Erdogan is en kritische journalisten achter slot en grendel zitten de winst veel groter zou zijn.
Geeft dus ook aan dat als de verkiezingen eerlijk waren verlopen het gewoon nee was geworden....
Dus jij denkt dat de werkelijke uitslag groter in het voordeel van Erdogan was?Als het een overwinning was van 80-20, dan was het duidelijk dat er gefraudeerd was, nu lijkt het daadwerkelijk een democratisch besluit.
Even los van de feiten dat er mensen die 'nee' stemden in elkaar zijn getrimd, toezichthouders vanuit de OSCE niet welkom waren, de oppositie op het laatste moment toch geen stemmentellers mocht leveren, tegen de wet in toch blanco enveloppen mochten worden meegeteld, de sluitingstijden van verschillende stembureaus anders waren, er slechts ??n staatszender polls mocht geven, sowieso geen journalisten welkom waren in stembureaus, er filmpjes circuleren van stemmen die verscheurd worden door tellers etc.
Dus jij denkt dat de werkelijke uitslag groter in het voordeel van Erdogan was?
Je 2e alinea is een schokkende opsomming van alles wat idd gebeurd is.
Zo ging het dus ook in Nederland.Verrassend is het niet natuurlijk dat het 'ja' werd in Turkije. Wat me wel verbaast is de kleine meerderheid voor dat ja. Had gedacht dat door de dreigcampagne van zijn supporters, het feit dat de media alleen pro-Erdogan is en kritische journalisten achter slot en grendel zitten de winst veel groter zou zijn.
Geeft dus ook aan dat als de verkiezingen eerlijk waren verlopen het gewoon nee was geworden....
Ik ben niet verrast dat het een kleine ja is geworden. Volgens mij gaven de peilingen het ook aan dat het dichtbij elkaar zat. Het verklaard ook meteen waarom hij zo actief campagne in Europa heeft gevoerd. Hij wist dat hij die stemmen ook echt nodig had om het verschil te maken.Verrassend is het niet natuurlijk dat het 'ja' werd in Turkije. Wat me wel verbaast is de kleine meerderheid voor dat ja. Had gedacht dat door de dreigcampagne van zijn supporters, het feit dat de media alleen pro-Erdogan is en kritische journalisten achter slot en grendel zitten de winst veel groter zou zijn.
Zo ging het dus ook in Nederland.
Leg uit...
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar hoeveel journalisten zitten hier achter slot en grendel. Hoeveel media is direct onder invloed van de politieke partijen?Alles wat je zegt over Erdogan, zei je ook tegen de Nederlandse regering tijdens het referendum. Alleen staat nu je de uitslag niet aan.
Overigens opvallend dat in het vrije westen zoals Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland de Turkse inwoners voor hebben gestemd, terwijl er in de Emiraten, Oman, Rusland, China en Qatar overtuigend nee is gestemd.
De in Amerika wonende Turken hebben ook over de 80% nee gestemd. Over de 80% heeft dan ook gestudeerd van de in Amerika wonende Turken Dit zal ook wel gelden voor die andere landen.
Van de Nederlandse Turken komen deze cijfers niet uit boven de 10%.
Om mezelf te beschermen, studeren zegt niet alles betreffende je ontwikkeling, wel wat. Een indicatie, meer niet, maar toch.