Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Gewoon een streep door een (groot) deel van de Griekse schuld zetten. Het enige verschil is dat we ons nu voor de gek laten houden dat we het ooit nog terugkrijgen versus nu alvast accepteren dat we het niet terugkrijgen.

Absoluut mee eens. De Griekse economie kan nooit van zijn lang zal zijn leven groeien op deze manier.
Maar volgens De Jager krijgen we het geld terug met rente.

Dan de rest van Europa: Op een paar landen na, is de schuldenberg sky high. De VS idem.
 

gevegt

Well-known member
Helaas is dat politiek niet meer haalbaar sinds de schuld van de banken die ze hadden in Griekenland is overgenomen door de landen en de ECB.
Mochten ze alsnog het lef hebben staan Itali?, Spanje, Portugal en Ierland op de stoep voor het zelfde.
 

de waan

Well-known member
De Jager is inmiddels verworden tot een wel erg lullig voetnootje in onze geschiedenis. De man die met droge ogen beweerde dat Griekenland alles terug zou betalen. Met rente.

Mochten ze alsnog het lef hebben staan Itali?, Spanje, Portugal en Ierland op de stoep voor het zelfde.

En dus blijft het pappen en nathouden en niks oplossen.
 

vakx2.0

Banned
Helaas is dat politiek niet meer haalbaar sinds de schuld van de banken die ze hadden in Griekenland is overgenomen door de landen en de ECB.
Mochten ze alsnog het lef hebben staan Itali?, Spanje, Portugal en Ierland op de stoep voor het zelfde.

Terwijl die landen langzaam maar zeker wat omhoog klimmen uit die schulden ellende. Die doen tenminste serieuze pogingen. Dat daar schulden worden weggestreept, lijkt me prima. Wederzijdse goede wil... dat werk.

Maar die Grieken zijn natuurlijk ook hartstikke gek, met hun referendum. Heel Europa is klaar met ze, zij gaan vervolgens stemmen en zeggen 'nee'. en vinden het dan logisch dat Europa iets met die uitslag doet. Da's democratie met oogkleppen op en twee platen voor je kop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je zou gewoon concrete afspraken kunnen maken wat we wegstrepen zodra ze bepaalde zaken op orde hebben. Je wil wel dat ze nadat we er een streep onder zetten dat ze dan een goed functionerend overheidsapparaat hebben en dat er belasting wordt betaald. Ik begrijp dat we al jarenlang bezig zijn met hun kadaster digitaliseren en nog meer zaken waarmee ze beter in staat zijn om aanslagen op te leggen. Zo zijn er meer zaken waar de Grieken niet mee vooruit zijn te branden.
 

gevegt

Well-known member
De Jager is inmiddels verworden tot een wel erg lullig voetnootje in onze geschiedenis. De man die met droge ogen beweerde dat Griekenland alles terug zou betalen. Met rente.



En dus blijft het pappen en nathouden en niks oplossen.
Daar lijkt het helaas wel op. Zelfs Merkel is gezwicht voor het thuisbelang.
Niemand wil het grotere belang toegeven omdat ze zich allemaal gegijzeld voelen door het eventuele zetelverlies in eigen land.
 

gevegt

Well-known member
Je zou gewoon concrete afspraken kunnen maken wat we wegstrepen zodra ze bepaalde zaken op orde hebben. Je wil wel dat ze nadat we er een streep onder zetten dat ze dan een goed functionerend overheidsapparaat hebben en dat er belasting wordt betaald. Ik begrijp dat we al jarenlang bezig zijn met hun kadaster digitaliseren en nog meer zaken waarmee ze beter in staat zijn om aanslagen op te leggen. Zo zijn er meer zaken waar de Grieken niet mee vooruit zijn te branden.

Dat kadaster verhaal is wel heel exemplarisch voor een land dat nog niet zo lang democratisch is en alle ambtenaren vriendjes zijn van 'de familie'.
Dat is nu een goede prikkel die door de EU ge?ist wordt. ( en hopelijk ook een keer hard gevolgd wordt )
 

gevegt

Well-known member
Wel opvallend dat de deal tussen de VS en Iran helemaal ondersneeuwt, terwijl dat toch redelijk uniek is.
 

Ska P 187

Well-known member
Je hebt gelijk, jij ook gefeliciteerd. Zo denk ik dat Obama nog wel een redelijke nalatenschap aan het opbouwen is in zijn laatste jaartje.
?Vrede?met Iran, normale betrekkingen met Cuba. Obamacare.
Dat soort dingen doet het wel goed in de geschiedenisboekjes.
 

de waan

Well-known member
Wel opvallend dat de deal tussen de VS en Iran helemaal ondersneeuwt, terwijl dat toch redelijk uniek is.
Ik wist niet of ik moest huilen of lachen toen ik de reactie van Isra?l hoorde gisteren.

Het komt ze kennelijk niet echt goed uit dat de grootste vijand van ze afgepakt wordt.
 

gevegt

Well-known member
Ik wist niet of ik moest huilen of lachen toen ik de reactie van Isra?l hoorde gisteren.

Het komt ze kennelijk niet echt goed uit dat de grootste vijand van ze afgepakt wordt.
Ze hebben inmiddels al gezegd dat ze zich niets aantrekken van dit akkoord.
Mij verbaast dat niet.
 

Keyser S?ze

New member
Ik wist niet of ik moest huilen of lachen toen ik de reactie van Isra?l hoorde gisteren.

Het komt ze kennelijk niet echt goed uit dat de grootste vijand van ze afgepakt wordt.

Omringd door een veelheid van vijandige Arabische staten en een overdaad aan allerlei terreurbewegingen weet ik niet of Iran nou de grootste vijand is. In potentie misschien wel de gevaarlijkste dus in die zin vind ik de reactie van Isra?l niet zo raar.

Daarbij ben ik nogal argwanend m.b.t. de Iraanse toezeggingen en moet ik nog maar zien of zij braaf alle beloften nakomen. John Kerry de nieuwe Neville Chamberlain?
 

gevegt

Well-known member
Omringd door een veelheid van vijandige Arabische staten en een overdaad aan allerlei terreurbewegingen weet ik niet of Iran nou de grootste vijand is. In potentie misschien wel de gevaarlijkste dus in die zin vind ik de reactie van Isra?l niet zo raar.

Daarbij ben ik nogal argwanend m.b.t. de Iraanse toezeggingen en moet ik nog maar zien of zij braaf alle beloften nakomen. John Kerry de nieuwe Neville Chamberlain?

Er komen neutronen dichte controles.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat het IMF de voorgestelde schuld van Griekenland niet houdbaar vindt en de luchtbel wil doorprikken.
 

erka

Well-known member
Feitje: mocht Griekenland failliet gaan dan is dat voor de Grieken de 6e keer in de laatste 200 jaar.

Dan zit er toch iets grandioos verkeerd daar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan