Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
P

Dit gast nog voor problemen zorgen denk ik.
Je zou maar als Griek "NEE" hebben gestemd en dat was een duidelijke meerderheid, tja dan zou ik me behoorlijk besodemieterd voelen.

Ik denk het ook. Griekenland heeft een lange geschiedenis wat dat betreft, het is qua stabiliteit geen Denemarken zeg maar.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk het ook. Griekenland heeft een lange geschiedenis wat dat betreft, het is qua stabiliteit geen Denemarken zeg maar.
Het domste is dan ook dat ze ooit zijn toegelaten.

Merkel staat ook onder druk, anders had ze allang toezeggingen gedaan dat als Griekenland haar best doet, er een gedeelte van de schuld wordt kwijtgescholden.
Dat gaat namelijk gebeuren.
 

JFK

Well-known member
De coalitiepartner van Syriza is tegen de voorstellen.
Wordt gezellig daar in de Griekse regering.
 

leo1949

Well-known member
Dat gaat vandaag of morgen toch vallen. Puur stemmen winnen want Tsipras gaat nu toch al helemaal af.

Ik denk dat dat nog wel zal meevallen omdat hij nu medestanders krijgt uit de hoek van partijen van de vorige regering.
Dat hebben we hier in ons land ook "Een PvdA die in een VVD afdeling veranderd"
 

Mario

Well-known member
Ik verwacht wel dat de regering zal vallen. Vervolgens moeten er weer nieuwe verkiezingen komen. Deze soap gaat nog wel even door.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als een Griekse regering het een jaar volhoudt, dan is dat al lang. Nieuwsuur had schijnbaar een belangrijk adviseur van Tsipras voor de camera. Die had het al helemaal over nieuwe verkiezingen in Griekenland en dat er binnenkort weer verkiezingen zijn in Portugal, Ierland en Spanje. Dan zouden ze wel weer opnieuw kunnen praten/onderhandelen. Dat wekt een hoop vertrouwen dat de Grieken zich dit keer wel aan de afspraken gaan houden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk na de Tweede Wereldoorlog wel toch? Verder wel een sterk punt hoor, een akkoord van honderd jaar geleden.
 

Ska P 187

Well-known member
Uiteindelijk na de Tweede Wereldoorlog wel toch? Verder wel een sterk punt hoor, een akkoord van honderd jaar geleden.

Uiteindelijk is het geschrapt, want nadat bleek dat het 1 van de hoofdredenen voor de 2e wereldoorlog was kwam men erachter dat dit niet de weg was.
Het Marshallplan en het kwijtschelden van schulden deed het uiteindelijk beter.
Dat dit 100 jaar terug was maakt niet uit natuurlijk, geschiedenis heeft de gewoonte zich te herhalen.
 

JFK

Well-known member
Uiteindelijk is het geschrapt, want nadat bleek dat het 1 van de hoofdredenen voor de 2e wereldoorlog was kwam men erachter dat dit niet de weg was.
Het Marshallplan en het kwijtschelden van schulden deed het uiteindelijk beter.
Dat dit 100 jaar terug was maakt niet uit natuurlijk, geschiedenis heeft de gewoonte zich te herhalen.
Wie voelt zich geroepen om het tweede Marshallplan uit te voeren? Welk land kan dat nog?
 

de waan

Well-known member
Wie voelt zich geroepen om het tweede Marshallplan uit te voeren? Welk land kan dat nog?

Gewoon een streep door een (groot) deel van de Griekse schuld zetten. Het enige verschil is dat we ons nu voor de gek laten houden dat we het ooit nog terugkrijgen versus nu alvast accepteren dat we het niet terugkrijgen.
 

vakx2.0

Banned
Volgens mij heeft niemand meer de illusie dat we het terugkrijgen.

Het zou om die reden alleen ontzettend stom zijn om er nog meer in te pompen (dat we ook nooit meer terugkrijgen).

Hoe jammer ook voor de gewone Griek... maar belasting betalen en tot ver in je zestigste moeten werken, is voor de meeste Europeanen al het leven lang realiteit. Daar zullen ze toch ook eens aan moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan