Buitenlands nieuws

Mario

Well-known member
Als je dood bent is niks meer spannend.
Dat ligt eraan of de lijken verwisseld worden, dan wordt het toch nog spannend.

Abubakari

Well-known member
Dood is dood en blijft dood, ook in dit geval.
Al zijn er altijd uitzonderingen, daar weten we op dit forum alles van.

zwammy

Well-known member

Netanyahu gaat ze dus allemaal terugbrengen naar Eritrea heeft hij gezegd. Ben benieuwd hoe het met zijn daadkracht zit.

JMD

Well-known member
Wat mij vooral opvalt is dat demonstraties van Eritreërs waar ook ter wereld altijd uit de hand lopen tussen voor- en tegenstanders van het regime.

Mario

Well-known member
De gebouwen in die landen zijn totaal niet bestand tegen dit soort bevingen. Een zware beving, en de ellende is niet te overzien. Heel heftig idd, ik ben bang dat de cijfers nog wel zullen oplopen.

gevegt

Well-known member
De gebouwen in die landen zijn totaal niet bestand tegen dit soort bevingen. Een zware beving, en de ellende is niet te overzien. Heel heftig idd, ik ben bang dat de cijfers nog wel zullen oplopen.
In 'die landen'?
Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

Mario

Well-known member
Landen waar de leefomstandigheden minder zijn dan in rijkere landen.. In Japan en de VS kan men meer geld besteden aan aardbevingsbestendige technologie, waardoor er wellicht minder slachtoffers vallen bij een soortgelijke beving.

gevegt

Well-known member
Landen waar de leefomstandigheden minder zijn dan in rijkere landen.. In Japan en de VS kan men meer geld besteden aan aardbevingsbestendige technologie, waardoor er wellicht minder slachtoffers vallen bij een soortgelijke beving.
Gaat het om de landen of de regering van die landen die het belangrijk vinden.
Of corruptie, dat kan natuurlijk ook.

De Wolf

Well-known member
Japan zijn ze gewend aan aardbevingen. In Marokko zijn dit soort bevingen zeer zeldzaam. Het is zelfs de zwaarste in eeuwen.

Mario

Well-known member
Een beetje ondergesneeuwd door de aardbeving in Marokko, maar ook in Libie heeft een natuurramp plaatsgevonden:

Bovenaan