Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zag deze net langskomen op Facebook. Klopt dat?

11701158_10152796449940666_6009285327306451326_n.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met het wegstrepen van de Duitse vordering op Griekenland tegen de vordering van Griekenland op Duitsland destijds zal je er nog niet zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Volgens mij hebben ze al heel wat hervormd ja die Grieken.
Lijkt mij overigens dat de schulden die Duitsland aan Griekenland had, vele male hoger was dan dat de Grieken nu hebben aan de Duitsers.
Al was het maar in mensenlevens. Die zijn onbetaalbaar namelijk.

Edit
http://buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/58283/ruzie_duitsland_en_griekenland_over_oorlogsschuld

Mooi die Duitsers kunnen we wegstrepen van het lijstje, dan zijn de lasten vast wel behoorlijk gezakt, dat Nederland en Spanje netjes terugbetaald kunnen worden.
Hebben wij nog wat te goed van die moffen eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:

Keyser S?ze

New member
Verhofstad is zo emotioneel omdat hij als erkend Eurofiel benauwd is dat door Griekenland het Europese experiment gaat mislukken en dat daardoor zijn comfortabele en lucratieve positie in het Europees Parlement in gevaar komt.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens mij hebben ze al heel wat hervormd ja die Grieken.
Lijkt mij overigens dat de schulden die Duitsland aan Griekenland had, vele male hoger was dan dat de Grieken nu hebben aan de Duitsers.
Al was het maar in mensenlevens. Die zijn onbetaalbaar namelijk.

Edit
http://buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/58283/ruzie_duitsland_en_griekenland_over_oorlogsschuld

Mooi die Duitsers kunnen we wegstrepen van het lijstje, dan zijn de lasten vast wel behoorlijk gezakt, dat Nederland en Spanje netjes terugbetaald kunnen worden.
Hebben wij nog wat te goed van die moffen eigenlijk?
Een aantal fietsen.
 

Keyser S?ze

New member
Los van het feit dat je de huidige situatie moeilijk kunt vergelijken met de situatie na WO II, is het voor Europa een zegen geweest dat de Duitse schulden na WO II voor het grootste gedeelte zijn kwijtgescholden.

De huidige Europese welvaart zou niet tot stand zijn gekomen met een Duitsland wat tot de bedelstaf veroordeeld zou zijn. Nederland heeft veel meer geprofiteerd van de na-oorlogse handelsbetrekkingen met een economisch sterk Duitsland dan dat Nederland geprofiteerd zou hebben van herstelbetalingen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Men is gewoon een strijd aan het voeren met Rusland om Europa en de rest van de wereld gezien ze Georgi? er ook bij willen betrekken.
 

SanMark.

Well-known member
Men is gewoon een strijd aan het voeren met Rusland om Europa en de rest van de wereld gezien ze Georgi? er ook bij willen betrekken.

Tja straks is de relatie met Rusland weer goed en dan zit je met al die criminele landen in de EU. Ik word er al droevig van als ik er aan denk.

In mijn ogen is de hele EU ??n grote criminele organisatie, vergelijkbaar met de FIFA e.d.
 

de waan

Well-known member
Los van het feit dat je de huidige situatie moeilijk kunt vergelijken met de situatie na WO II, is het voor Europa een zegen geweest dat de Duitse schulden na WO II voor het grootste gedeelte zijn kwijtgescholden.

De huidige Europese welvaart zou niet tot stand zijn gekomen met een Duitsland wat tot de bedelstaf veroordeeld zou zijn. Nederland heeft veel meer geprofiteerd van de na-oorlogse handelsbetrekkingen met een economisch sterk Duitsland dan dat Nederland geprofiteerd zou hebben van herstelbetalingen.
Na de Grote Oorlog moest Duitsland wel alles tot de laatste cent terugbetalen en het gevolg was een nieuwe wereldoorlog.
 

Lord Flash

New member
Oekra?ne en Georgi? (en elders lees ik Moldavi?) lijken dus op weg te zijn richting lidmaatschap EU:

http://sputniknews.com/europe/20150708/1024354457.html

Vreemd dat de Nederlandse media dat niet oppikt.

Dit gaat, in ieder geval wat Oekraine betreft, niet om EU-lidmaatschap, maar over een alliantie-verdrag. Hetzelfde verdrag dat Yanukovich eerst niet wilde tekenen waardoor toen de ellende begon te rollen.

Dat de Nederlandse media daar niet over berichten lijkt me dan ook niet zo raar, aangezien hier allang geleden overeenkomsten over zijn gemaakt en dit alleen nog, zoals alle internationale verdragen, geratificeerd moet worden door de nationale parlementen. Wat dus in Nederland eergisteren is gebeurd. Sputniknews is trouwens eigendom van de Russische staat dus dat die dit nog een beetje willen opkloppen verbaast me ook weer niet :).
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Er zijn zelfs plannen geweest om Duitsland te verdelen over een aantal buurlanden. Nederland zou dan Niedersachsen en Nordrhein Westfalen krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan