Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member
Er valt niet te praten met Poetin.
Maar wat stel je dan voor? Want tot in de eindigheid blijven vechten tegen een land met onbeperkte mogelijkheden (zowel qua geld als qua mankracht (want Putin stuurt gewoon mensen naar het front of ze willen of niet)) lijkt me ook niet de oplossing.
 

Eef de Kip

Well-known member
Is toch alleen maar prima? Beter dan hoe het altijd ging en er iemand vervangen werd omdat die toevallig een andere politieke kleur had.
 

gevegt

Well-known member
Onbegrijpelijk dat er in Nederland zo weinig belangstelling is voor de aanstaande verkiezing is in Duitsland.
Vooral omdat de machtspartijen een ruk naar rechts maken om de AFD de wind uit de zeilen te nemen.
Onze rechtste partijen zouden direct moeten aanhaken en er een slaatje uit slaan.
 

JMD

Well-known member
Sowieso is het opvallend dat elke scheet die in de (aanloop naar de verkiezingen in de) VS gedaan wordt groot nieuws is hier (en die aanloop daar is altijd 1 jaar) maar dat er zo weinig aandacht is voor de politiek in onze omringende landen, dat is (idd) veel belangrijker.

Duitsland dat een ruk naar rechts lijkt te gaan maken, het VK waar Labour weer aan de macht is, maar eigenlijk alleen zoveel won door het kiessysteem en Frankrijk waar een links blok alle moeite moest doen om FN niet de grootste te maken en als gevolg nu met een zo goed als onbestuurbaar land zit. België dat nog steeds (of alweer) geen regering heeft. Allemaal veel belangrijker voor NL en de economie enz, maar de media focust zich op eerst een gek en een demente en nu een gek en iemand waar heel journalistiek NL als een fanboy achteraan loopt. (en waar het kwijl uit de mond loopt als Obama staat te speechen over Harris, terwijl diezelfde Obama eerst weigerde Biden te laten vallen en vervolgens heel lang deed om akkoord te gaan met Harris, maar stelde een NL journalist daar vragen over? Nee, tuurlijk niet... Ben benieuwd hoe zo de talkshows van Jinek gaan zijn hierover)
 

gevegt

Well-known member
Sowieso is het opvallend dat elke scheet die in de (aanloop naar de verkiezingen in de) VS gedaan wordt groot nieuws is hier (en die aanloop daar is altijd 1 jaar) maar dat er zo weinig aandacht is voor de politiek in onze omringende landen, dat is (idd) veel belangrijker.

Duitsland dat een ruk naar rechts lijkt te gaan maken, het VK waar Labour weer aan de macht is, maar eigenlijk alleen zoveel won door het kiessysteem en Frankrijk waar een links blok alle moeite moest doen om FN niet de grootste te maken en als gevolg nu met een zo goed als onbestuurbaar land zit. België dat nog steeds (of alweer) geen regering heeft. Allemaal veel belangrijker voor NL en de economie enz, maar de media focust zich op eerst een gek en een demente en nu een gek en iemand waar heel journalistiek NL als een fanboy achteraan loopt. (en waar het kwijl uit de mond loopt als Obama staat te speechen over Harris, terwijl diezelfde Obama eerst weigerde Biden te laten vallen en vervolgens heel lang deed om akkoord te gaan met Harris, maar stelde een NL journalist daar vragen over? Nee, tuurlijk niet... Ben benieuwd hoe zo de talkshows van Jinek gaan zijn hierover)
Je loopt lekker leeg.
Maar volg je de Duitse politiek ook een beetje?
 

JMD

Well-known member
Je loopt lekker leeg.
Maar volg je de Duitse politiek ook een beetje?
Minder dan de Britse en Franse (dat kiessysteem intrigeert me daar zo), maar het heeft wel mijn aandacht ja.
De Amerikaanse verkiezingen probeer ik altijd te negeren tot ergens eind oktober, maar dat lukt nooit... ;)
 

gevegt

Well-known member
Minder dan de Britse en Franse (dat kiessysteem intrigeert me daar zo), maar het heeft wel mijn aandacht ja.
De Amerikaanse verkiezingen probeer ik altijd te negeren tot ergens eind oktober, maar dat lukt nooit... ;)
Zoals zo velen. Duitsland is het belangrijkste land in Europa. Wat daar gebeurt heeft altijd direct invloed op ons land.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

JMD

Well-known member
Macron gaat het nog knap lastig krijgen ee regering te vormen, want hij wil niet met extreem links in 1 regering. Nu staat extreem links op haar achterste benen, want dat is (volgens hen) geen recht doen aan de democratie dat je mensen uitsluit. Daar hebben ze natuurlijk een punt, maar ze vergeten alleen dat ze zelf opriepen om FN uit te sluiten (die partij is in haar eentje qua stemmen bijna net zo groot als dat blok van 3/4 partijen). Hypocriet dus, zoals wel vaker.
 
Bovenaan