Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ik heb al mensen voorbij zien komen die zelfs d?t weten te linken aan asielzoekers en islam enzo.
Die gestoorden heb je altijd inderdaad.

Overigens vermoedt men nu dat het instorten is gekomen door blikseminslag in 1 van de pylonen van de brug.
 

erka

Well-known member
Met blikseminslag (hoe hard ook) mag het nooit zo zijn dat zo'n brug alleen daarvan instort. Dat kan gewoon niet. Daar was veel meer aan de hand.

De Romeinen bouwden nog beter dan de Italianen....
 

JMD

Well-known member
Met blikseminslag (hoe hard ook) mag het nooit zo zijn dat zo'n brug alleen daarvan instort. Dat kan gewoon niet. Daar was veel meer aan de hand.

De Romeinen bouwden nog beter dan de Italianen....

Ik lees nu verhalen van vrachtwagenchauffeurs die de brug niet over durfden, de brug bleek al jaren flink te 'bewegen'... Dus daar klopte iets niet inderdaad. De minister geeft de schuld aan de Italiaanse Rijkswaterstaat dat er achterstallig onderhoud was.
 

erka

Well-known member
Er is een overlevende gevonden die met zijn auto 80m naar beneden is gevallen en hij heeft niks :cab:
 

JMD

Well-known member
Er is een overlevende gevonden die met zijn auto 80m naar beneden is gevallen en hij heeft niks :cab:
Was Davide Capello, oud-doelman van Cagliari.

Dat soort verhalen zullen er wel meer komen, las er ook 1 van een vrachtwagenchauffeur die 80m naar beneden gevallen was en 'alleen' een arm uit de kom heeft... Elke overledene is er natuurlijk 1 te veel, maar dit soort verhalen zijn natuurlijk ook een compliment aan de autofabrikanten, de auto's zijn een stuk steviger dan 30-40 jaar terug.
 

JMD

Well-known member
Ja maar, 80m vallen, daar helpt geen crashtest tegen lijkt mij.

Of de eerste 20 cm van de auto al indeuken bij een kracht van bv 100 Newton of pas bij 1000 Newton heeft natuurlijk ook invloed op het uiteindelijke resultaat.

En verder: als je van 80m hoogte valt is de snelheid als je op de grond terechtkomt 40 m/s, dat is 144 km/u. (de gebruikte formule wortel(2 x g x h) gevonden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_val_(natuurkunde)) Me dunkt dat het dan echt wel uitmaakt dat je auto beter beschermd is dan 40 jaar terug.
 

gevegt

Well-known member
Of de eerste 20 cm van de auto al indeuken bij een kracht van bv 100 Newton of pas bij 1000 Newton heeft natuurlijk ook invloed op het uiteindelijke resultaat.

En verder: als je van 80m hoogte valt is de snelheid als je op de grond terechtkomt 40 m/s, dat is 144 km/u. (de gebruikte formule wortel(2 x g x h) gevonden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_val_(natuurkunde)) Me dunkt dat het dan echt wel uitmaakt dat je auto beter beschermd is dan 40 jaar terug.
Rij met een auto tegen een muur op met die snelheid. De kans dat je het overleeft is zeer klein. Daar doet een kreukelzone heel weinig meer aan.

En over het eerste, de auto's van tegenwoordig deuken met lagere snelheid in dan vroeger. Dat spaart levens.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heerlijk altijd als mensen elkaar van hun eigen gelijk willen overtuigen, terwijl ze feitelijk hetzelfde zeggen. :D
 
Bovenaan