Buitenlands nieuws

Atreides

Well-known member

1/2 als je vanavond zelf kookt.
9/10 bovenstaande recept binnen ??n week.
1/8 als mevrouw San Mark vanavond kookt.

Overigens wel raar dat alleen hele tomaten uit blik superverdacht zijn en de nauwelijks duurdere gesneden tomaten of vergelijkbaar geprijsde gezeefde tomaat wel zonder misbruik uit lijken te kunnen.
 

Mario

Well-known member
Vandaag is het 30 jaar geleden dat de Berlijnse muur viel.

Dat zijn van die gebeurtenissen die je altijd bijblijven. Het zijn nog steeds bijzondere beelden om terug te kijken. Echter loopt er nog steeds een onzichtbare grens tussen Oost en west naar mijn gevoel...
 

Mario

Well-known member
Veneti? staat nu ?cht onder water.

Wel even een masker ophalen als we naar China gaan ?

th


https://www.ad.nl/buitenland/de-pest-maakt-weer-slachtoffers-in-china-zwarte-dood-maakt-comeback~a4d17de9/
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch goed dat ik in september die rauwe nieren van de marmot heb overgeslagen. Was mijn inschatting dat dat niet zo gezond is toch juist.
 

Atreides

Well-known member
Toch goed dat ik in september die rauwe nieren van de marmot heb overgeslagen. Was mijn inschatting dat dat niet zo gezond is toch juist.

Ik had in Vietnam nog overwogen om rauw slangenhart te eten. Maar na het lezen over het risico op salmonella die kans toch maar aan mijn neus voorbij laten gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had in Vietnam nog overwogen om rauw slangenhart te eten. Maar na het lezen over het risico op salmonella die kans toch maar aan mijn neus voorbij laten gaan.

Zou ik echt niet aan beginnen. Ik heb best wat dingen in China gegeten of in een Chinees restaurant in Nederland, maar rauw begin ik echt niet aan.
 

Atreides

Well-known member
Zou ik echt niet aan beginnen. Ik heb best wat dingen in China gegeten of in een Chinees restaurant in Nederland, maar rauw begin ik echt niet aan.

Het leek me wel stoer en geinige traditie. Maar blij dat ik er alleen over heb nagedacht.

Straks ga ik naar Cambodja en ben wel benieuwd. Schijnt dat alles wat daar loopt/kruipt/beweegt op het menu staat. Inclusief gefrituurde vogelspin.
 

Batigoal

Well-known member
Bij mijn reis naar Vietnam in het voorjaar was iemand van de groep de hele reis ziek geweest na het eten van rauwe streetfood. En dat was iemand die de halve wereld over was gereist en wel wat aparte gerechten gewend was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik was in China aan de beurt met gefrituurd ijs. Mijn schoonmoeder had zonder toelichting dat in een restaurant op tafel laten zetten en dan is het gelijk te laat. Nog lang last gehad van mijn maag. Ik eet geen ijs, neem geen zuivel en ongekookte groente begin ik ook niet aan. Maar goed, dit krijg je niet aan een Chinees uitgelegd dat je daar echt ziek van kan worden.
 

Mario

Well-known member
Ik was in China aan de beurt met gefrituurd ijs. Mijn schoonmoeder had zonder toelichting dat in een restaurant op tafel laten zetten en dan is het gelijk te laat. Nog lang last gehad van mijn maag. Ik eet geen ijs, neem geen zuivel en ongekookte groente begin ik ook niet aan. Maar goed, dit krijg je niet aan een Chinees uitgelegd dat je daar echt ziek van kan worden.

Ik laat sommige dingen ook aan mij voorbij gaan als ik daar ben, gelukkig weet de familie wel hoe eea in elkaar steekt wat voedsel betreft. Het bizarre is daar ook gewoon dat je elders pizza laat bestellen als je in het restaurant zit, en dat men er niet vreemd van op kijk dat het dan ook daadwerkelijk aan je tafel wordt bezorgd :D

Ik ben trouwens inmiddels behoorlijk wat vreemde gerechten gewend, maar rauw begin ik idd ook niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan