Buitenlands nieuws

ElSimao

Active member
Hij heeft alleen vertrouwen in de propaganda van Rusland en niet in die van het Westen.

Ik heb nergens gezegd dat Putin, Assad, Erdogan of wie dan ook eerlijke en betrouwbare mensen zijn. Wat ik aan wil halen is dat je jaar in, jaar uit steeds een "snoepje van de maand" hebt die vreselijk en slecht en wat dan ook is. Of het nou Rusland, de Taliban, Saddam Houssain, Assad of wie dan ook is. En dat meeste mensen daar blind achteraan lopen zonder erbij na te denken dat wij misschien ook niet helemaal zuiver zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Kwam dit op een ander forum tegen, daar we het hier toch een beetje over Iran hadden dacht ik plaats m hier. Had het ook in dit wil ik ff kwijt topic kunnen doen, maar goed.

The American oligarchy is continuing to silence anti-war activists. An Iran war on the horizon? Today Twitter suspended the account of prominent anti-war activist Peter van Buren for simply asking high-profile journalists why they they are so supportive of US wars.

https://www.antiwar.com/blog/2018/08/07/twitter-suspends-peter-van-buren-forever/
 

Atreides

Well-known member
Ik heb nergens gezegd dat Putin, Assad, Erdogan of wie dan ook eerlijke en betrouwbare mensen zijn. Wat ik aan wil halen is dat je jaar in, jaar uit steeds een "snoepje van de maand" hebt die vreselijk en slecht en wat dan ook is. Of het nou Rusland, de Taliban, Saddam Houssain, Assad of wie dan ook is. En dat meeste mensen daar blind achteraan lopen zonder erbij na te denken dat wij misschien ook niet helemaal zuiver zijn.

Het is niet echt een verassing dat die gasten niet helemaal tof zijn lijkt me. Dat er bij onze eigen besturen ook wel eens wat aan mankeert lijkt me ook al evident.

Neemt niet weg dat een Mark Rutte een stuk wandelende verlichting is bij bovengenoemde heren, zeker functionerend binnen het Nederlandse rechtssysteem.

Maar dank voor je toelichting.
tenor.gif
 

Atreides

Well-known member
Turkije kondigt nieuw economisch plan aan. Niet lachen

Terwijl uw vakantie naar Turkije met de dag goedkoper wordt door een steeds verder dalende lira en beleggers bloednerveus raken van gedoetjes over een Amerikaanse dominee die de Turken ondanks Amerikaanse druk niet vrij willen laten, blijft de Turkse regeringskliek optimistisch. Morgen ontvouwt de schoonzoon van Erdogan en tevens minister van Financi?le zaken Berat Albayrak namelijk een nieuw economisch plan waarmee alles weer op zijn pootjes terechtkomt. Vandaag krijgen we alvast te horen van de regering (en te lezen in de Financial Times) wat dat verder nog onbekende plan allemaal voor de Turkse economie moet gaat doen. Het land wordt minder afhankelijk van buitenlandse beleggers, want het tekort op de lopende rekening van momenteel 5,6% daalt naar onder de 4%. De inflatie die bijna de 16% aantikt gaat binnen afzienbare tijd terug naar 'single digits' en dat allemaal bij een begrotingstekort van maximaal 2% van het bbp (van $850 miljard). Turkse bedrijven die geld geleend hebben in dollars kunnen dat makkelijk blijven betalen en het bankwezen zit en blijft goed zitten in de liquiditeit en is solvabel. Het zal u weinig verbazen dat er buiten Turkije weinig mensen zijn (behalve de op wereldheerschappij wachtende Erdo-fanboys) die weten hoe de Turken dat ooit voor elkaar kunnen krijgen, omdat Erdogan een felle tegenstander is van a) een renteverhoging die de centrale bank al lang had moeten doorvoeren maar dat niet doet omdat Erdo daar de baas is, b) voorzichtig omgaan met belastinggeld en c) hulp van het IMF. Dat laatste is voor buitenlandse beleggers vervelend. De Turken hebben een buitenlandse schuld ter hoogte van ongeveer de helft van het bbp (is in weinig andere opkomende economie?n zo hoog). Die staat genoteerd in buitenlandse valuta en is afgesloten tegen een variabele rente. Dat maakt de schulden nogal duur bij een dalende lira en een stijgende rente. Bovendien moet volgend jaar 30% van die schulden worden afgelost. Welnu, als het IMF niet als achtervang kan optreden, dan is het de vraag of die schulden kunnen worden doorgerold. En daar, zo schrijft de Wall Street Journal, houden beleggers niet van. Het kan natuurlijk ook wezen dat iedereen buiten Turkije behalve de fanboys het verkeerd ziet. 'We recommend that investors and our people take these reports that reflect the real situation into consideration, rather than such comments', laat de Turkse regering vandaag eveneens weten. En zo is dat. We gaan het morgen horen van Albayrak.

