Buitenlands nieuws

Maasveld

Well-known member
Ik was in China aan de beurt met gefrituurd ijs. Mijn schoonmoeder had zonder toelichting dat in een restaurant op tafel laten zetten en dan is het gelijk te laat. Nog lang last gehad van mijn maag. Ik eet geen ijs, neem geen zuivel en ongekookte groente begin ik ook niet aan. Maar goed, dit krijg je niet aan een Chinees uitgelegd dat je daar echt ziek van kan worden.
Ijs valt dan nog reuze mee in vergelijking met wat ze in Schotland allemaal in de vetbak gooien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Ik vond de laatste keer dat ik haggis at het nogal op gehakt lijken, maar misschien was het de bereiding.

Ik heb de afgelopen paar jaar een hoop orgaanvlees gehad, dus ik schrik niet snel van iets. Varkenshersenen begin ik echter niet meer aan. Sowieso geen hersenen meer voor mij.
 

Atreides

Well-known member
Ik vond de laatste keer dat ik haggis at het nogal op gehakt lijken, maar misschien was het de bereiding.

Ik heb de afgelopen paar jaar een hoop orgaanvlees gehad, dus ik schrik niet snel van iets.

Orgaanvlees is vaak wel lekkerder / meer bijzonder dan standaard vlees.

Varkenshersenen begin ik echter niet meer aan. Sowieso geen hersenen meer voor mij.

Kun je daar wat meer over vertellen qua ervaring en waarom je geen hersenen meer eet?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De smaak was op zich ok, maar de structuur van de hersenen vond ik niet fijn in de mond.
 

Mario

Well-known member
Ik vond de laatste keer dat ik haggis at het nogal op gehakt lijken, maar misschien was het de bereiding.

Ik heb de afgelopen paar jaar een hoop orgaanvlees gehad, dus ik schrik niet snel van iets. Varkenshersenen begin ik echter niet meer aan. Sowieso geen hersenen meer voor mij.

Orgaanvlees ben ik ook wel gewend, maar is niet mijn favoriet. Afgelopen zomer in Schotland trouwens ook haggis geprobeerd, maar dat was in de vorm van een pie.
In China kom je wel vreemd voedsel tegen, ik verbaas mij wat dat betreft nergens meer over.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel spannend om te volgen. De Chinese regering is als de dood dat ze weer zulke fouten maken als rond de SARS-uitbraak. En de Chinese reactie is dan om gewoon alle communicatie plat te leggen, maar dat vergroot de chaos alleen maar. Op Twitter verscheen dat medewerkers van de ziekenhuizen in Wuhan een verklaring moesten ondertekenen waarin stond dat hun leidinggevenden dagelijks hun socials en whatsapp-gesprekken enz. in de gaten mochten houden, om maar te voorkomen dat er negatieve berichtgeving naar buiten gaat.

Daarnaast interessant dat er wetenschappers zijn die al een paar jaar waarschuwen voor een nieuwe uitbraak op deze manier. Niet toevallig in Wuhan. In de laboratoria daar wordt sinds de SARS-crisis geëxperimenteerd op het SARS-virus om nieuwe medicijnen te ontwikkelen. Schijnt dat er al jaren voor wordt gewaarschuwd dat ze onvoldoende rekening houden met de veiligheidsvoorschriften.
 

Mario

Well-known member
Coronavirus mogelijk ook in Belgisch ziekenhuis. Komt wel dichtbij zo.

Het zal niet lang duren voordat het virus ook in Nederland opduikt. De berichten uit China zijn verontrustend omdat niemand echt weet hoe gevaarlijk het virus is. Ga er in ieder geval van uit dat de cijfers die de Chinese overheid vrijgeeft niet zal kloppen. De familie heeft dit jaar in ieder geval maar besloten om niet te gaan reizen ivm het Nieuwjaar. De verwachting is wel dat het virus de warme Chinese lente niet zal overleven, dat was ook het geval met SARS.

EDIT: De melding in Brussel was een vals alarm. Na onderzoek blijkt de patiënt niet besmet met het virus. In Europa voorlopig dus alleen in Frankrijk 3 patiënten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan