Buitenlands nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Leuke stad. Genoeg te doen! Of zijn de rellen nu dusdanig dat je niet meer over straat kan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hehe.

Mocht het gevaarlijk worden, dan kunnen ze ook ondergronds vluchten. Leren ze ook nog hoe ze in Drenthe leven.
 

zwammy

Well-known member
Ach toen ik in Istanbul was kon Galatasaray kampioen worden tegen fenerbahce. Heel de dag rellen, niets van gemerkt. Die steden zijn zo groot, gaat echt allemaal langs je heen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ach toen ik in Istanbul was kon Galatasaray kampioen worden tegen fenerbahce. Heel de dag rellen, niets van gemerkt. Die steden zijn zo groot, gaat echt allemaal langs je heen.

Ik ben ook wel eens in London geweest toen er een enorm protest plaatsvond (ik weet niet meer tegen wat). Ik hoorde het 's avonds pas toen ik de TV aanzette in mijn hotelkamer om het nieuws te kijken...
 

erka

Well-known member
Idem dito, ik was in Londen ten tijde van de rellen paar jaar geleden. Je merkt er echt geen zak van.
 

JMD

Well-known member
Idem dito, ik was in Londen ten tijde van de rellen paar jaar geleden. Je merkt er echt geen zak van.
Nou is Londen ook wel errug groot... De rellen waren in Noord-Londen, bij het Tottenhamstadion in de buurt. Dat is meer dan 10 km van het centrum.


Het is nu echt onrustig in Barcelona, ben benieuwd hoe lang dit door blijft gaan. De geest lijkt nu echt uit de fles.
 

Atreides

Well-known member
En terug naar de EU en geopolitiek los van onze vrolijke Britse vrinden. Macron heeft een stevige 'non' geuit tegen de toetredingsgesprekken van Noord-Macedonie en Albani?.

De gezaghebbende FT is nogal boos, maar dat zijn Britten en die moeten we toch wat minder serieus nemen nadat ze jarenlang vol op het orgel hebben gespeeld om er volgens achter te komen dat er ook niet alleen pluspunten zijn voor verdere expansion.

https://www.ft.com/content/eda39e1e-f3eb-11e9-b018-3ef8794b17c6

Persoonlijk ben ik het wel met Macron eens dat de EU eerst maar eens zijn eigen toetredingshuiswerk moet herzien en dat het tijd wordt een aantal zaken te herzien (lidstaten die niet meer voldoen aan de toetredingscriteria met name op het gebied van de rechtsstaat, kwalificerende meerderheden). Anderzijds ben ik van mening dat met name Macedonie wel wat meer krediet had mogen hebben en het zuivere perspectief op toetreding een van de grootste machtsmiddelen is van de EU die we vooral levend moeten houden.
 
Bovenaan