JMD
Well-known member
Jep. Waarbij ik wel de indruk (valse hoop misschien) heb dat ze vooral kijken naar het land van de auto (kentekenplaten).... Volledig etnisch profileren.
Jep. Waarbij ik wel de indruk (valse hoop misschien) heb dat ze vooral kijken naar het land van de auto (kentekenplaten).... Volledig etnisch profileren.
Jep. Waarbij ik wel de indruk (valse hoop misschien) heb dat ze vooral kijken naar het land van de auto (kentekenplaten).
Dit is dus ook een beetje wat mij tegenhoudt om naar de VS te gaan. De douane, en dan met name dat ik dan alleen zal reizen.En de laatste keer naar de VS werd ik op Newark door de Amerikaanse douane eruit gelicht en meegenomen, waarschijnlijk omdat ik alleen reisde. Dat was echt niet grappig. Zeer onvriendelijk behandeld.
Maar jij ziet er natuurlijk ook heel crimineel uit met die duikbril op...Bij de grensovergang van Hardenberg werd ik bijna altijd aangehouden en als ik met de auto was, werd die doorzocht.
Op de terugreis trouwens bijna net zo vaak.
Bij de grensovergang van Hardenberg werd ik bijna altijd aangehouden en als ik met de auto was, werd die doorzocht.
Op de terugreis trouwens bijna net zo vaak.
Ik ook wel, na een tijdje spraken we elkaar gewoon met de voornaam aan. Zelfs de Duitsers. Dat was in die tijd erg ongebruikelijk.Sja, dat snap ik wel.
Dat deden ze dus ook bij mij als ik naar Duitsland ging of zelfs terug. Elke keer op zoek naar drugs. Het was vooral lachen als ik van Duitsland naar Nederland ging. Alsof je in die tijd drugs zou smokkelen naar Nederland.Op een van de vele ritjes naar Engeland zijn we ergens tussen de Frans-Belgische grens door Franse politie van de weggehaald en naar een industrieterrein geloodst. Vier mannen, eind twintig op een opmerkelijk tijdstip op weg met Nederlands kenteken, ik snap wel dat het verdacht is. De auto werd helemaal leeggehaald, de drugshonden hebben we acht keer die auto en ons besnuffeld maar niets te vinden. De teleurstelling op de gezichten van de agenten staat me nog helder voor de geest.
Maar die monitoren jou al 24/7.De enige keer dat ik echt ben gecontroleerd was op Schiphol, toen ik terug kwam uit Marokko. Koffer open ed, verder gewoon vriendelijk. Zelfs in China nooit gecontroleerd, tot op heden altijd door kunnen lopen.
Je moet niet te veel kijken naar programma's als Bordersecurity USA en To catch a smuggler. Ik ben talloze malen naar de VS gereist zonder problemen.Dit is dus ook een beetje wat mij tegenhoudt om naar de VS te gaan. De douane, en dan met name dat ik dan alleen zal reizen.
Naar Canada echt 0 problemen gehad.
Je moet niet te veel kijken naar programma's als Bordersecurity USA en To catch a smuggler. Ik ben talloze malen naar de VS gereist zonder problemen.
Op een van de vele ritjes naar Engeland zijn we ergens tussen de Frans-Belgische grens door Franse politie van de weggehaald en naar een industrieterrein geloodst. Vier mannen, eind twintig op een opmerkelijk tijdstip op weg met Nederlands kenteken, ik snap wel dat het verdacht is. De auto werd helemaal leeggehaald, de drugshonden hebben we acht keer die auto en ons besnuffeld maar niets te vinden. De teleurstelling op de gezichten van de agenten staat me nog helder voor de geest.