Foto: People exchange money at a currency exchange office in Istanbul, on August 8, 2018. Yasin AKGUL / AFP


https://www.daskapital.nl/5151697/turkije-kondigt-nieuw-economisch-plan-aan-niet-lachen/

Het gaat echt heel goed in Turkije hoor! Morgen ontvouwt de schoonzoon van Erdogan en tevens minister van Financi?le zaken Berat Albayrak namelijk een nieuw economisch plan Ome Erdogan is ook totaal geen despoot, omdat er in het Westen ook dubieuze figuren rond hobbelen.

N.B. lekker op het originele artikel klikken voor extra hyperlinks.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

De Turken scoren al zo goed in de lijstje van aanvragen bij de IND. Dat zal alleen maar toenemen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het gaat echt heel goed in Turkije hoor! Morgen ontvouwt de schoonzoon van Erdogan en tevens minister van Financi?le zaken Berat Albayrak namelijk een nieuw economisch plan Ome Erdogan is ook totaal geen despoot, omdat er in het Westen ook dubieuze figuren rond hobbelen.

N.B. lekker op het originele artikel klikken voor extra hyperlinks.
Of je je buitenlandse munten en goud wilt inwisselen voor Turkse Lira's. Dat is het plan voorlopig. Trump heeft ook een plan. 20% extra heffing op import van Turks aluminium en 50% extra heffing op import van Turks staal.
 

Atreides

Well-known member
Of je je buitenlandse munten en goud wilt inwisselen voor Turkse Lira's. Dat is het plan voorlopig. l.

:eek:mg: Dan wil je wel heel graag af van je geld. De Lira daalt als een dolle + een inflatie de de pan uitgiert.

Trump heeft ook een plan. 20% extra heffing op import van Turks aluminium en 50% extra heffing op import van Turks staal

Mooi cadeautje.

Beetje schaamteloos vind ik dat altijd, van die hele artikelen kopi?ren.

Vindt ik ook, althans mits iemand geen duidelijke mening geeft. Want een artikel met mening kan mensen soms helpen met einzichten. Ken jij dat soort ploerten die hele artikelen kopi?ren zonder mening?
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
:eek:mg: Dan wil je wel heel graag af van je geld. De Lira daalt als een dolle + een inflatie de de pan uitgiert.
Toch nog meer plannen. Albayrak, de minister van Financi?n wil 35 miljard lira wil gaan besparen door te snijden in de publieke sector. Gisteren was dat 5,5 miljard euro. Vandaag 4,6 miljard(Maar dat zal nu nog wel minder zijn).
 

SanMark.

Well-known member
Toch nog meer plannen. Albayrak, de minister van Financi?n wil 35 miljard lira wil gaan besparen door te snijden in de publieke sector. Gisteren was dat 5,5 miljard euro. Vandaag 4,6 miljard(Maar dat zal nu nog wel minder zijn).

Volgens mij heeft Erdogan de afgelopen jaren al aardig gesneden in de publieke sector.
 

Atreides

Well-known member
Toch nog meer plannen. Albayrak, de minister van Financi?n wil 35 miljard lira wil gaan besparen door te snijden in de publieke sector. Gisteren was dat 5,5 miljard euro. Vandaag 4,6 miljard(Maar dat zal nu nog wel minder zijn).

:cab:Toch knap dat hij nog zoveel mensen kan vinden dien niet ontslagen zijn naar de coup.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Staan ze in Rotterdam alweer op de straat met Turkse vlaggen te zwaaien? Het economische plan klinkt erg goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat er wel voldoende geld is om weekendscholen in diverse landen te openen om de Turkse kinderen alles te leren over hun prachtige land.
 

ALenstra

Well-known member
Rel in Groot Brittannie rond uitspraken van Boris Johnson over burka's. Volgens hem lijken vrouwen in burka's net op brievenbussen.
 
Bovenaan