Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Op zich is er niets mis met maximaal verdienen aan de consument. Dat doen alle bedrijven in de wereld. En natuurlijk zijn het boefjes bij de banken en de verzekeraars. Maar feit blijft dat als jij als consument iets aangaat waarvan je volstrekt niet begrijpt hoe het tot stand komt en wat de risico's kunnen zijn dat zoiets niet slim is. Blijf er dan van weg maar loop dan achteraf niet te janken als het mis loopt.

Maar daarvoor heb je dus een onafhankelijke adviseur ingeschakeld die achteraf gezien toch niet zo onafhankelijk was en die dat ook verzwegen heeft. Daar ga je nu even aan voorbij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat was eigenlijk de reden dat de schuld van Ierland wel is kwijtgescholden?

@ Max. Je tweede alinea raakt aan de oorzaak van dit alles. De Grieken konden tegen belachelijk lage rente lenen wat ze wilden bij de banken. Zelfs toen de banken al jaren wisten dat ze het nooit terug konden betalen. Pas toen de crisis begon ( waardoor ook alweer? ) moesten de banken door de lidstaten geholpen worden. De banken zijn gered en toen werd het een politieke kwestie.
Vergelijk het met de woekerrente polissen. Wie heeft er schuld, de consument of de verstrekker?

Ik denk we het zowaar meer op een lijn zitten dan normaal gesproken (ik maak mij lichtelijk zorgen). Uiteindelijk hebben een groepje Griekse elite de kluit belazerd en hebben onze leiders zich maar al te graag willen doen belazeren. Degene die wij nu straffen zijn de Grieken die er relatief weinig mee te maken hebben gehad. Tuurlijk hebben ze op een manier wel geprofiteerd, maar laten we niet doen dat het hele Griekse volk in grote weelde heeft geleefd. Dat zijn echter wel de mensen die de gevolgen er van ondervinden. Uiteindelijk moet je voor het volk kiezen en een uitweg uit deze situatie voorzien. De enige gezonde manier is denk ik een faillisement van het land binnen de Eurogroep en dan humanitaire hulp bieden. Hoef je niet meer met de regering meer te bakkelijen en onderhandelen. Het voorkomen van het bloeden van het volk lukt toch niet, maar op die manier wordt er wel een streep onder gezet en is er een uitweg.

Griekenland is ook al jaren aan het hervormen, maar heeft niet zoveel vet op de botten als de andere landen. Dat was al bekend voordat ze de euro in werden geloodst.

Wat ik ervan heb begrepen is dat men een deel van de voorgenomen en afgesproken hervormingen heeft afgebroken danwel teruggedraaid.

Dat lijkt mij ook. Als de politici nu eens doen waarvoor ze zijn aangesteld, namelijk regeren en vooruitzien, zou het machtsblok de wijste moeten zijn en de zwakste tegemoet komen.

Eens.

Ik heb altijd een beetje moeite met die "slachtoffers" van woekerpolissen die mij te makkelijk in de slachtofferrol duiken.

In beginsel ben ik het met je eens, maar het woekerpolis gebeuren kent wel wat misdadige elementen (kostendoorbelasting) wat je gerust misdadig mag noemen.
 

Keyser S?ze

New member
Maar daarvoor heb je dus een onafhankelijke adviseur ingeschakeld die achteraf gezien toch niet zo onafhankelijk was en die dat ook verzwegen heeft. Daar ga je nu even aan voorbij.

Adviseurs moet je nooit vertrouwen. Priv? niet en zakelijk niet. Ik vind dat je als (onwetende) consument altijd moet proberen te snappen wat je koopt. Juist als een zgn. onafhankelijke adviseur met jouw centen aan de gang is. Probeer te ontdekken hoe onafhankelijk hij is en waar hij zijn inkomsten vandaan haalt. Natuurlijk zijn consumenten niet goed voorgelicht maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.
 

gevegt

Well-known member
Adviseurs moet je nooit vertrouwen. Priv? niet en zakelijk niet. Ik vind dat je als (onwetende) consument altijd moet proberen te snappen wat je koopt. Juist als een zgn. onafhankelijke adviseur met jouw centen aan de gang is. Probeer te ontdekken hoe onafhankelijk hij is en waar hij zijn inkomsten vandaan haalt. Natuurlijk zijn consumenten niet goed voorgelicht maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ben het met je eens.
 

JMD

Well-known member
Adviseurs moet je nooit vertrouwen. Priv? niet en zakelijk niet. Ik vind dat je als (onwetende) consument altijd moet proberen te snappen wat je koopt. Juist als een zgn. onafhankelijke adviseur met jouw centen aan de gang is. Probeer te ontdekken hoe onafhankelijk hij is en waar hij zijn inkomsten vandaan haalt. Natuurlijk zijn consumenten niet goed voorgelicht maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.

Juist.
 

Ska P 187

Well-known member
Ongetwijfeld. Maar die verdienen er geld mee dus zijn ze minder dom als degenen die het aanschaffen.

Alleen verdienden ze er geen geld meer mee, maar gingen ze vanwege de bewust slechte ?check bij Tiel? bijna kopje onder.
Toen konden wij, de belastingbetalers, gelukkig die arme banken redden en nu hebben de Grieken de schuld bij ons uit staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij heeft wat betreft dat banken verhaal gelijk. Maar in alle eerlijkheid had Griekenland op geen enkele manier die schuld normaal kunnen terugbetalen.
 

Pascallovic

Well-known member
Die Verhofstadt is ook wel een dorpsidioot in dat Europees Parlement tegen Tsipras. Daarnaast zagen een we een soppende D66 muts genaamd Sophie in 't Veld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Na 'dorpsidioot' had je ook een punt of een uitroepteken kunnen zetten. Verder het vandaag niet zo gevolgd, dus wat heeft er allemaal zich afgespeeld Pascallovic met Verhofstadt, Tipras en Soppen in 't Veld?
 

Eef de Kip

Well-known member
Verhofstadt trok nogal fel van leer in het EP tegen Tsipras, dat het tijd was om hervormingen door te voeren. Op zich geen woord van gelogen natuurlijk maar de verpakking van de boodschap was een tikje over de top.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het Europees Parlement kun je natuurlijk aardig vergelijken met de Tweede Kamer waar men ook ongelimiteerd populistisch kan roeptoeteren voor de b?hne zonder de realiteit te willen inzien en pragmatisch te zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Na 'dorpsidioot' had je ook een punt of een uitroepteken kunnen zetten. Verder het vandaag niet zo gevolgd, dus wat heeft er allemaal zich afgespeeld Pascallovic met Verhofstadt, Tipras en Soppen in 't Veld?
Op NOS.nl staat nog het filmpje over zijn speech. Van een oud-premier verwacht ik toch iets minder populisme.

Verhofstadt trok nogal fel van leer in het EP tegen Tsipras, dat het tijd was om hervormingen door te voeren. Op zich geen woord van gelogen natuurlijk maar de verpakking van de boodschap was een tikje over de top.
Als hij zelfs gaat dreigen om zelf naar Athene te komen wordt het gevaarlijk. Zijn bezoek aan Kiev toen hij daar als volksmenner op een plein stond was ook zo'n groot succes.

Inhoudelijk vond ik Farage beter en qua verpakking ook een stuk minder populistisch (filmpje op geenstijl).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan