Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Vind ik een beetje makkelijk van je JMD om vanuit Nederlands perspectief over Zweedse tradities te oordelen. Wij hebben in sommige delen van het land ook luilak.

Klopt, luilak is hier in de regio nog steeds elk jaar, maar dan gaan ergeen auto's in de brand...
 

erka

Well-known member
Verbaast me niks. Ik ben op vakantie even in Noord-Itali? geweest en blij dat ik niet verdwenen ben in de metersdiepe gaten in het wegdek daar.

Failed State.
 

JFK

Well-known member
Erdogan wil IPhones en IPads verbieden in Turkije.
Gewoon om de VS te straffen.
Die knakker begint me op mijn lachspieren te werken.
 

JMD

Well-known member
Verbaast me niks. Ik ben op vakantie even in Noord-Itali? geweest en blij dat ik niet verdwenen ben in de metersdiepe gaten in het wegdek daar.
Herkenbaar inderdaad. Liep 3 zomers geleden door Turijn, en de omgeving van die stad, ben me rotgeschrokken...
En dan heet dat nog het 'rijke' deel van Itali? te zijn, in vergelijking met het zuiden.
 

JMD

Well-known member
Van het liveblog van de NOS:
Sinds de bouw van de Ponte Morandi in de jaren zestig, staat de constructie van de brug ter discussie. "Vanaf halverwege de jaren zestig zijn er problemen mee", zegt correspondent zegt correspondent Mustafa Marghadi.

"In de jaren tachtig zijn de problemen enigszins verholpen. Ze zeggen dat de brug nu veilig is. Maar de combinatie van het weer, de twijfels over de constructie en de mogelijke blikseminslag die is gezien door een ooggetuige, doen sommige Italianen twijfelen aan de staat van de brug."

Wegbeheerder Autostrade per l'Italia werden er ook nu werkzaamheden aan de brug uitgevoerd om die te verstevigen.
 
Bovenaan