Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenerium

Member
Staat hij er echt zo slecht voor? Ik had het idee dat de meerderheid wel voor hem was.

In de afgelopen 4 jaar is er teveel gebeurd, veel Turken zijn wakker geschud. De schapen die hem blindelings volgen zijn hem natuurlijk nog steeds trouw maar die vormen gelukkig geen meerderheid (meer).

Ik plaats het tussen haakjes want ik kan er ook gigantisch naast zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik reken erop dat hij wint, dan kan het alleen maar meevallen. Waarschijnlijk gaat hij net zolang door tot hij wint.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik reken erop dat hij wint, dan kan het alleen maar meevallen. Waarschijnlijk gaat hij net zolang door tot hij wint.
Dat sowieso. We hebben het gezien met de verkiezingen in juni 2015 waar hij geen parlementaire meerderheid kreeg, om vervolgens in november 2015 bij nieuwe verkiezingen wel een ruime meerderheid te veroveren met 49% van de stemmen.
 

de waan

Well-known member
Ja, dat geintje heeft hij al eerder uitgehaald. Dat zal nu niet anders zijn vrees ik.

Tenzij het volk echt in opstand komt, wat maar zo kan want door het idiote optreden van Erdogan komt hij nu ook aan hun vreten.
 

Fenerium

Member
Mark my words, net voor het referendum zal er ergens een explosie plaatsvinden. Dit scenario al meerdere malen gezien. De mensen die dan NEE hadden willen stemmen stemmen dan JA.

Of hij blaast het hele referendum af. De man zal niet rusten totdat hij zijn zin krijgt. De vorige presidenten hadden meer een ceremoni?le functie en hadden in principe weinig macht.
 

Ceephax

New member
In Londen is vrijdag boos gereageerd op het Europese plan Spanje zeggenschap te geven over het lot van het Britse schiereiland Gibraltar na de Brexit. In de voorgestelde uitgangspunten van de EU voor onderhandelingen over de brexit staat dat Brits-Europese akkoorden straks niet automatisch voor Gibraltar gelden. Eerst moeten Madrid en Londen hier een akkoord over bereiken, vindt de EU.
 

erka

Well-known member
Terechte insteek van Europa lijkt me. De Brexit heeft meer consequenties dan men eerst dacht in UK. Dus nu maar op de blaren zitten ook.
 

Friesland

Well-known member
In Londen is vrijdag boos gereageerd op het Europese plan Spanje zeggenschap te geven over het lot van het Britse schiereiland Gibraltar na de Brexit. In de voorgestelde uitgangspunten van de EU voor onderhandelingen over de brexit staat dat Brits-Europese akkoorden straks niet automatisch voor Gibraltar gelden. Eerst moeten Madrid en Londen hier een akkoord over bereiken, vindt de EU.

Noord-Ierand (56%) wil niet uit de EU, Schotland (62%) wil niet uit de EU en Gibraltar (96%) wil niet uit de EU, maar May wil ze er met alle macht uitrukken.
Als gevolg wil Schotland peilen of ze nog wel bij het VK willen blijven en in Noord-Ierland boekten de voorstanders van een hereniging met Ierland winst, terwijl de Unionisten hun meerderheid in het parlement, die ze altijd hadden, verloren. De EU komt nu op voor Gibraltar, omdat die dat zelf niet kunnen. Met dat laatste moeten we wel een slag om de arm houden, het is morgen 1 april.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Londen is vrijdag boos gereageerd op het Europese plan Spanje zeggenschap te geven over het lot van het Britse schiereiland Gibraltar na de Brexit. In de voorgestelde uitgangspunten van de EU voor onderhandelingen over de brexit staat dat Brits-Europese akkoorden straks niet automatisch voor Gibraltar gelden. Eerst moeten Madrid en Londen hier een akkoord over bereiken, vindt de EU.

Ook mooi dat er verontwaardig gereageerd is dat Spanje een voorkeursbehandeling krijgt boven het VK. Ja, Spanje blijft, het VK vertrekt (althans, Engeland en Wales, de rest moeten we nog zien). Wat verwacht je dan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
VK is nou eenmaal de voorkeursbehandeling gewend die ze vanaf het begin af hebben gekregen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Klopt en veel mensen zijn zo na?ef om te denken dat we alle voordelen van de EU houden en van de nadelen af zijn (zoals moeten betalens) als we eruit stappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan