Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Conservatives hebben toch ook een +5,6% behaald... Labour + 9,6%. En toch noemen we de Conservatieven een verliezer...
Blijft een gek systeem...

Hoorde vanochtend ook dat Labour nu meer stemmen (in procenten) heeft behaald dan bij 1 van de verkiezingen waarin Labour won met Blair.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Labour politici die tot voor kort nog zeiden dat Corbyn moest vertrekken, zeggen nu dat hij zo fantastisch is...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

Mario

Well-known member
Ik denk ook dat May het veld zal moeten ruimen, en de onderhandelingen over de Brexit erg lastig zullen worden. Men heeft het ook al over nieuwe verkiezingen, weet jij daar meer van Kralinger?
 

Pascallovic

Well-known member
Conservatives hebben toch ook een +5,6% behaald... Labour + 9,6%. En toch noemen we de Conservatieven een verliezer...
Blijft een gek systeem...

Hoorde vanochtend ook dat Labour nu meer stemmen (in procenten) heeft behaald dan bij 1 van de verkiezingen waarin Labour won met Blair.
Ze hebben toch gewoon onvoldoende stemmen van UKIP overgenomen. Een deel van UKIP ging naar Labour en de jongeren zullen wel massaal zijn komen stemmen, hetgeen de stijging van Labour verklaard. Toch valt het dan in absolute zetels weer tegen. Een paar procent minder stemmen, maar toch dik 50 zetels minder.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nieuwe verkiezingen lijken me erg sterk. De Conservatieven hebben alsnog gewoon een meerderheid met de DUP samen.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

JMD

Well-known member
Ze hebben toch gewoon onvoldoende stemmen van UKIP overgenomen. Een deel van UKIP ging naar Labour en de jongeren zullen wel massaal zijn komen stemmen, hetgeen de stijging van Labour verklaard. Toch valt het dan in absolute zetels weer tegen. Een paar procent minder stemmen, maar toch dik 50 zetels minder.

Dik 50 zetels minder??? Volgens mij verliezen ze er iets van 15 ofzo. En de Tories winnen in percentage.
 

Pascallovic

Well-known member
Dik 50 zetels minder??? Volgens mij verliezen ze er iets van 15 ofzo. En de Tories winnen in percentage.
Ik heb het over het verschil in absolute zetels tussen Labour en de Tories. Het gat in procenten of aantal stemmen is niet bijzonder groot, toch hebben ze ruim 50 man minder in het parlement.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het over het verschil in absolute zetels tussen Labour en de Tories. Het gat in procenten of aantal stemmen is niet bijzonder groot, toch hebben ze ruim 50 man minder in het parlement.

Oke, op die manier.

Ja, dat klopt idd. Maar ook dat heeft natuurlijk weer met het systeem te maken. De vorige keer was het nog gekker tussen UKIP en SNP, waar UKIP meer stemmen had, maar SNP iets van 35 zetels meer. (36 om 1 ofzo)
 

erka

Well-known member
Overigens ben ik blij dat wij geen districtensysteem hebben. Evenredige vertegenwoordiging waarbij elke stem evenveel waard is, is toch een stuk eerlijker.
 

de waan

Well-known member
Overigens ben ik blij dat wij geen districtensysteem hebben. Evenredige vertegenwoordiging waarbij elke stem evenveel waard is, is toch een stuk eerlijker.
Zeg dat wel. Hoeveel mensen zullen ook op een andere partij hebben gestemd omdat ze wisten dat hun stem anders toch waardeloos was?
 

Ceephax

New member
Tiet voor Corbyn

high-five.gif
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat gebeurt er trouwens als het wel precies gelijk wordt?

Loten, is vorige maand gebeurd in de provinciale verkiezingen in Northumberland (het gebied tussen Newcastle en de Schotse grens, zeer dunbevolkt). Het ging tussen een Liberal Democrat en Conservatief, de Liberal Democrat won en daardoor kregen de Conservatieven geen meerderheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan