Ik denk dat dit het vooral is inderdaad. De cel stond denk ik op punt van opgerold te worden en het was voor die gasten nu of nooit.Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat het in Brussel is gebeurd omdat ze daar toch al woonden?
Het komt in ieder geval op mij een beetje over als een paniekaanslag. De 'vriendjes' van Abdeslam die bang waren zelf ook gepakt te worden en daarom toch maar even snel naar het vliegveld en de metro renden met een bomgordel om. De aanslagen in Parijs kwamen op mij een stuk beter voorbereid en gestructureerd over.
Hoe kom je erbij dat ze niets in de gaten hebben gehad?Dat zou ook zeer goed kunnen en dat is ook mijn verbazing dat de Belgische veiligheid dat dus niet in de smiezen had.
Hoe meer polarisatie, des te groter de kans dat er een aanslag komt.Utrecht, knooppunt Centraal Station. Nu weer de DDWD, gaan ze natuurlijk weer zeggen dat dit niets met de Islam te maken heeft. Dat er onvoldoende stageplekken zijn voor kansenparels. Dat soort gelul.
Net zoals roepen dat Amsterdam niet interessant genoeg is.
1 Bekende stad in de wereld
2 Veel toeristen
3 Nederland bombardeert in Syri? en Irak
Ook Amsterdam is een doelwit net zoals Den Haag.
Nigeria, Indonesi?, Midden-Oosten zijn allemaal regionale conflicten die je noemt. Het bijzondere van terrorisme in het westen is dat het westen in het hart wordt geraakt, zonder dat hier zich nu een regionaal conflict afspeelt. En dat heeft nou eenmaal meer effect in Brussel als hoofdstad van Europa en de NAVO, of in Londen of Parijs dan pak m beet in Amsterdam, Oslo of Bratislava. Het is een patroon dat overduidelijk is.
De Rotterdamse haven met chemie is ook een doelwit, maar tegelijkertijd erg ingewikkeld vanwege de enorme schaal en dat er amper mensen zijn.
Zoals Waan ook al zegt, Brussel was mede doelwit omdat ze er toch al woonden.
Brussel en Parijs hebben wijken waarin vrijwel geen niet-moslims meer wonen. In Schaerbeek en Molenbeek waan je je niet eens meer in Belgi?. Bij uitstek een broedplaats voor extremisme.
In Nederland heb je zulke wijken niet.
Abdeslam nam ook de moeite om van Brussel naar Parijs te reizen dus zouden ze net zo goed de andere kant op kunnen gaan. Bovendien hier heb je ook van die kanslozen, alleen iets minder.
AMSTERDAM - De politie heeft een schot gelost bij de aanhouding van enkele verdachten in hartje Amsterdam. Dat melden getuigen op sociale media. Na een achtervolging over de Prins Hendrikkade werd een zwart voertuig klemgereden. Agenten losten ten minste ??n schot bij de aanhouding van, volgens omstanders, twee tot drie verdachten.
Utrecht, knooppunt Centraal Station. Nu weer de DDWD, gaan ze natuurlijk weer zeggen dat dit niets met de Islam te maken heeft. Dat er onvoldoende stageplekken zijn voor kansenparels. Dat soort gelul.
En verkeerde topic.
Ik denk dat een mod maar de laatste drie pagina,s moet splitsen tot een terrorismetopic want ik vrees dat dit voorlopig niet over is.
En je moet je verstand blijven gebruiken. Wat zoeken terroristen, zeker diegene die georganiseerd zijn? Symbool, shock. Zie NYC, zie Londen, Parijs, nu Brussel. Die zoeken echt geen Rotterdam CS. Het zijn altijd hoofdsteden danwel financi?le metropolen zoals NYC. Steden als Rome (Christendom, paus) of Duitsland (grootste Europese land, vluchtelingen, verleden) hebben een tig keer grotere symboolwaarde dan Amsterdam. En met alle respect, Kopenhagen of Stockholm interesseert IS echt geen hol.
Ik zie eigenlijk alleen Schiphol als serieus doelwit, vanwege de grote internationale functie en vele vluchten naar de UK en VS.
:duim:Prem gaat even flink los