Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
Je hebt toch ook een kanaal lopen naar Emden?
Persoonlijk had ik de eems wel een mooie grens gevonden. Een beetje overvloeiend in de oude ijsel ofzo.
Op die manier Munster ook erbij, want die hadden er nog 1 te goed vanwege het rampjaar.

O ja, oost friesland er ook gewoon bij natuurlijk.

Ach ja, nederland(en) en een beetje ambitie wat grondgebied (in Europa) betreft. In 1815 begon het er even op te lijken, maar dat mocht niet lang duren.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
In 7 jaar betalen de Grieken een bedrag aan rente die net zo groot is als de schuld die ze hebben. (14%)
Dus onze steun gaat niet naar de Grieken maar naar de banken van Duitsland en Frankrijk.
De druk die Dijsselbloem en de rest op de Grieken legt zou vanaf nu wat meer op die Franse en Duitse banken moeten komen.

Ook even een artikel van de site 9to5 in 3 afleveringen over waar het neoliberalisme mee bezig is van: http://925.nl/

http://925.nl/archief/2015/07/09/vv...ier-om-grexit-te-stoppen-en-ttip-te-pushen-1/

http://925.nl/archief/2015/07/09/vv...ier-om-grexit-te-stoppen-en-ttip-te-pushen-2/

http://925.nl/archief/2015/07/09/vv...kier-om-grexit-te-stoppen-en-ttip-te-pushen-3
 

Pascallovic

Well-known member
Het zogenaamde weekend van de waarheid zit er op voor Griekenland en nog steeds geen witte rook.

Mooie plannen ook die op tafel liggen. 80 miljard voor Griekenland, verdergaande hervormingen dan waar de Grieken een week geleden nee tegen hebben gezegd en voor 50 miljard aan staatsbedrijven privatiseren waardoor er daar straks helemaal niks meer over is. Dat allemaal om 3 jaar aan tijd te kopen.
 

SanMark.

Well-known member
Het zogenaamde weekend van de waarheid zit er op voor Griekenland en nog steeds geen witte rook.

Mooie plannen ook die op tafel liggen. 80 miljard voor Griekenland, verdergaande hervormingen dan waar de Grieken een week geleden nee tegen hebben gezegd en voor 50 miljard aan staatsbedrijven privatiseren waardoor er daar straks helemaal niks meer over is. Dat allemaal om 3 jaar aan tijd te kopen.


En over 3 jaar hebben we hetzelfde gezeur weer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zogenaamde weekend van de waarheid zit er op voor Griekenland en nog steeds geen witte rook.

Mooie plannen ook die op tafel liggen. 80 miljard voor Griekenland, verdergaande hervormingen dan waar de Grieken een week geleden nee tegen hebben gezegd en voor 50 miljard aan staatsbedrijven privatiseren waardoor er daar straks helemaal niks meer over is. Dat allemaal om 3 jaar aan tijd te kopen.

Bij Nieuwsuur was een Griekse econoom erg cynisch wat betreft de aangekondigde hervormingen. Die schenen grotendeels al op papier te hebben gestaan de vorige keer dat ze geld kregen, maar die zijn nooit uitgevoerd. Verder schijnt de huidige Griekse regering staatsorganen volledig leeg te hebben geschut, dus hoe ze aan die 50 miljard gaan komen is hem een raadsel.

Verder is dit inderdaad weer een lapmiddel. Verder lijkt het allemaal nauwelijks in het belang van Griekenland te zijn. De voorgenomen bezuinigingen op defensie schijnen te moeten worden teruggedraaid, want anders raakt het de portemonnee van Duitsland en Frankrijk. Van enige solidairiteit is dus geen sprake.
 

JFK

Well-known member
Het zogenaamde weekend van de waarheid zit er op voor Griekenland en nog steeds geen witte rook.

Mooie plannen ook die op tafel liggen. 80 miljard voor Griekenland, verdergaande hervormingen dan waar de Grieken een week geleden nee tegen hebben gezegd en voor 50 miljard aan staatsbedrijven privatiseren waardoor er daar straks helemaal niks meer over is. Dat allemaal om 3 jaar aan tijd te kopen.

Wat zou jij dan voorstellen?
 

Pascallovic

Well-known member
Wat zou jij dan voorstellen?
Ze moeten gecontroleerd uit de euro, want dit is niet langer houdbaar. De economie daar is al naar de klote en met de nieuwe maatregelen zal het daar niet beter door worden. Wat dat betreft vind ik dat in Nederland de Christen Unie en de SGP daar de juiste standpunten over hebben.
 

vakx2.0

Banned
Grexit. Nu.

Hoe spijtig ook, ze hebben het dom en arrogant gespeeld die Grieken.
Hadden beter op dezelfde voet als Spanje of Ierland kunnen opereren.
Dus: niet tegensputteren, door de zure appel heenbijten, op heel wat minder grote voet gaan leven en vooral niet maandenlang Angela als een Adolf afschilderen.
Vinden ze het heel gek dat Noord-Europa niet meer staat te juichen om er nogmaals 80 miljard in (weg) te gooien?
 

gevegt

Well-known member
Het komt bij over dat we Griekenland leeg gaan roven, zonder dat er iets tegenover staat.
Dit komt niet goed zolang er geen lastenverlichting komt.
 

Ska P 187

Well-known member
+1
Die schuld had nooit van de banken mogen worden overgenomen door Europa.
Volgens mij kon Europa niet handelen dat een nieuwe partij ze de waarheid zei. Dus de gevestigde orde heeft ze de grond ingeboort en gooit er maar weer 80 miljard achteraan ipv een echte oplossing te zoeken.

Dit gaat nog wel een staartje krijgen ook in Spanje. Ik hoop niet dat dit het begin van het einde is voor de EU
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe kijken ze in Spanje er dan tegenaan? Nieuwsuur gaf aan dat Portugal, Spanje en Ierland vinden dat Griekenland net als hun op de blaren moet zitten. Zou Spanje niet in protest komen als Griekenland haar schulden (deels) niet hoeft te betalen?
 

Shayman

New member
hindsight2.jpg

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk maar er had nooit 1 Euro mogen komen voor "alle" EU-landen; de plussen en minnen van de rijkere (Noord-Europese) landen zullen heel anders uitvallen als die van de andere landen.
 

Ska P 187

Well-known member
De partij die hier aan de macht is de PP (rechts) is het eens met de lijn van Duitsland.
Wat je op straat echter proeft is een sterke afkeuring van het beleid van Duitsland (EU) en verrassend veel solidariteit met de Grieken. Dit in tegenstelling met Nederland heb ik het idee.
Mijn verwachting is dat dit soort strafexpedities nog meer kwaad bloed gaat zetten en dat een partij als Podemos daar garen bij gaat spinnen.
Zij zeggen, net als ' die' Griekse partij te strijden tegen corruptie en lijken tot nu toe oprecht in hun politiek, of je het met de idealen eens bent of niet.
Vooral die oprechtheid is denk ik waar veel oude partijen moeite mee hebben op gemeentelijk, nationaal en Europees niveau.
Angst voor het onbekende of zoiets denk ik, namelijk een veel directere democratie.
 

Ska P 187

Well-known member
Je kunt overigens zeggen van die Engelsen wat je wilt, maar mooie schreeuwende koppen kunnen ze maken.
209ok5u.jpg
 

erka

Well-known member
Toch heeft die Engelse krantenkop wel gelijk. Dit is de wraak op Tsipras nadat hij maandenlang de EU (en dan met name Duitsland) belachelijk heeft gemaakt. Met als slagroom op de taart het volstrekt geschifte referendum, dat achteraf inderdaad 0,0 waarde heeft gehad. De Griekse bevolking is door het referendum alleen maar meer voor de gek gehouden.

Het is gewoon de arrogante Tsipras zijn eigen schuld. Als je het zelfs bij Merkel verkloot dat moet je het wel heel bont maken.

Met meer goede wil en sneller handelen van de Grieken (zoals Portugal/Spanje/Ierland en zelfs Cyprus) was dit nooit zo ontspoord.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vrees dat het een zootje zal blijven. Alleen durft Europa de Grieken niet te laten vallen.
 

JFK

Well-known member
P
Met als slagroom op de taart het volstrekt geschifte referendum, dat achteraf inderdaad 0,0 waarde heeft gehad. De Griekse bevolking is door het referendum alleen maar meer voor de gek gehouden.

Dit gast nog voor problemen zorgen denk ik.
Je zou maar als Griek "NEE" hebben gestemd en dat was een duidelijke meerderheid, tja dan zou ik me behoorlijk besodemieterd voelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan