Buitenlandse politiek

Joost

Well-known member
Eva had vanavond Beatrice de Graaf te gast. Deze wetenschapper legde heel goed uit hoe SM werkt en wat het doet bij , vooral jongeren.
Ze legde op een vrij simpele wijze bloot hoe de democratische politici het bijna onmogelijk gemaakt wordt om op SM het eerlijke woord te verspreiden.
Heb ik ook gezien, was inderdaad een heel goed item.
 

JMD

Well-known member
Dat was geen citaat. Het citaat staat precies na die regel.
Iets met dubbele ".
Ik citeerde letterlijk uit het artikel. Een citaat hoeft namelijk niet per definitie van een persoon te zijn, dat kan en mag ook letterlijk uit een artikel. Mijn enige fout was dat ik enkele aanhalingstekens gebruikte ipv dubbele.


Hieruit: "Citeren is het letterlijk kopiëren van andermans woorden." (nu wel goed met dubbele aanhalingstekens ;)) Ik citeerde dus letterlijk de woorden van de schrijver van het stuk, ongetwijfeld die correspondent, maar kan ook een redactielid van de NOS zijn.
 

erka

Well-known member
Even onderscheid maken tussen politici en ambtsdragers. Politici mogen wat mij betreft zoveel twitteren als ze willen. Ambtsdragers (ministers, wethouders etc) hebben een bestuursfunctie en dan kun je niet zomaar alles twitteren.
 

gevegt

Well-known member
Ik citeerde letterlijk uit het artikel. Een citaat hoeft namelijk niet per definitie van een persoon te zijn, dat kan en mag ook letterlijk uit een artikel. Mijn enige fout was dat ik enkele aanhalingstekens gebruikte ipv dubbele.


Hieruit: "Citeren is het letterlijk kopiëren van andermans woorden." (nu wel goed met dubbele aanhalingstekens ;)) Ik citeerde dus letterlijk de woorden van de schrijver van het stuk, ongetwijfeld die correspondent, maar kan ook een redactielid van de NOS zijn.
Prima, maar de schrijver heeft het niet uitgesproken. Laat verder maar zitten want we zullen er niet uitkomen zonder iemand die er meer verstand van heeft.
 

JMD

Well-known member
Prima, maar de schrijver heeft het niet uitgesproken. Laat verder maar zitten want we zullen er niet uitkomen zonder iemand die er meer verstand van heeft.
De schrijver van het artikel wel (niet in spraak idd). En als ik citeer uit een wetenschappelijk artikel heeft die professor dat ook niet letterlijk uitgesproken.

Sinds wanneer moet een citaat per sé in spraak zijn dan?
 

JMD

Well-known member
Even onderscheid maken tussen politici en ambtsdragers. Politici mogen wat mij betreft zoveel twitteren als ze willen. Ambtsdragers (ministers, wethouders etc) hebben een bestuursfunctie en dan kun je niet zomaar alles twitteren.
Dat vind ik al een betere.

Nadeel wordt dan wel dat iemand van de oppositie een minister op social media compleet door het slijk mag halen en de minister dan niks terug mag zeggen, behalve via de reguliere media.
Wilders houdt zich nu al niet in nu de PVV in de regering zit, laat staan als de PVV daar op een gegeven moment niet meer in zit.
 

Maasveld

Well-known member
Even onderscheid maken tussen politici en ambtsdragers. Politici mogen wat mij betreft zoveel twitteren als ze willen. Ambtsdragers (ministers, wethouders etc) hebben een bestuursfunctie en dan kun je niet zomaar alles twitteren.
De ambtsdragers zijn doorgaans het probleem niet.
 

Joost

Well-known member
Het is ook dat deel van de bevolking dat het meest te maken krijgt met overheidssteun. Niet zo vreemd dus dat als er iets fout gaat het hen betreft.
 

gevegt

Well-known member
Sorry, verkeerde topic.

Het is ook dat deel van de bevolking dat het meest te maken krijgt met overheidssteun. Niet zo vreemd dus dat als er iets fout gaat het hen betreft.
Ten eerste, graag verplaatsen naar het juiste topic.
Ten tweede, volgens mij maakt de overheid de regels die voor voor elke groep geldt. Je maakt een heel vreemde bocht in je redenatie.
 
Bovenaan