Buitenlands nieuws

De Groene Scout

Well-known member
Joey uit Haaksbergen is dus gevonden in Turkije. Helaas wel dood.
Nu hopen dat die Bjorn een keer gaat praten; die weet wel hoe het gegaan is.

In Turkije is het lichaam gevonden van de sinds vorige maand vermiste Joey Hoffmann uit Haaksbergen. Dat melden Turkse media. Joey zou zijn gevonden in een droge rivierbedding in het dorp Narlikuyu, in de buurt van de kustplaats Silifke, waar hij voor het laatst was gezien. Onderzocht wordt of hij door een misdrijf om het leven is gekomen.
De 21-jarige Hoffmann werd sinds 8 juli vermist. Hij was met een busje naar Turkije gegaan om plaatsgenoten Derya en Bjorn Breukers te helpen bij de bouw van hun huis.

Vlak na aankomst zou Joey volgens het stel heimwee hebben gekregen en weer zijn vertrokken. Sindsdien werd er niets meer van hem vernomen.

Verwondingen Bjorn
Een dag na de vermissing van Joey werd Bjorn met ernstige verwondingen over het hele lichaam opgenomen in het ziekenhuis in de Zuid-Turkse plaats Silifke. Hij zou van een rots zijn gevallen en werd gevonden door militairen. Na behandeling in het ziekenhuis weigerde hij in het ziekenhuis te blijven, waarna hij samen met Derya vertrok.

Twee weken later wordt hij, samen met zijn vrouw Derya en net als Joey, als vermist opgegeven. Pas een week later komt het echtpaar weer op de radar, in Ankara. Daar vragen ze een nieuw paspoort aan op de Nederlandse ambassade.

Het tweetal werkte sinds hun terugkomst in Silifke mee aan het onderzoek van de lokale politie in de zoektocht naar Joey. Zo werd de kampeerplek bezocht en de plek waar Bjorn van de rotsen zou zijn gevallen. Hoewel ze officieel niet als verdachten werden gezien, werden ze wel enige tijd vastgehouden door de politie en mochten ze het land niet verlaten.

Zoektochten
Meerdere keren trok de politie het gebied in om te zoeken naar Hoffmann. Dat leverde telkens niets op. Op 12 augustus kwam een Nederlands team met zoekhonden aan in Turkije om te zoeken. Het is niet bekend of het lichaam van Joey is gevonden door de honden van het Nederlandse team.
 

JMD

Well-known member
Wat Nederlandse opiniemakers proberen de Amerikaanse shit al te importeren. Het J.P. Coen beeld een beetje in de gaten houden kan geen kwaad.
Jep. En er was ook bijvoorbeeld al commentaar op die film over Michiel de Ruyter.

Kwam gisteren een tekst tegen over hoe media reageert op bepaalde aanslagen:
Als het een islamitische aanslag is buitelen media over elkaar heen om te zeggen dat dit 'niks met islam te maken heeft'.
Toen er zoals zaterdag zo'n rechts-extremistische gek met een auto op de menigte inreed had dit direct alles te maken met Trump enz.. Niks downplayen, direct vol gestrekt been erin.

Vind dat toch opvallend dicht bij de waarheid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Net als Zwammy ook al GeenStijl lezer?

Om eerlijk te zijn volg ik die Amerikaanse onrusten niet echt. Ik vind het alleen irritant dat men dit soort zaken graag een op een wil toepassen op Nederland om de boel maar weer te polariseren.
 

JMD

Well-known member
Net als Zwammy ook al GeenStijl lezer?
Af en toe, maar ook Joop.nl lees ik. Kwam alleen deze tekst niet op GS tegen, maar op twitter.

Om eerlijk te zijn volg ik die Amerikaanse onrusten niet echt. Ik vind het alleen irritant dat men dit soort zaken graag een op een wil toepassen op Nederland om de boel maar weer te polariseren.
Eens.
 

Mario

Well-known member
In de VS zal straks een 20 meter hoog beeld worden opgericht voor de "Eeuwige president van de republiek" die niet zo makkelijk neergehaald kan worden.
 

JMD

Well-known member
In de VS zal straks een 20 meter hoog beeld worden opgericht voor de "Eeuwige president van de republiek" die niet zo makkelijk neergehaald kan worden.

OF ze zetten beelden gewoon onder stroom. Zoals bv met het beeld van Churchill in Londen bij de Houses of Parliament gebeurt. Alleen daar is het om te voorkomen dat duiven er op gaan zitten en het beeld onderschijten...
 

zwammy

Well-known member
Trump die gewoon al de beide kanten aanpakt van het geweld. De media word helemaal gek daar. Tis ook wat om antifa aan te spreken.
 

Mario

Well-known member
Trump die gewoon al de beide kanten aanpakt van het geweld. De media word helemaal gek daar. Tis ook wat om antifa aan te spreken.

Het wordt eens tijd om die oorlog met Noord Korea te beginnen, zijn we van dit soort nieuws af.
 

JMD

Well-known member
Trump die gewoon al de beide kanten aanpakt van het geweld. De media word helemaal gek daar. Tis ook wat om antifa aan te spreken.

Waar haalt Trump het lef vandaan.Dat kan natuurlijk niet. Linkse demonstranten zijn lieverdjes en doen nooit wat. En als ze wat doen dan zijn het rechts-extremisten die zich uitgeven als linkse demonstranten om links in een kwaad daglicht te zetten.
 

Batigoal

Well-known member
Waar haalt Trump het lef vandaan.Dat kan natuurlijk niet. Linkse demonstranten zijn lieverdjes en doen nooit wat. En als ze wat doen dan zijn het rechts-extremisten die zich uitgeven als linkse demonstranten om links in een kwaad daglicht te zetten.

Die linkse rakkers zitten je altijd maar wat dwars he.
 

SanMark.

Well-known member
Waar haalt Trump het lef vandaan.Dat kan natuurlijk niet. Linkse demonstranten zijn lieverdjes en doen nooit wat. En als ze wat doen dan zijn het rechts-extremisten die zich uitgeven als linkse demonstranten om links in een kwaad daglicht te zetten.

Het is allemaal wat he.
 

Janssen

Well-known member
Zo rondneuzend op social media voel ik me bijna een buitenbeentje omdat ik me niet dagelijks zit op te winden over Trump. Het zal me echt aan m'n kont roesten.
 
Bovenaan